21 אוגוסט 2015 | 14:35 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

״היטמן, סוכן 47״, ביקורת

״היטמן, סוכן 47״. היטמן בייבי, וואן מור טיים

״היטמן, סוכן 47״. היטמן בייבי, וואן מור טיים

האם ״היטמן, סוכן 47״ הוא סרט טוב? לא.

א.

אולם 1 בקולנוע רב חן שליש מלא, בעיקר בילדים בני 12. כולם בנים. אין בת אחת באולם. בת ה-13 שלי, שדווקא רצתה סרט, ראתה את הטריילר והחליטה שזה לא מעניין אותה. אני, הפוך ממנה, דווקא התלהבתי מהטריילר הזה, אלא שרק בדיעבד הבנתי שזה לא טיזר למה שהסרט מכיל, אלא פשוט אוסף השוטים הכי טובים בסרט. שתי דקות וחצי מלהיבות ואז עוד 94 דקות של שממה:

(אגב, מי שראה את הסרט יבחין שיש בטריילר שוטים וסצינות שלא נמצאים בסרט הגמור, או ששונו. כך שהטריילר למעשה יותר טוב מהסרט).

ב.

הייתי צריך לחכות שבוע ולכתוב ביקורת משותפת ל״היטמן״ ול״טרנספורטר״, שנראים לי סרטים אחים. אבל אחרי ״היטמן״ נראה לי שאוותר על ״טרנספורטר״. למה אחים? שניהם סרטים שכבר נעשו, ועכשיו נעשים מחדש, פחות מעשר שנים אחרי שהם הגיעו לראשונה. מהירות הרימייק/הריבוטים רק הולכת וגדלה. תוך כמה שנים הרימייק יגיע שנה אחרי הסרט המקורי, כי מי זוכר. שניהם סרטים שהופקו במקור על ידי חברת ההפקות של לוק בסון, ״יורופה-קורפ״. ובשני המקרים אני מניח שההצלחות החדשות של סדרת ״מהיר ועצבני״ ו״חטופה״ גרמה למפיקים לרצות לקחת את המותגים האלה ולנסות אותם שוב, ולכוון אותם לקהל שהפך את סרטי ״מהיר ועצבני״ האחרונים ללהיטי ענק. ״היטמן״, שהוא גרסה למשחק מחשב, עבר לידיים של אולפני פוקס, שליהקו לתפקיד הראשי את פול ווקר, אבל הוא פרש מהתפקיד אחרי שנהרג בתאונת דרכים. אז רופרט פרנד נכנס לנעליו, בתפקיד שמעורר געגועים לקיאנו ריבס. ״טרנספורטר״, לעומת זאת, נשאר בידיים של לוק בסון, ובתוך שבוע שתי ההתנעות מחדש של שני הסרטים האלה מגיעות למסך. בכל הקשור ל״היטמן״, אותו ראיתי, לגמרי מדובר במכירת חיסול סוף עונה של מותגי חיקוי. ברמה הצרכנית, עדיף לכם לשלם 39 שקלים כדי לראות את ״משימה בלתי אפשרית 5״ פעם שנייה מאשר להסתפק במוצר, שבעולם צרכני נורמלי היה צריך להיות מוצע לקהל במחירי סוג ב׳. אין רגע בסרט הזה, גם המעט הרגעים הטובים, שהוא לא חיקוי של סרט אחר מהשנתיים האחרונות, ובעיקר מ״קפטן אמריקה, חייל החורף״ ו״מהיר ועצבני 6״.

על ״טרנספורטר״ כבר אקרא את חוות הדעת של עמיתיי. אין לי כוח לעוד ג׳אנק כזה, וסרטי ״טרנספורטר״ של ג׳ייסון סטייתם היו כל כל מטומטים שאיבדתי תקווה.

ג.

שמתם לב שבשנים האחרונות סצינות מרדפי מכוניות מסתיימות במכונית שעושה סלטה קדימה? אני חושב שזה התחיל עם ״האביר האפל״. מישהו בעולם הפעלולים ההוליוודי פיתח מתקן שהופך מכוניות (ומשאיות) קדימה, אל כיוון הנסיעה שלהן, להבדיל מהבורג הקלאסי, מכוניות המתהפכות הצידה, של מרדפי המכוניות הקלאסיות.

הנה סקירה מהירה של העשור האחרון. ב-2006, ״קזינו רויאל״. פעלול המכוניות הקלאסי, פליק-פלאק פלוס בורג:

royale

 

ואז ב-2008, ב״האביר האפל״, פתאום הגיע זה. סלטה קדימה:

tdk

וב-2013 ב״קפטן אמריקה, חייל החורף״, זה:

caws

 

גם ב״היטמן״, כנדרש מסרטי התקופה, יש רכב שמתהפך קדימה.

ד.

סרטים כאלה הם לפעיתים קרובות כרטיס הביקור של במאים צעירים, טקס חונכות של הוליווד הוותיקה לצעירים שמוכנים לעשות הכל כדי להתקבל. ״היטמן, סוכן 47״ הוא הבכורה של אלכסנדר בך, במאי פרסומות יליד פולין. יש רגעים כאלה, שבהם יוצרים שבלטו בפרסומות או בקליפים, עוברים לסרטים באורך מלא, ואתם יודעים שאתם חוזים בלידתו של במאי שהולך להיות משמעותי. דיוויד פינצ׳ר ב״הנוסע השמיני 3״, מייקל ביי ב״בחורים רעים״, טרזים ב״תא קטלני״. בכורתו הקולנועית של אלכסנדר בך אינה רגע כזה.

ה.

סקיפ וודס, שכתב את הסרט הקודם של ״היטמן״, כתב גם זה. וזה נורא. אין רפליקה שאינה מביכה בסרט. ובכלל, זה נראה כמו כיוס של ״שליחות קטלנית 2״. המחסל שמתברר שהוא טוב, מציל בחורה, מחסל נוסף בעקבותיהם והוא עמיד לקליעים וקם בכל פעם שיורים בו, מסוק מתנגש בבניין. נדוש. והבימוי הזול לא מועיל: כל פעלול שהיה יכול להיות מרהיב, כל פיצוץ גדול, נעשה במחשב ונראה מודבק. זה סרט אקשן שהתמצנו עליו, בדיוק כמו ״היטמן״ ו״טרנספורטר״ המקוריים. אז מה הטעם?

ו.

עבורי ״היטמן״ תמיד יישאר שמו של אוסף להיטים שנתי של רשת ג׳.

ז.

מילה טובה? דווקא כן. הסרט הזה עושה חשק לבקר בסינגפור. נראית עיר מדהימה.

 

נושאים: ביקורת

9 תגובות ל - “״היטמן, סוכן 47״, ביקורת”

  1. x 21 אוגוסט 2015 ב - 18:51 קישור ישיר

    תנחומיי על שצפית בזה. לפני כמה שבועות, ב”יס פלאנט”, הוקרנו לפני משימה בלתי אפשרית הטריילרים של הסרט הזה, של טרנספורטר ושל האיש מאנקל אחד אחרי השני. ואחרי 7 דקות מרוכזות של אקשן חסר פשר בא טום קרוז ועושה את אותו דבר, אבל כמו שצריך.

  2. אסף 21 אוגוסט 2015 ב - 22:43 קישור ישיר

    דווקא ב”רונין” זו הייתה די הפעם הראשונה שרכב התעופף קדימה וזה היה כבר ב 98.

    • יאיר רוה 22 אוגוסט 2015 ב - 20:55 קישור ישיר

      על ״רונין״ חשבתי הרבה דווקא בעת הצפייה ב״הצרפתי״. אבל אנא, גיף. נצרף לגלריה.

  3. אילן 22 אוגוסט 2015 ב - 8:25 קישור ישיר

    אם אני זוכר נכון, באביר האפל דווקא היתה סיבה הגיונית (יחסית) לסלטה קדימה. בטמן מותח איזה כבל בין עמודי חשמל, ככה שכשהמשאית נתקעת בו החלק האחורי עולה בזמן שהחלק הקדמי נשאר במקום.
    מה שכן, הסרטים האלה הם בדרך כלל בתי קברות לקריירות של השחקנים הראשיים שלהם (טימותי אוליפנט מהסרט הקודם ניצל על ידי הסדרה המעולה ג’אסטיפייד). וזה חבל כי רופרט פרנד נהיה הדמות היחידה שאפשר לאהוב בהומלנד…

  4. Roy 22 אוגוסט 2015 ב - 8:52 קישור ישיר

    “פול ווקר פרש מהתפקיד אחרי שהוא נהרג בתאונת דרכים״ – באמת צריך לרדת לרמת טוקבקיסטים של ynet?

  5. רז פורת 22 אוגוסט 2015 ב - 9:44 קישור ישיר

    אפקט המשאית המתהפכת קדימה הופיע ופותח לראשונה ב 2003 לחלק השלישי של שליחות קטלנית. הפטנט הוא על שמה של חברת ההפקה העצמאית שהפיקה את הסרט, פשטה רגל, ומכרה את הזכויות.

  6. גם במשימה בלתי אפשרית החדש 23 אוגוסט 2015 ב - 1:57 קישור ישיר

    ואפילו בצורה די קיצונית של התהפכות קדמית בסלטה שלא נגמרת לעולם.

  7. מגדלור 24 נובמבר 2015 ב - 12:15 קישור ישיר

    צפיתי השבוע בטרנספורטר וזה היה סרט קשה לצפיה, אחרי הביקורת יש לי הרגשה שאני אצטרך לוותר על היטמן למרות החיבה הרבה שלי לדמות ולמשחק.


השאירו תגובה