28 אוגוסט 2014 | 19:41 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"ערבים רוקדים" ו"אדם הגון" בפסטיבל טלורייד

לפני שעה קלה התפרסמה רשימת 25 הסרטים שיוקרנו בסוף השבוע הקרוב בפסטיבל טלורייד, הבוטיק של פסטיבלי הקולנוע, ובשל תוכניתו הסלקטיבית (והסודית, שמתפרסמת רק ביום פתיחת הפסטיבל הנמשך קצת פחות מארבעה ימים) הוא נחשב לאחד היוקרתיים בעולם.

מפרספקטיבה הוליוודית, פסטיבל טלורייד מסמן את תחילת עונת הסתיו (הוא מתקיים בסוף השבוע של לייבור דיי), שהיא תחילת עונת האוסקרים. על פי הסטטיסטיקות מהעבר,  יש סיכוי שהסרט שיזכה השנה באוסקר נמצא בין הסרטים האלה.

וביניהם, שני סרטים ישראליים: "ערבים רוקדים" של ערן ריקליס עלנפי ספריו של סייד קשוע ותסריטו (מעניין אם סייד קשוע יטוס משיקגו לטלורייד). ו"אדם הגון", סרטה התיעודי של ונסה לאפא, קופרודוקציה ישראלית-גרמנית שהוקרנה בבכורה בפסטיבל ברלין (ולהערכתי, תזכה בפרס אופיר בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך).

שני הסרטים עולים בסוף השבוע הבא להקרנות מסחריות בארץ.

״אדם הגון״ עולה בסוף השבוע הבא להקרנות מסחריות.

סרטים בןלטים נוספים:
– "בירדמן", סרטו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, שפתח היום את פסטיבל ונציה וזכה לביקורות מעולות.
– "רוזווטר" (מי ורדים?), סרטו הראשון של ג'ון סטיוארט (מנחה ה"דיילי שואו") כבמאי.
– "פוקס קאצ'ר" של בנט מילר.
– "מיסטר טרנר" של מייק לי.
– "לוויתן", של אנדריי זוויאגיצב.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"ערבים רוקדים" ו"אדם הגון" בפסטיבל טלורייד”

  1. איתן 29 אוגוסט 2014 ב - 2:23 קישור ישיר

    1. אתה בטוח ש"ערבים רוקדים" יוצא בשבוע הבא? לא ראיתי ציון לזה באף אתר, ואין גם שום סימנים לקמפיין. ככה לזרוק אותו למים?

    2. אני לא בטוח שזה רעיון טוב לזרוק סרטים ישראלים חדשים למים ביום ה-10 שקלים, ביום רביעי הבא. מי שבא ל"פרינסס", למשל, בלי הכנה מראש יקבל בראש סרט לא פשוט (שאני ממש לא אהבתי, אבל יש לא מעט שכן).

    3. מהצצה בתכניה של טלורייד הגעתי למסקנה אחת: "אמא" של קסאוויה דולאן כנראה הולך לקחת את האוסקר לסרט בשפה זרה. הביקורות התעלפו כשראו אותו בקאן, ובהנחה שהקנדים יבחרו בו, ובתמיכה של הפסטיבלים, הוא גם יזכה.

    4. השאלה משני פוסטים קדימה: הטריילר ל Rosewater נראה לא רע. רק תהיה אחת: בתור פטריוט אמריקאי שמתעסק כל הזמן במה שקורה שם, איך זה שלא נמצאו שחקנים בכל ארצות הברית הגדולה של אמריקה לתפקידים הראשיים? אני אוהב את שני השחקנים הראשיים (גאל גרסיה ברנאל המקסיקני, מ"אהבה נושכת" ו"חינוך רע", בין היתר, ואת קים בודניה הדני, מהגרסה המקורית של סדרת הטלויזיה "הגשר") אבל לא יכול להיות שאין שחקנים אמריקאים שיכלו למלא את התפקידים האלו.

    • ערן ריקליס 29 אוגוסט 2014 ב - 21:37 קישור ישיר

      שתי הערות:
      סייד קשוע בדרך לטלורייד ומצטרף אלי ולתאופיק ברהום.
      ערבים רוקדים לא עולה בשבוע הבא.
      תודה


השאירו תגובה