טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 13.2.2015
התפתחויות בגזרת טבלת המבקרים. אל סצינת טבלאות המבקרים הצטרפה השבוע חברה חדשה: טבלת המבקרות. תשע מבקרות קולנוע, שיא במספר המבקרות בישראל (שעד לפני כמה שנים הכיל את עירית שמגר וזהו), בטבלה עצמאית. טבלת המבקרות מצטרפת לטבלה שלי (תכף, בהמשך הפוסט) ולטבלה של ״הארץ״ (שהתפצלו מהטבלה המקורית של ״עכבר העיר״ שייסדתי בתחילת שנות ה-2000). עכשיו נותר רק לחכות לטבלת המבקרים הלהט״בית ולטבלת המבקרים המזרחית, ואני בטוח ש״הגננת״ יהיה במקום הראשון בכולן.
מה שאומר שהגיע הזמן לחשוב מחדש על כל הפורמט הזה של טבלת מבקרים אינטרנטית. מאז השינוי העיצובי בטבלאות של גוגל, אני כבר לא יכול להשתמש בטבלאות המוטמעות שלהם, ועברתי לקבצי תמונה שגם מסבכים את החיים וגם פשוט לא יפים. ובינתיים, מאחורי הקלעים, עובד צוות ״סינמסקופ״ (ו״מאקו״) על עיצוב מחדש של הטבלה. עד שזה יקרה, עברנו בשבועות האחרונים למינון של פעם בשבועיים.
מה שאומר שיש לנו חמישה סרטים חדשים (ספוילר: ״50 גוונים של אפור״ במקום האחרון). זה גם שבוע מגוון מאוד, בו המבקרים מציגים מחלוקות רבות. ״עלייתה של ג׳ופיטר״, אופרת החלל הסובלת ממשקל יתר של האחים וושאובסקי; ״הולכת רחוק״ הריס וויתרספוני; ״קינגסמן״ המטורלל; ״אולי בכל זאת״ הסכריני; ו״50 גוונים של אפור״, גן עדן של שוטים.
הטבלה:
יצאו מהטבלה: ״ההוביט, קרב חמשת הצבאות״, ״אקסודוס, אלים ומלכים״, ״ערבים רוקדים״, עם 50,000 צופים, ״יונה״ (עם פחות מזה), ״היפוכונדר מבריק״, ״שבויה״ ו״טפשים בלי הפסקה 2״.
האמת רשימת הסרטים בטבלה הנוכחית ממש לא משהו, אם מתעלמים אולי מקינגסמן, צלף אמריקאי ואולי אפשר להחשיב את עלייתה של ג'ופיטר כסרט ששווה צפיה ממבט ראשון. מה שמוזר שממוצע הציונים (לפי הטבלה) אותם קיבלו שלושת הסרטים שציינתי הוא די פושר. לאומת הסרטים שקיבלו את ממוצע הציונים הגבוהה שממש לא מושכים את הצופה הממוצע.
כמעט חודשיים מאז טבלת המבקרים האחרונה ..?
חבל. זו היתה מסורת מעניינת.
סרט אחד חדש שראיתי ואהבתי- "שנה קשוחה מאוד".
למרות מהלכי עלילה שניראו כבר, הדיאלוגים, שחקנים ובימוי- מעולים ומותחים.
סוף סוף סרט של צ'אנדור שאהבתי.
רוצים טבלת מבקרים. אפילו טבלת מבקר אחד בשם יאיר רווה שיעשה סדר!
==================
רוה לגלית: בבקשה.
הגננת הוא הסרט האובר רייטד של העשור.
ולא כמו שדברים של קובריק- מוערכים מידי אבל גם איכותיים.
סתם סרט מוערך– שלא בצדק בכלל.
אבל מדגיש – דווקא שאר הדברים של הבמאי הזה (נדב לפיד) טובים בהרבה.
כבוד רק לקמרלינג הפעם, כנראה רק הוא וליאור אלפנט (מבקרת ב"המבקרות"),
היחידים שהעזו ? באמת קשה להבין ולהבחין בדקויות מנוכרות, לא אמינות,
מופרכות ששם ?