23 אוגוסט 2015 | 15:38 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

תמונות ראשונות מהסרט העצמאי שצולם במקביל לפיצוץ גשר מעריב

מתוך הסרט ״מעריב״ שביים אמרי דקל-קדוש. שחקנים: נופר בלכנר ועומר עציון

מתוך הסרט ״מעריב״ שביים אמרי דקל-קדוש. שחקנים: נופר בלכנר ועומר עציון

זה היה מתבקש, ואני שמח שהיו קולנוענים שהרימו את הכפפה: פיצוץ גשר מעריב, שאירע ביום שישי בבוקר, הוא אירוע שמושלם לתיעוד קולנועי. רגע עירוני פוטוגני שראוי להנצחה. ואכן, קבוצת סטודנטים מבית הספר לקולנוע סם שפיגל שלפה מצלמות, גייסה שחקנים ויצאה לצלם סרט קצר בשם ״מעריב״, שנכתב בשבוע אחד וצולם בהפקת גרילה במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, שבסופו התקיים הפיצוץ. הפיצוץ עצמו תועד היטב על ידי שבע מצלמות טלוויזיה, אבל היתה שם מצלמה נוספת, של יוצרי הסרט, ולטענתם הם הצליחו לתפוס בעדשתם נקודת מבט קצת אחרת על האירוע. הבמאי הוא אמרי דקל-קדוש, בן 24, והשחקנים הם נופר בלכנר ועומר עציון, המגלמים זוג שנפגש במקרה בלילה, ומעבירים את השעות בשיחה ובזכרונות הישר לרגע הקריסה – של הגשר ושל הקשר.

"היכולת לקחת אירוע שהוא לכאורה היסטורי וקולקטיבי, ולהפוך אותו לאישי וסימבולי, היא החוזק של מה שעשינו הלילה", מספר אמרי דקל-קדוש (24), במאי הסרט. "הרעיון עלה בעיקר מתוך רצון לעשות קולנוע שמדבר על הכאן והעכשיו, קולנוע ספונטני שמצליח לתפוס את המציאות שכולנו חווים, יחד עם הצדדים הפיוטיים בה".

נשמע פרויקט ריצ׳רד לינקלייטר-י קצת, מעין ״לפני הזריחה״ התל אביבי, שאם ייצא חינני נקווה לטרילוגיה שתכיל גם ״שחרית״ ו״מנחה״, אחרי ״מעריב״. אפשר לבקש כבר סרט המשך המפגיש את הדמויות האלה בנסיעת הבכורה של הרכבת התחתית בתל אביב? ״הקו האדום״ יקראו לו.

את התסריט כתבו נקטר ייני ואמרי דקל-קדוש, הפיקו יותם שזר ויעל בניה וצילמו טל ניניו ומאי עבאדי גרבלר. הפריים בראש הפוסט, שבו נראים השחקנים מביטים במסכים על רגע הפיצוץ. הפריים הזה, מבהירה יעל בניה, מפיקת הסרט, נועד ״ליצור את הניגודיות בין צילום ספקטקל של פיצוץ הגשר מכל זווית לבין האכזבה שהייתה בפועל אצל הקהל שהגיע לצפות בגשר הקורס.״

הנה עוד צילומים מהסרט עצמו:

מתוך הסרט ״מעריב״. עכשיו בעריכה

מתוך הסרט ״מעריב״. עכשיו בעריכה

 

מתוך הסרט ״מעריב״ שביים אמרי דקל-קדוש. שחקנים:

מתוך הסרט ״מעריב״ שביים אמרי דקל-קדוש. שחקנים:

והנה תמונות מתוך הצילומים שהתקיימו אור ליום שישי:

 

אמרי דקל-קדוש בצילומי ״מעריב״ ביום שישי בבוקר

אמרי דקל-קדוש בצילומי ״מעריב״ ביום שישי בבוקר

 

בלכנר ומה שמו מצטלמים ל״מעריב״, תוך כדי הפיצוץ של גשר מעריב

בלכנר ועציון מצטלמים ל״מעריב״, תוך כדי הפיצוץ של גשר מעריב

 

via תומר קמרלינג.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “תמונות ראשונות מהסרט העצמאי שצולם במקביל לפיצוץ גשר מעריב”

  1. איתן 23 אוגוסט 2015 ב - 16:04 קישור ישיר

    בפרק השני הם יפגשו בצומת ידיעות ע"י הקריה, ובחלק החותם של הטרילוגיה הם יטיילו ברחוב שוקן, בניין הארץ.
    ויהיה גם פריקוול, שם יתגלה שסבא שלו וסבתא שלה נפגשו פעם ללילה דומה ברחוב שינקין, ע"י בניין דבר.
    אבל ציניות בצד, זה נשמע כמו פרויקט מסקרן. היו כבר כמה שלקחו אירועים הסטוריים (נאמר, רצח רבין) ובדקו חיים פרטיים של דמויות על רקע ההסטוריה המתהווה, אבל זה הראשון שאני מכיר שנעשה ממש תוך כדי ההתרחשות עצמה. רק "התבגרות" של לינקלייטר, ובמידה מסוימת, "זרים" של תדמור-נתיב עשו דבר דומה.


השאירו תגובה