13 ספטמבר 2009 | 08:00 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

תהייה אקדמית

עכשיו כש"לבנון" הפך לסרט הישראלי הראשון שזכה בפרס ראשון באחד משלושת הפסטיבלים הבכירים בעולם, אני לא יכול שלא לתהות: האם יוצרי "לבנון" לא מאמינים שיש להם סיכוי לזכות בפרס אופיר? כי נכון לרגע זה, אם הם יזכו באופיר הם ממילא יפסלו מהאוסקר הזר. למה? כי על פי תקנון האוסקרים, הסרט הנבחר לייצר את המדינה צריך להיות מוצג בהקרנה מסחרית מינימום שבוע בתקופה שבין 1 באוקטובר 2008 ו-30 בספטמבר 2009. מועד היציאה המתוכנן של "לבנון" – 15 באוקטובר – הופך אותו בלתי כשיר להתחרות באוסקר. לפיכך, לא אתפלא אם "לבנון" ייצא בעותק אחד בסינמה סיטי כבר ב-24 בספטמבר (בוודאי עכשיו, כשהוא מגיע לוהט ומדובר ומבוקש מוונציה). כי אם לא, הוא יכול לזכות באופיר אבל לא להגיע לאוסקרים.



ואולי אני מודאג יותר מדי, אבל אני גם קצת מוטרד מהסיכוי שפרסי האקדמיה השנה יגמרו בתיקו. זה עד כדי כך צמוד. יש לא מעט סיכויים ש"לבנון" ו"עג'מי", או "עג'מי" ו"סיפור גדול", יצאו מהטקס הזה עם תיקו. הדד-ליין של האקדמיה האמריקאית לקבלת שם הסרט המייצג את המדינה הוא יום חמישי,  1 באוקטובר, ב-17:00 שעון לוס אנג'לס (שזה 6 בבוקר שעון ישראל, שתעבור עד אז כבר לשעון חורף). טקס פרסי אופיר יתקיים חמישה ימים לפני כן, ב-26 בספטמבר. למחרת הטקס: ערב יום כיפור. וביום שני: יום כיפור. כלומר, אם יהיה תיקו ותידרש הצבעה חוזרת יהיו לאקדמיה יומיים בלבד (שלישי ורביעי) כדי לעשות את זה. נשמע בלתי אפשרי. (או: שתתקיים הצבעה חוזרת באולם עצמו, בין חברי האקדמיה שיגיעו לטקס. ואז יהיה ברדק גדול מצד אלה שלא הגיעו לטקס).



בקיצור, צריך לקוות שלא יהיה תיקו. כי זה מתכון לבלאגן. מצד שני: אם זה יהיה תיקו בין "לבנון" וסרט אחר, אולי זה יהיה קל יותר. אם לא יהיו שינויים בתאריך ההפצה שלו, נראה כאילו "לבנון" ויתר על סיכויי האוסקר שלו.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “תהייה אקדמית”

  1. יעקב 13 ספטמבר 2009 ב - 8:28 קישור ישיר

    גם אני תהיתי למה לבנון מוקרן מחוץ לתחום הזמנים המאפשר לו התמודדות על האוסקר. הנחתי שאו שאני לא מדייק בתאריכים – לא חל שינוי בנ"ל? או ש"המזכירות" של לבנון פיספסה את העניין בטעות. אולי עכשיו ההתראה הזאת תזיז משהו.

    לדעתי הסיכוי שבמסגרת השתתפות של 500 מצביעים יהיה תיקו היא נמוכה אבל אין ספק שצריך דרך פעולה ברורה ומסודרת למקרה שזה יהיה המצב. עוד התראה למקרה שה"מזכירות" של האקדמיה פיספסה את נאפשרות הזו. אפשר גם לעשות הגרלה.

    אבל מצד שני הטקס הוא תמיד בחלון הזמנים הזה לא? וכבר היו תקריות של פסילות ותיקו בעבר, מה קרה אז? היו קרובים לפספס את התחרות? שפסלו במפתיע את ביקור התזמורת קיבלנו הארכת זמן להגישמועמד אחר?  

  2. איתן 13 ספטמבר 2009 ב - 9:09 קישור ישיר

    תהייה אקדמית נוספת: האם ההצבעה בסיבוב השני כבר הסתיימה ? הטקס בעוד שבועיים. עדיין יש זמן להצבעות אחרונות. ואם המצב הוא כזה, עלול/עשוי להיווצר סחף לכיוון "לבנון" בעקבות הזכייה של אתמול.

    ובשולי הדברים: נכון שאני לא אהבתי את הסרט, אבל אני מברך את שמוליק מעוז וצוות הסרט כולו על הזכייה, ומקווה שזהו רק ראשון בשורה ארוכה (באופיר אני בעד "עג'מי").

  3. עדן 13 ספטמבר 2009 ב - 9:31 קישור ישיר

    הבחירה בין "לבנון" ו"עג'מי" הייתה הבחירה הכי קשה שהייתה בשנים האחרונות, יותר קשה מהבחירה בין "בופור" ו"ביקור התזמורת".

  4. אלפקה 13 ספטמבר 2009 ב - 12:14 קישור ישיר

    אבל אתה יודע מה יקרה: ישלחו את לבנון, יתברר שהוא לא הוקרן בזמן ותפסל מועמדותו ומייד תועלנה האשמות בתקשורת על "זה שהלשין"… מישהו קרא קהלת לאחרונה?

  5. .. 13 ספטמבר 2009 ב - 14:00 קישור ישיר

    מעניין.
    ואני מסכים עם איתן. יש סיכוי לא רע שבעקבות המצב החדש "לבנון" יקבל את מירב הקולות שנותרו ובכך יגדיל את סיכוייו לזכות באופיר ולייצג את ישראל באוסקר.
    לא שיש לי התנגדות כי אהבתי את הסרט, למרות שהייתי מעדיף ש"עג'מי" יזכה, אבל עדיף כבר הוא כל עוד זה לא "סיפור גדול", שהוא סרט חביב ותו לו.

  6. במחשבות 13 ספטמבר 2009 ב - 14:03 קישור ישיר

    אני לא זוכר אם התאריך האחרון להצבעת האקדמיה עבר. בניגוד לאיתן, אני דווקא חושב שלא יהיה סחף לכיוון "לבנון". כל משקיע מתחיל יודע שצריך לפזר השקעות, כך שהקולות הנותרים ילכו ל"עג'מי" או "סיפור גדול" שבו בחרתי.

    ואני גם משוכנע בוודאות, לא יהיה תיקו השנה.

  7. סטיבי 13 ספטמבר 2009 ב - 21:40 קישור ישיר

    הבה לא נשכח לעסוק בחדשות אחרות: הדחייה לדצמבר (כלומר מה שבטח יתברר בתור הגניזה השערורייתית, צפויה ככל שתהיה) של "אנשים מצחיקים" (באותו יום של "בארץ יצורי הפרא". המממ).

  8. רוב 13 ספטמבר 2009 ב - 22:57 קישור ישיר

    איך אפשר לסקר את פרסי אופיר כ"כ הרבה שנים וכל פעם להביא מחדש מהבויידים את אותה תהיה אקדמית מבלי לקלוט שכל מי שנדמה לו שיש לו סיכויי לזכות באופיר מסודר ומראש לעניין ההקרנות לציבור.


השאירו תגובה