22 אוקטובר 2009 | 09:00 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

בלעדי: תמונות ראשונות מהסט של "שיעור באהבה" של אבי נשר

חלף שבוע מאז שהתחילו בחיפה הצילומים של "שיעור באהבה", סרטו החדש של אבי נשר, והלילה התחילו סוף סוף כמה אנשים שאני מכיר על הסט לטפטף לי צילומים מהעבודה.


image001

 

זה מיום הצילומים הראשון. בים. הסרט מתרחש בחיפה של 1968, בקיץ בו שלושה נערים מגלים בפעם הראשונה מה עבר על ההורים שלהם 20 ומשהו שנים לפני כן באירופה. מימין, אבי נשר מביים את תובל שפיר (שמגלם את אריק), את תום גל (שמגלם את בני) ואת נטע פורת (שמגלמת את תמרה).

 

image004

 

זה מישל אברמוביץ ("חטופה", "הסודות"), הצלם הצרפתי של הסרט. הבשורה הכי מרגשת מבחינתי היא שזהו סרטו הראשון של נשר המצולם בסינמסקופ. תמיד חשבתי ש"זעם ותהילה" ו"סוף העולם שמאלה" הם סרטים שהיו צריכים להיות מצולמים בסינמסקופ. הגיע הזמן. העובדה שהסרט מצולם בפילם ובסינמסקופ התאפשרה בזכות הזכייה של "הסודות" לפני שנה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס, פרס שמוענק מטעם חברת פנאוויז'ן שלמעשה מימנה בעצמה את כל עלות ציוד הצילום של הסרט החדש. מאחורי אברמוביץ: נשר (מימין) ואדיר מילר (משמאל) בבית קברות.

 

lesson

 

בצילום הנ"ל: אדיר מילר, תובל שפיר ומישל אברמוביץ. אדיר מילר מגלם את יענקל'ה ברייד, שדכן, שהוא גם קצת בלש פרטי וגם קצת מלאך גואל, שלוקח את גיבור הסרט תחת חסותו ובמשך קיץ אחד מציג בפניו את עולמם של אלה החיים בעיר התחתית בחיפה, פליטים שיצאו מהשואה ולא ממש הצליחו להשתלב בחיי הבורגנות שעל הכרמל. הסצינה הזאת מצולמת בשכונה בה גר הנער. הלוקיישן נמצא ברחוב 2 בנובמבר, בכרמל הצפוני. זה מיום הצילומים של אתמול. אני מניח שהם יהיו שם עדיין גם היום.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “בלעדי: תמונות ראשונות מהסט של "שיעור באהבה" של אבי נשר”

  1. נ 22 אוקטובר 2009 ב - 12:04 קישור ישיר

    רגע אחד, הסיפור נורא מוכר, כולל השדכן וכו'. האם מדובר בעצם בעיבוד ל"שואה שלנו" של אמיר גוטפרוינד?

    ============

    רוה ל-נ: יה וואראדי, עשו חיפוש קצר בבלוג או בגוגל לפני שאתם מעלים תגובה, למה לחזור אלף פעם על אותו דבר? כבר פורסם ודווח וסופר: זה עיבוד בהשראת כמה עמודים ודמויות מתוך "בשבילה גיבורים עפים" של גוטפרוינד.

  2. פיפולסמאגאזין 22 אוקטובר 2009 ב - 16:05 קישור ישיר

    כן, זה עיבוד לספר…

  3. קוראת קבועה לרוה 23 אוקטובר 2009 ב - 11:29 קישור ישיר

    הבן אדם לא שאל שאלה אינפורמטיבית כמו איך מגיעים לסינמטק או איפה משיגים כרטיסים לפסטיבל כשלהו.
    כל מי שרוצה לשאול שאלה לגיטימית לגבי תוכנו של פוסט חייב קודם ללכת ולחפש בארכיון ובגוגל שחס וחלילה לא יחזור על משהו שכבר עלה?
    חוקי הבלוג נוקשים משהו.
    אתה לא חייב לענות, יש אחרים שיעשו זאת וממש אין צורך בכזה יחס.

  4. חיים 25 אוקטובר 2009 ב - 22:28 קישור ישיר

    איחס! אדיר מילר??? למה אבי? למה?

  5. לוביץ מירה 27 אוקטובר 2009 ב - 15:50 קישור ישיר

    ראיתי היום את הצילומים של הסרט שהתבצעו בעיר התחתית בחיפה. לפי מיטב זכרוני הבגדים של הנשים בסרט לא מזכירים לי כלל את הביגוד של אותה תקופה שאותה אני זוכרת היטב.הנעליים והתיקים לא תואמים את התקופה כלל !!!!!


השאירו תגובה