30 דצמבר 2019 | 22:52 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

סיכום שנה 2019: שוברי הקופות של ישראל

חלק הארי. “מלך האריות” הוא הסרט הראשון שמוכר מיליון כרטיסים בעשר השנים האחרונות

זו היתה שנה היסטורית לתאגיד דיסני בבתי הקולנוע. 10 מיליארד דולר הכניסו השנה בקופות סרטים בהפצת דיסני, הסכום הגבוה אי פעם לאולפן בשנה אחת. השיא הקודם היה 7 מיליארד דולר ב-2017. האולפן שהחזיק בשיא הזה? דיסני. ששה סרטים מסרטי האולפן חצו השנה את קו מיליארד הדולר, ואחד מהם – “הנוקמים: מלחמת האינסוף” – הפך לסרט הקופתי בכל הזמנים כשעקף בהכנסותיו את אווטאר“.

הנוכחות המאסיבית של דיסני הורגשה השנה גם בקופות בישראל. על פי הערכות בתעשייה, 19 מיליון כרטיסים נמכרו השנה בבתי הקולנוע בארץ, מה שהופכת אותה לשנה המצליחה ביותר בקופות בארץ בעשור האחרון, וחמישה מתוך עשרת הסרטים הכי נצפים השנה בישראל הם סרטי דיסני. בראשם, “מלך האריות“, שהפך לסרט הראשון שמכר למעלה ממיליון כרטיסים מאז אווטאר“, בדיוק לפני עשר שנים. “הנוקמים: סוף המשחקמכר בישראל חצי מזה.

סרטי ילדים מדובבים לכל המשפחה הם עדיין הסחורה הקולנועית הכי מבוקשת בישראל. והשנה זו היתה גם שנה לא רעה לסרטים ישראליים, עם שני להיטי ענק: “מחילהשל חנן עמיר וגיא סביון, עם 400 אלף כרטיסים, והמוסדשל אלון גור אריה עם 250,000. “ימים נוראיםשל ירון זילברמן, זוכה פרס אופיר, הוא הסרט הישראלי השלישי השנה שעבר את רף 100,000 הכרטיסים, ויש סיכוי שתוך כמה שבועות בשורות טובותיהיה הרביעי.

לצד ההצלחות הצפויות, הקהל הישראלי ממשיך להפתיע כשהוא מעניק הצלחות גדולות לסרטים לא צפויים. “היו זמנים בהוליוודשל טרנטינו עבר את 200,000 הכרטיסים, “כאב ותהילה” עם 140,000, “פרזיטיםהקוריאני עם 120,000 כרטיסים. וספר ירוק“, זוכה האוסקר השנה, ריסק את הקופות בישראל הרבה יותר מאשר באמריקה, עם 400 אלף כרטיסים. אבל ההצלחה הכי מפתיעה היא זו של גוקר“, סרט סינמטקים באופיו שהפך ללהיט ענק בארץ ובעולם. יותר מחצי מיליון איש ראו אותו בישראל, מספר עצום לסרט שמיועד לקהל מבוגר.

מפיצי הקולנוע בארץ מסרבים באופן עקבי ולא מוסבר למסור את נתוני מכירות הכרטיסים שלהם, והתאחדות בעלי בתי הקולנוע, שמרכזת את הנתונים, מפיצה אותם רק שבועות אחר כך. לכן, כמדי שנה, אלה נתוני המכירות בארץ, כפי שלוקטו על ידי הערכות ואומדנים מעוגלים של אנשי תעשיית הקולנוע בארץ.

הסרטים הכי קופתיים בישראל 2019

1. “מלך האריות”: 1,160,000 כרטיסים

2. “לשבור את הקרח 2″: 600,000*

3. “אלאדין”: 590,000

4. “גוקר”: 570,000

5. “אוונגרס: סוף המשחק”: 535,000

6. “מהיר ועצבני: הובס ושואו”: 400,000

7. “מחילה”: 400,000

8. “ספר ירוק”: 400,000

9. “צעצוע של סיפור 4″: 375,000

10. “החיים הסודיים של חיות המחמד 2″: 375,000

* עדיין בקולנוע. המספר הוא הערכה למספר הסופי

הסרטים הישראליים הכי נצפים של 2019:

“מחילה”: 400,000

“המוסד”: 250,000

“ימים נוראים”: 170,000

“בשורות טובות”: 80,000**

“אול אין”: 70,000

“הרפתקאה בשחקים”: 60,000

“אהבה בשלייקס”: 40,000

“אישה עובדת”: 40,000

“מילים נרדפות”:  30,000

** עדיין בקולנוע, המספר עשוי לגדול

נתוני המכירות של הסרטים הישראליים באדיבות סרטי יונייטד קינג

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “סיכום שנה 2019: שוברי הקופות של ישראל”

  1. ג’וקר, מחילה (הישראלי דווקא) וצעצוע של סיפור טיפה טובים מהיתר, אבל בסך, והיתר מראים, מה ששוברי קופות זה לרוב ממבו ג’מבו סרטי בני 11 וגיבורים. 1. “מלך האריות”: 1,160,000 כרטיסים. נאף סייד מיי פיפל.
    ש”בשורות טובות” המרגש רק רביעי בין הישראלים ? ביאס קצת. 80 אלף ורץ אז אולי, נניח, יגיע ל 100 אלף, אינשאללה, אז זו עדיין תעודת עניות לרוב-הקהל-הישראלי, וגם לשיווק לסרט. שטוב אבל בשיווק אולי היה אפשר לעשות יותר. עדיין אולי 100 אלף כרטיסים ישראלים- לסרטים מקומיים שהפקתם לפחות- לא עצומה כמו באמריקה. אז יעשה השערה פרועה, להכפיל נניח 100 אלף כרטיסים ב 20 (חצי נותן לבית הקולנוע) שח, זה 2 מיליון שח. אם מספיק מהכרטיסים חוזר למפיקים ומשקיעים + ישעו מלכתחילה לא לנפח תקציב מקומי, אפשר להרוויח גם מסרטים. וזה, אם יודעים שהגג רווחים – לא בשמיים ומשקיעים בצניעות. ואם עוד קצת הנחות לקהל הרחב באקרנים, עוד ויאודי ישראלי בכל פינה בטיוי ומעט להוריד מחירים- אני מאמין שאפשר להציע את הדור הקולנועי הנוכחי המשובח..ליותר קהלים. חתונה מאוחרת התחיל את הבום. והביא המון קהל. ולא סרט כ-ז-ה סרט מזהיר. אפשר !


השאירו תגובה