24 ינואר 2017 | 07:38 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה ישראלים יהיו מועמדים היום לאוסקר? ועוד שאלות לקראת הכרזת המועמדויות

מתוך ״בית האילמת״ של תמר קיי (סם שפיגל). יהיה מועמד היום לאוסקר?

היום ב-15:30 יוכרזו המועמדים לאוסקר (היו איתנו כאן לעקוב אחרי ההכרזה בשידור חי). מיד כשתתפרסם הרשימה המלאה, יתחיל העולם לספור. למשל, מי הסרט עם הכי הרבה מועמדויות (״לה לה לנד״, כמובן). ובעקבות #אוסקרכהלבן מהשנה שעברה, השאלה הראשונה תהיה בקרב אנשי התקשורת האמריקאית היא כמה מועמדים שחורים יש השנה, והאם המועמדויות מייצגות מגוון של גזעים ולאומים או רק יוצרים לבנים? אז גם אנחנו רוצים לספור קצת לפני:

כמה מועמדויות יהיו ל״לה לה לנד״?

״לה לה לנד״ יהיה כמובן הסרט עם הכי הרבה מועמדויות השנה. אני סופר 14 מועמדויות שהוא יכול לקבל: סרט, במאי, תסריט, שחקן, שחקנית, צילום, עריכה, עיצוב, תלבושות, פסקול, מיקס סאונד, עריכת סאונד ושתי מועמדויות לשיר (״אודישן״ ו״עיר של כוכבים״). אם זה אכן יקרה, הרי ש״לה לה לנד״ יחזיק בשיא המועמדויות לסרט (14), שיא אותו מחזיקים גם ״טיטאניק״ (1997) ו״הכל אודות חווה״ (1950), שני הסרטים זכו לבסוף בפרס הסרט הטוב ביותר.

כמה מועמדים שחורים יהיו?

יותר משנה שעברה. קודם כל, בארי ג׳נקינס לבדו יהיה מועמד שלוש פעמים על הבימוי, הכתיבה וההפקה של ״אור ירח״. אני אהמר על 12 מועמדים ומועמדות: בארי ג׳נקינס (בימוי, תסריט, הפקה, ״אור ירח״), טארל אלווין מקראני (תסריט, ״אור ירח״), מהרשלה עלי (שחקן משנה, ״אור ירח״), נעמי האריס (שחקנית משנה, ״אור ירח״), ויולה דיוויס (שחקנית משנה, ״גדרות״), אוקטביה ספנסר (שחקנית משנה, ״מאחורי המספרים״), ברדפורד יאנג (צילום, ״המפגש״), פארל וויליאמס (שיר, ״מאחורי המספרים״), רוג׳ר רוס וויליאמס (בימוי סרט תיעודי, ״החיים, סרט מצויר״), ראול פק (סרט תיעודי, ״אני לא הכושי שלך״), אווה דוברניי (סרט תיעודי, ״ה-13״). אם התחזית הזאת תתגשם, הרי שבקטגוריות שחקנית המשנה והסרט התיעודי הארוך צפוי רוב למועמדים שחורים. שינוי משמעותי מהמצב בשנה שעברה.

לגבי המועמד ה-12 אני מתלבט בין דנזל וושינגטון, שעשוי להיות מועמד כבמאי או כשחקן על ״גדרות״ ובין אוגוסט ווילסון, שעשוי להיות מועמד על התסריט של ״גדרות״ (על פי המחזה פרי עטו). ווילסון, אחד המחזאים השחורים החשובים של אמריקה, הלך לעולמו לפני 11 שנים. יהיה מעניין האם רות נגה, השחקנית מ״לאבינג״, ממוצא אתיופי, תהיה מועמדת גם. בתחילת עונת האוסקרים כולם הימרו עליה, אבל הסרט הזה נעלם לחלוטין מרדאר האוסקרים במהלך השבועות האחרונים.

מי שרוצה להכליל ברשימה לא רק שחורים אלא גם לא-לבנים יכול להוסיף לרשימה את דב פאטל (״סארו, הדרך הביתה״), שחקן בריטי ממוצא הודי-קנייתי; ולין-מנואל מירנדה (יהיה מועמד על כתיבת השיר מ״מואנה״), אמריקאי ממוצא פורטו-ריקני.

כמה ישראלים יהיו מועמדים לאוסקר?

אז קודם כל, יהיה סרט ישראלי השנה באוסקר. כל חזאי האוסקר מהמרים על זה: ״בית האילמת״ של תמר קיי (שזה סרט הגמר שלה מבית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים) צפוי להיות מועמד לאוסקר לסרט התיעודי הקצר.

ואם ב״ישראליים״ אתם מוכנים להסתפק גם ב״דוברי עברית״, אז נטלי פורטמן תהיה מועמדת כשחקנית ראשית על תפקידה ב״ג׳קי״.

אבל הקרב הישראלי הגדול באוסקרים עשוי להתרחש בקטגוריית מיקס הסאונד. אם ״חיות הפלא והיכן למצוא אותם״ יהיה מועמד למיקס, אז אחד המועמדים יהיה ניב אדירי, שכבר זכה באוסקר על מיקס הסאונד של ״כוח משיכה״. ואם ״אסון בלב ים״ יהיה מועמד, אז אחד המועמדים בצוות הזה יהיה הישראלי דרור מוהר, שהיה אחראי על עיצוב הפסקול, וגם הקליט חלקים מהאפקטים לפסקול הסרט בנמל חיפה (קראו כאן).

למיקה לוי, המוזיקאית הבריטית שעשויה להיות מועמדת על הפסקול של ״ג׳קי״, יש שם שנמע ישראלי, אבל לא מצאתי שום קשר ישראלי בביוגרפיה שלה.

כמה מועמדויות יהיו ל״חיי כקישוא״?

משונה, אבל אן תומפסון טוענת ששניים: גם בסרט אנימציה וגם בסרט הזר.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה