17 דצמבר 2017 | 22:10 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

17.12.2017: מה היו הסרטים הכי נצפים בישראל בסוף השבוע האחרון (״מלחמת הכוכבים״, כמובן). ועוד כותרות

״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״. הסרט הכי נצפה בישראל בסוף השבוע

אכן, כפי שהיה צפוי בשבוע שעבר, השילוב של חופשת חנוכה ובכורת הפרק השמיני של ״מלחמת הכוכבים״ הביאו לכך שטבלאות הסרטים הנצפים ביותר ברשתות הקולנוע בישראל נראות השבוע שונות לגמרי מהשבוע שעבר. למרות שאין עדיין מספרים לגבי כמויות הכרטיסים, קל להעריך שבסוף השבוע האחרון נמכרו לפחות פי שניים יותר כרטיסים מסוף השבוע שלפני. שינוי נוסף: אחרי כמה שבועות שבהם ״מכתוב״ ו״פיגומים״ כיכבו בטבלאות, השבוע אין זכר יותר לסרטים ישראליים. ויש עוד דבר, אבל עליו נדבר מיד אחרי הרשימה של הסרטים הכי נצפים בסוף השבוע בארץ:

רשת יס פלאנט:

1. ״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״

2. ״פלא״

3. ״פרדיננד״ (מדובב)

4. ״קוקו״ (מדובב)

5. ״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״ (איימקס)

רשת סינמה סיטי:

1. ״פלא״

2. ״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״

3. ״פרדיננד״ (מדובב)

4. ״קוקו״ (מדובב)

5. ״ליגת הצדק״

רשת גלובוס מקס:

1. ״פרדיננד״

2. ״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״

3. ״קוקו״

4. ״פלא״

5. ״גבר גבר 2״

כאמור, הנתונים האלה מתפרסמים באתרי האינטרנט ובאפליקציות של רשתות הקולנוע בארץ. והנה הבעיה: מבחינת אתרי האינטרנט ״מלחמת הכוכבים, אחרוניי הג׳דיי״ אינו סרט אחד אלא ארבעה סרטים נפרדים: גרסת הדו-מימד, גרסת התלת מימד, גרסת 4DX וגרסת האיימקס (ברשת יס פלאנט בלבד, בה הוא מוקרן בשלושה אולמות איימקס בראשון לציון, ירושלים ובאר שבע). ברשת יס פלאנט ״מלחמת הכוכבים״ מופיע בטבלה פעמיים: במקום הראשון בגרסת הדו מימד ובמקום החמישי בגרסת האיימקס (הסרט מכר, לפי חישוב מהיר, בערך 4,000 כרטיסים באיימקס בין חמישי לשבת, בעיקר בראשון לציון). כלומר, על הנתונים האלה צריך להוסיף עוד את מספר הכרטיסים שהסרט מכר לגרסאות התלת מימד שלו. במילים אחרות: למרות שהוא במקום השני גם בסינמה סיטי וגם בגלובוס מקס, אין שום ספק ש״מלחמת הכוכבים״ היה הסרט הכי נצפה בארץ בסופ״ש האחרון. תוסיפו לכך את העובדה שלא מעט מהכרטיסים שנמכרו להקרנות ברביעי ובחמישי נקנו במכירות מוקדמות ולא נרשמו בטבלה, שסופרת את המכירות בפרק זמן סמוך, ולא ״זוכרות״ את המכירות ההדרגתיות שנצברו בשבועות של מכירות מוקדמות. אפשר להעריך ש״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״ מכר בסוף השבוע בארץ בין 70 ל-80 אלף כרטיסים. בארצות הברית הסרט הכניס 220 מיליון דולר בסוף השבוע (הפיחה השניה הכי גדולה אי פעם לסרט, אחרי ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״), ובסך הכל 450 מיליון דולר בשלושה ימים בכל העולם (חוץ מסין, שם הסרט ייפתח ב-5 בינואר).

אחריו, במקום השני, הפתעה: ״פרדיננד״, שלמרבה ההפתעה עוקף בקלות את ״קוקו״ של פיקסאר (גם ״פרדיננד״ מוצג בשתי גרסאות: בגרסה מדובבת, למעריצי עמוס תמם, וגם בגרסה דוברת אנגלית, למעריצי ג׳ון סנה. הגרסה המדובבת היא זו שמצליחה יותר). אחריהם, ״קוקו״ ו״פלא״ די צמודים. ״פלא״ כבר מתחיל לדעוך, ״קוקו״ לא ממש מצליח להמריא.

״פלא״ כבר עבר את 200,000 הכרטיסים. ״גבר גבר 2״ עומד על 56,000 כרטיסים. ״פיגומים״ הגיע כבר ל-120,000 כרטיסים.

==================

״מלחמת הכוכבים, אחרוני הג׳דיי״ אמנם לא זכה לחיבוק אחיד מצד המבקרים בארץ, אבל מספיק כדי לזכות לציון ממוצע 4 ולהיכנס למקום השני בטבלת המבקרים. צפו בה כאן.

ועוד קצת כותרות:

א.

בסוף השבוע ייצא בארץ ״כל הכסף בעולם״, הסרט של רידלי סקוט העוסק בסיפור האמיתי של חטיפתו של נכדו של ג׳ון גטי, הסרט בו כיכב קווין ספייסי לפני שהתפקיד שלו נחמק וצולם מחדש על ידי כריסטופר פלאמר (בעקבות ההאשמות בתקיפות מיניות שעלו נגד ספייסי). ״הניו יורק טיימס״ מדווח איך בדיוק הצליחו סקוט ואולפני סוני לעשות את ההחלפה הזאת, שלדברי סקוט, ולמרבה ההפתעה, לא כללה יותר מדי אפקטים דיגיטליים: ספייסי הופיע בסך הכל ב-22 סצינות, והם צילמו את כולן מחדש במשך תשעה ימים, בימי צילום שנמשכו 18 שעות, ועריכה שהתקיימה במקביל. רוב הצילומים נעשו בלוקיישנים קיימים ולא היה צריך לבנות עבורם סט מחדש. מישל וויליאמס ומארק וולברג ויתרו על חופשת חג ההודיה שלהם והגיעו להשתתף בצילומי ההשלמות לצד פלאמר. כל ההרפתקאה הזאת עלתה לאולפן עשרה מיליון דולר, כרבע מתקציב הסרט המקורי (שעומד כעת על קצת יוצר מחמישים מיליון דולר). הנה הסיפור המלא, בו נשמע שסקוט ממש מעוצבן על קווין ספייסי, ובכלל לא טרח לעדכן אותו שזה מה שהוא הולך לעשות. ״הוא לא עדכן אותי״, אמר סקוט, שבמקביל לכל המירוץ הזה חגג יום הולדת שמונים.

ב.

בשורה עצובה לכל חובבי הקולנוע האיכותי בניו יורק: בינואר ייסגר בית הקולנוע ״לינקולן פלאזה״, קומפלקס תת קרקעי מיושן למדי בן ששה אולמות שהיה המוקד לסרטי ארט-האוס באפר-ווסט סייד מאז 1981. זה הקולנוע לב של צפון ניו יורק. בית קולנוע שהציג תוכניה שנבחרה באופן אישי על ידי מנהליו – דן טלבוט ואשתו טובי – ושיבץ סרטים זרים, סרטים עצמאיים וסרטי תעודה. כרגע מוקרנים שם, בין השאר, ״גלגל ענק״ של וודי אלן ו״פרחים בבוץ״ של די ריס. ״אנשים ומקומות״ הוצג שם לפני כן. ובעיקר, זה קולנוע שהקפיד לעשות כבוד לקולנוע הישראלי עוד לפני שזה נעשה אופנתי. הסיבה לסגירה: החוזה למבנה מסתיים ובעלי הבית לא רוצים לחדש אותו. ״הסגירה לא קשורה לירידה בכמות הצופים״, אומר מנהל הקולנוע ל״הוליווד ריפורטר״.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה