10 פברואר 2015 | 21:03 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #22 (ספיידרמן, קינגסמן, בירדמן)

תוכנית הקולנוע השבועית של סינמסקופ ברדיו הקצה, כאן בקובץ להורדה ולשמיעה בדרך.

או, לחצו על הנגן, ודפדפו בין האייטמים לפי תוכן העניינים המצורף.

או, היכנסו לדף התוכנית באתר ״הקצה״, שם תוכלו לדעת גם את שמות השירים שאני מנגן.

תוכן העניינים:

0:00: מתחילים עם הדיסק החדש של בל אנד סבסטיאן.

6:00: למה אני חושב שהכותרת על שובו של ספיידרמן לאולפני מארוול היא נפלאה, משמחת ומלהיבה? כבר באוקטובר, אחרי ההכרזה הגדולה של מארוול על כל סרטיה הצפויים עד לסוף העשור הנוכחי, ניבאתי שנשמע בקרוב על חזרתם של דמויות מארוול שנמצאות בידי אולפנים אחרים. אבל בכנות, לא ציפיתי שזה יקרה כל כך מהר. ספיידרמן היה בידיים של אולפני סוני בעשרים השנים האחרונות (ולפני זה בידיים של מנחם גולן). אבל אולפני סוני נמצאים עכשיו על הקרשים. שני סרטי ספיידרמן האחרונים לא היו טובים, ונראה שהאולפן כבר לא יודע מה לעשות עם הדמות הזאת. ובמקביל, כל המצב הכלכלי של האולפן הידרדר, והגיע לשפל בסוף השנה עם הפריצה הצפון קוריאנית למחשבי החברה. בשבוע שעבר נודע על פיטוריה של נשיאת האולפן, איימי פסקל, על ידי הבוסים היפנים שלה. אבל היום מתברר שהיא ארגנה לעצמה חתיכת מצנח זהב: פסקל ניהלה משא ומתן מחוכם מאוד עם דיסני ומארוול, שבסופו נקבע שמארוול תפיק סרט ספיידרמן חדש ל-2017, אבל הבעלות על הדמות, והפצת הסרט, יישארו בידיים של סוני. פסקל בעצמה תהיה חתומה על הפקת הסרט. ובתמורה, מארוול יוכלו להשתמש בדמות של ספיידרמן בסרטיה. אז למה אני מתלהב? א) כי מארוול הוכיחו בשנים האחרונות שהם עושים סרטי גיבורי על מצוינים. דמיינו ספיידרמן מחודש, עם האטיטיוד של איירון מן. ב) כי סוף סוף ספיידרמן יוכל להתאחד עם בני משפחתו מיקום גיבורי העל של מארוול. זה אומר, בראש ובראשונה, שספיידרמן באופן תיאורטי יוכל להצטרף ל״הנוקמים 3״ (״הנוקמים 2״ כבר סגור ויוצא בעוד חודשיים, כך שחוץ מטיזר אפשרי בסצינת אחרי כותרות שתופק בזריזות לא באמת יהיה לו זכר בסרט). אבל יש כאן פוטנציאל מסעיר יותר: האם זה אומר שספיידרמן יצטרף ל״קפטן אמריקה: מלחמות אזרחים״? כשהכריז קווין פייגי ש״קפטן אמריקה 3״ יהיה עיבוד לקומיקס ״Civil War״, השאלה הראשונה היתה: איך אפשר לעשות את זה בלי ספיידרמן? פייגי ענה שהם מצאו לכך פתרון. עכשיו נשאלת השאלה האם הם באמת מצאו לכך פתרון, או שהוא ידע שסיכום עם סוני על ספיידרמן עומד על הפרק, ובקרוב נזכה להכרזה חגיגית ש״מלחמת אזרחים״ יהיה המפגש ההרסני שבין קפטן אמריקה וספיידרמן? הצילומים של ״קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים״ אמורים להתחיל בקיץ הקרוב לקראת הפצה ב-2016, כך שבאופן תיאורטי ממש אפשרי ששם תהיה השקת הדמות, בגרסתה האפלה, לקראת סרט הסולו ביולי 2017, במשבצת שהיתה מיועדת ל״תור 3״. זו ספקולציה שלי, אבל נדמה לי שזה בדיוק מה שכל חובבי גיבורי העל מקווים ומצפים שייקרה עכשיו. בכל אופן, לוח השנה המתוקתק שעליו הכריזה מארוול באוקטובר כבר עבר עכשיו שכתוב, וחלק מסרטי 2017 כבר נדחו כדי לעשות מקום לספיידרמן. עוד הרחבה על הנושא ומשמעויותיו, בשיחה המצורפת.

16:00: ובינתיים, עד שיהיה לנו את ספיידרמן, מה קורה עם ״בירדמן״? אחרי שזכה בפרסי גילדת השחקנים, המפיקים והבמאים, הפסיד ״בירדמן״ את הבאפט״א ל״התבגרות״. בשש השנים האחרונות כל הזוכים בבאפטא (האוסקר הבריטי) זכו גם באוסקר. אז מה זה אומר? מי יזכה באוסקר בעוד שבוע וחצי? על כך ננסה לענות בספיישל האוסקרים בשבוע הבא.

21:00: אחרי ספיידרמן ובירדמן, הנה שיחה קצרה על ״קינגסמן״, סרט הריגול המטורלל והאלים של מתיו ווהן, עיבוד לקומיקס של מארק מילר.

28:00: שירים מסרטים. ב״קינגסמן״ תמצאו שירים של דייר סטרייסטס ובריאן פרי. ב״הולכת רחוק״ תמצאו שירים של פורטיסהד ופול סיימון. אבל בתוכנית הרדיו שלי, שבה אני מעדיף שירים קצביים, אני מעדיף לנגן דווקא שיר אחר מתוך ״קינגסמן״: את ״Give It Up״ של קיי.סי אנד דה סאנשיין בנד.

39:00: ״הולכת רחוק״. סרט שמתאר נדודי מחשבה ורצף אסוציאטיות פרטיות.

52:30: פרידה משלושה מוותיקי הקולנוע שנפטרו בשבוע וקצת האחרונים: הצלם יוסי ויין (״בר 51״), מבקר הקולנוע שאול שיר-רן והמפיק מיכה שגריר. לזכרו של שגריר ישודר ביום רביעי ב-22:00 בערוץ הקולנוע הישראלי הסרט העלילתי היחיד שהוא ביים, ״הסיירים״. סרט מלחמה מ-1967, עם תסריט מאת אברהם הפנר. ירון לונדון היה היחצן. אסי דיין בתפקידו הקולנועי הראשון (תפקיד משנה כאן), ואת הסרט מובילים אילי גורליצקי, זאב רווח וליאור ייני. זה סרט שנדיר למצוא בטלוויזיה, לכן כדאי להעיף בו מבט.

 

אפשרויות האזנה נוספות:

באתר של רדיו הקצה (בו תוכלו להאזין לעוד תוכניות: של קוואמי, קוטנר, ירון טן-ברינק וכו׳)

באתר של icast, בו תוכלו גם להוריד קובץ mp3 של הפודקאסט ולעשות מנוי באייטיונז לתוכניות הבאות.

ובשידור חי, כל יום שלישי ב-14:00, ברדיו הקצה.

להאזנה לתוכניות הקודמות.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה