16 יוני 2019 | 06:51 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

“גודזילה 2”, “הפניקס האפלה” וסינדרום הסרטים הכושלים

“גודזילה 2”. המפלצת שטרפה והרסה לעצמה את המותג

1.

איכשהו יצא שבריאן סינגר קשור בעקיפין לשלושת הפלופים הגדולים שמוצגים עכשיו בבתי הקולנוע בארץ ובעולם. זו שיטת הדומינו ההוליוודית, שממחישה איך נפילה של אבן אחת מתחילה שרשרת אירועים שלכאורה נראים לא קשורים.

זה התחיל כשסינגר פוטר מבימוי הסרט רפסודיה בוהמיתבדצמבר 2017, כשנותרו רק שלושה שבועות לסוף הצילומים. ההפקה וסינגר טענו שמדובר בסיבות משפחתיות אישיות (מצבה הבריאותי של אמו), חברי הצוות רמזו שהיחסים בין סינגר ובין שחקניו היו גרועים, ובאופק התבשלה שערורייה תקשורתית שכמה שבועות אחר כך תקשור את שמו של סינגר לכמה מקרים של תקיפה מינית של נערים, שסינגר בוודאי ידע שהיא עומדת להתפרסם ושהשפיעה על מצבו ועל תפקודו. מפיק הסרט הזעיק את השחקן והבמאי דקסטר פלטשר, שהיה אחד המועמדים המקוריים לביים את הסרט והכיר את התסריט, להחליף את סינגר בשארית ימי הצילום. במקביל, סינגר הודיע שהוא לא מתכנן לביים את הסרט השביעי בסדרת סרטי אקסמן“, שהוא ביים כבר ארבעה מסרטיה. סיימון קינברג, שהיה שותף לכתיבה של שלושה משבעת סרטי הסדרה, קפץ על ההזדמנות לערוך בסרט החדש, “הפניקס האפלה“, את בכורתו כבמאי. בינתיים, ובלי שום קשר נראה לעין, מתיו ווהן, שביים את אקס מן: ההתחלה“, לקח פיקוד על הפקת רוקטמן“, הביוגרפיה הקולנועית של אלטון גון שלא הצליחה להתרומם. הוא שמע על מבצע ההצלה של פלטשר ברפסודיה בוהמיתוהזמין אותו לביים את הסרט (מיד אחרי שליהק לתפקיד הראשי את טרון אגרטון, שהתגלה בסרטו של ווהן, “קינגסמן“). זה לא נאמר בשום מקום, אבל בהתחשב בהיכרות של ווהן וסינגר סביב סרטי אקסמן“, לא מן הנמנע שהוא הציע את הגוב קודם כל לסינגר, ורק אז העביר את הפנייה לפלטשר כשסינגר נקלע לשלל בעיותיו והעלים את עצמו מהציבור. ולמרות שהתפרסמה כאן ביקורת אוהדת לסרט, הקהל נותר צונן: הסרט מתקשה להגיע לחמישים אחוז מההכנסות של רפסודיה בוהמית“, ולא הפך לאירוע שהיה הסרט על פרדי מרקורי.

ובינתיים, בהפקת גודזילה 2″ נבחר לתפקיד הבמאי מייקל דוהרטי, שהתחיל את דרכו בהוליווד כבן טיפוחיו של סינגר, ומי שהיה שותף לתסריטים של אקסמן 2″ וסופרמן חוזר“, שניהם בבימויו של סינגר, שגם הפיק לו את סרט הביכורים שלו, “Trick r Treat”. לכן זה לא מקרי ששמותיהם של קינברג ודוהרטי האלמונים הועלמו מהקמפיינים של פיניקס האפלהוגודזילה 2″, שני סרטים עם תקציבי ענק (בין 150 ל-200 מיליון דולר כל אחד) שמציגים נתוני הצלחה מאכזבים מאוד.

“הפניקס האפלה”. הסרט שגורם למעריצים להריע לתאגיד דיסני שיציל את המותג הזה מידי פוקס

2.

גניפר לורנס, השחקנית הכי מצליחה ורווחית כרגע בעולם, רשומה שלישית ברשימת הקרדיטים של הפיניקס האפלה” (אחרי גיימס מקאבוי ומייקל פסבנדר), אבל כמעט ולא תמצאו לה זכר בקמפיין הפרסומי של הסרט, שמציב במרכזו את סופי טרנר (סנסה ממשחקי הכס“). זה הסרט הראשון בסדרת אקסמןשמופץ על ידי תאגיד דיסני אחרי הרכישה של אולפני פוקס. בעוד דיסני היו הבעלים של רוב הדמויות של מארוול, פוקס בעסקה עתיקת יומין היו הבעלים של הדמויות של אקסמן. “הפיניקס האפלה“, לפיכך, מגיע אל דיסני בתזמון מושלם: הסרט שאמור לסגור את הסדרה שהתחילה ב-2000 (על ידי בריאן סינגר), ושבסופו אף אחד כבר לא יתגעגע אליה. אלה התנאים המושלמים מבחינת התאגיד המפלצתי הזה להכניס את הדמויות של אקסמן בחזרה אל העולם של מארוול ולהתחיל לרקוח ריבוט. הרשו לנו לבקש את הקאמבק של רוברט דאוני גוניור בתור מגניטו.

אם עקבתם אחרי ששת סרטי אקסמן הקודמים (לא כולל הספיןאופים של וולברין ודדפול) אז את הסיפור של הפניקס האפלהכבר ראיתם באקסמן: העמדה האחרונה“, שם גילמה פמקה גנסן את דמותה של גין גריי, המוטנטית הטלקינטית שמקבלת מהקוסמוס אנרגיה שלילית ומתחילה להרוס במקום להציל. “הפניקס האפלהאינו סרט רע כמו שהוא עוד חוליה מאכזבת בהתדרדרות העקבית של סדרת הסרטים המעניינת הזאת. היינו שמחים לערוך לכם היכרות עם סיימון קינברג תסריטאי שמתמחה בשוברי קופות הוליוודיים מאז שבהיותו סטודנט באוניברסיטת קולומביה מכר לאולפני סוני את הרעיון למר וגברת סמית“, הסרט שהפך את בראד פיט ואנגלינה גולי לזוג אבל למרות שתייםשלוש סצינות בעלות פוטנציאל, זו בכורה מאוד מאכזבת שלו כבמאי, בעיקר כי היא חושפת את מגבלות התסריט שלו, שאין בו אף החלטה הגיונית (ובראשה: מה בעצם עושה שם גסיקה צסטיין בתור נבלת חיזרית, בסרט שבו גין גריי אמורה להיות האנטגוניסטית, ובכלל מה פתאום חברי האקסמן מתחילים לצאת למשימות בחלל? ממתי הם הפכו לכנפי הרעם“?).

3.

גודזילה 2″ יכול להתהדר בתואר הסרט הגרוע של 2019″, וכולנו תקווה שבחצי השנה שנותרה עד לסוף השנה לא נמצא סרט רע ממנו. התואר הזה לא נמסר לסרט על ידי חבורת איסטניסטים, כלל לא. אהבנו מאוד את גודזילההקודם שהכיל מחוות יפות לקולנוע של סטיבן ספילברג, וחיבבנו באופן פרוורטי את קונג: אי הגולגולת“, שהיה הומאזמשעשע לאפוקליפסה עכשיו” (רק עם קינג קונג במקום וייטקונג). שני הסרטים האלה היו החוליות הראשונות ביקום המפלצות שאולפני וורנר מקימים עכשיו (חפשו אזכור לאי הגולגולת בגודזילה 2″), כשגודזילה נגד קונגאמור להיות השלב הבא, ואנחנו כבר לא מצפים יותר לכלום, אחרי הפגזת הרעש והטמטום שהיא גודזילה 2″, סרט חוך ועכור שאין בו שום רגע סביר או הגיוני, לא מבחינת דמויות ולא מבחינת האקשן.

למי שמעקם את האף מול הדמות של גודזילה שהיא אייקון בקולנוע היפני, ושהקולנוע האמריקאי פשוט לא מצליח להתמודד איתה נציין שלפני שלוש שנים הסרט שין גודזילה“, הריבוט היפני לסיפורה של המפלצת שבוקעת מבטן האדמה והורסת ערים, זכה בפרס האקדמיה היפנית לקולנוע. כך שזו מזמן לא מפלצת שקשורה רק לסרטי טראש, אלא היא התבגרה לסרטים שיש להם פוטנציאל סאטירי ובעלי מסר אקולוגי. אבל גודזילה 2″ – שבו גודזילה הורסת את בוסטון כדי להציל את העלם ממפלצות גדולות ואכזריות ממנה לא מכיל דבר מזה.

נושאים: ביקורת

השאירו תגובה