קתרין ביגלו בדרך להיות הבמאית הראשונה שזוכה באוסקר
פרסי גילדת הבמאים (DGA) חולקו לפני דקות בודדות והזוכה הוא… סליחה, והזוכה היא… קתרין ביגלו על "The Hurt Locker". סליחה, קתרין ביגלו על "The Hurt Locker"!!
ביגלו עשתה היסטוריה: ב-62 שנות קיומה של גילדת הבמאים היא האשה הראשונה שזוכה בפרס. ובגלל שברוב מוחץ של הפעמים מי שזוכה בפרס גילדת הבמאים זוכה גם באוסקר על הבימוי, זה עכשיו די סגור ונעול וסופי שביגלו תזכה באוסקר על הבימוי, ובכך תהפוך לאשה הראשונה שזוכה בפרס הזה.
מה שמשאיר את התעלומה: האם "The Hurt Locker" הביס בזאת סופית את "אווטאר" והדיח אותו מכל סיכוי לזכות באוסקר לסרט הטוב? על פניו נדמה כך: הסטטיסטיקה מראה שמי שזוכה בגילדת הבמאים זוכה באוסקר על הבימוי, והסרט שזוכה באוסקר על הבימוי זוכה באוסקר על הסרט. כך שמהבוקר "The Hurt Locker" צריך להיות המועמד המוביל לזכייה באוסקר.
אבל… קרה גם כמה פעמים – ספורות מאוד אמנם – שמי שזוכה באוסקר על הבימוי לא זוכה לבסוף באוסקר על הסרט. כך, שיש סיכוי ש"אווטאר" בכל זאת יזכה באוסקר על הסרט, וביגלו תזכה באוסקר על הבימוי.
אבל… אחרי שגם המפיקים וגם הבמאים נתנו ל"The Hurt Locker" את פרסיהם, נראה שהתעשייה מתייצבת לצידו של הסרט הקטן שאיש כמעט לא ראה, ולא לצידו של הסרט הענק שכל העולם ראה. כך שכדאי לכם מעתה להמר על "The Hurt Locker" כזוכה באוסקר.
=============
ועוד קצת פרסים ונשים.
פסטיבל סאנדאנס ננעל הלילה והסרט שזכה בפרס הראשון הוא "Winter's Bone" של הבמאית דברה גרייניק. "פרשס", זוכה סאנדאנס שעבר, הוא אחד הסרטים הבולטים בעונת האוסקרים הזאת. וכך גם "לחנך את ג'ני", שגם התגלה בסאנדאנס לפני שנה. האם גם "Winter's Bone" יהפוך לאחד הסרטים הבולטים של השנה הקרובה?
ולנקודה הישראלית: "שתיקת הארכיונים" של יעל חרסונסקי, זיכה את ז'ואל אלכסיס בפרס העריכה, בתחרות הקולנוע התיעודי הבינלאומי.
לרשימת כל זוכי פסטיבל סאנדאנס.
ו"לחנך את ג'ני", שהתגלו בפסטי
כמו שזה נראה YES הולכים לעשות היסטוריה עולמית לדעתי,
לשדר את הסרט הזוכה באוסקר כמה שעות לפני הטקס
האם יכול להיות שהשנה הסרט שיזכה באוסקר , יזכה אך ורק בפרס הסרט ובפרס הבימוי וחוץ מזה כלום? מישהו מכיר תקדים לתופעה כזו? ולחילופין, מישהו יודע על קטגוריה נוספת שהארט לוקר צפוי לזכות בה?
=============
רוה לרז-ש: עריכה.
יש לסרט שם בעברית – מטען הכאב. אז אלא אם כן אתה נהנה ללחוץ על אלט+שיפט כל הזמן אני לא מבין את אי-שימושך בו.
============
רוה לאסף: קומנד-רווח, ברשותך. ולא יודע, "מטען הכאב" נשמע כרגע כמו שם בשימוש פנימי אצלכם. חוץ מקומוניקט וחצי, אף אחד לא יודע שככה יס קוראים לסרט. השקיעו קצת בפרסום, הריצו פרומואים, הפכו את השם לנחלת הכלל, כדי שיהיה אפשר להשתמש בו ואנשים יבינו על מה אנחנו מדברים.
לא לקמרון ולא לביגלו מגיע לזכות וגם לא לסרטים שלהם. דיברנו כבר על כמה אוואטר גרוע ו"מטען הכאב" הוא סתם סרט בינוני שמשום מה זוכה לשבחים.
"דיברנו"?! איצקר, בוא לא נשכח את מקומך כאן.
רז-ש
the greatest show on earth זכה ב2 אוסקרים בשנת 1952. סרט ותסריט.
"רבקה" של היצקוק זכה בסרט וצילום בשנת 1940
שנה לפני זה "הן לא תקחהו עמך" של קאפרה זכה בסרט ובימוי.
המרד על הבאונטי משנת 53 זכה רק בפרס הסרט וכמוהו "גראנד הוטל" ב32 ו"ברודווי מלודי" ממש בהתחלה, באוסקר השני, בשנת 1928
בקשר ל"מטען הכאב" – יש גם סבירות שהוא יקח את פרס התסריט המקורי על פני טרנטינו. ואולי גם אחד משני פרסי הסאונד (גם שנה שעברה הם חולקו בן בלמדוג מליונר והאביר האפל).
חדשות מעציבות, לא קשורות לדיון:
תאונה מצערת הביאה למותה של העורכת שעבדה עם ארול מוריס על רוב סרטיו.
http://news.yahoo.com/s/ap/20100131/ap_on_en_mo/us_getaway_death_4
יאיר, השם "מטען הכאב" מופיע במרבית הפרסומים של הסרט בתקשורת, כולל חדשות 2, ידיעות אחרונות, מעריב, טיים אאוט ועוד ועוד ועוד.
אה, וגם במדור הקולנוע בפנאי פלוס. אולי אתה מכיר אותו:
http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=3233
בקיצור, ממש לא רק שם פנימי.
ולגבי הפרסום של yes, הסר דאגה מלבך. עד השידור בליל האוסקר ב-7 במרץ במסגרת yesmovies יהיה פרסום, והרבה.
רידלי סקוט לא קיבל את פרס הבמאי כשהסרט שלו זכה בפרס הסרט על גלאדיטור – עוד סרט הזוי ובינוני שזכה באוסקר. בכלל אוסקרים כמעט תמיד לא ניתנים לסרט הכי טוב של אותה שנה. בהתחשב בעובדה שכבי אשמורת, ספרות זולה, החבר'ה הטובים נהג מונית, השור הזועם, זה יגמר בדם, צומת מילר, פארגו, לא זכו באוסקר וכולם הם סרטים מהפכניים, חשובים משפיעים וטובים הרבה יותר מלב אמיץ או ארץ קשוחה, שר הטבעות שלוש (הכי מביך מכולם אין ספק) או כל סרט בינוני אחר שזוכה באוסקר האמריקאי המטופש הזה.
ובקשר לעמו 36 עם ההערה שלו על נשים – יאיר אני חושב שחובה עליך לצנזר את זה. זה די מגעיל.
Ridley is right.
Remark number 9 is stupid and
insulting
The writer,Amo36,should be
shot
ולידיעה הביזארית של השבוע:
השחקן ריפ ת'ורן נעצר בארה"ב במהלך ניסיון לשדוד בנק עם נשק חם:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3841947,00.html
דבר בשם עצמך.מי בדיוק חוץ ממך ועוד כמה "מבקרי קולנוע" דגולים בודדים דיברו רעות על אווטאר?
עשרות מיליוני אנשים לא טועים.אווטאר הסרט הכי טוב של 2009 ומגיע לו האוסקר.
לגבי הסרט השני שהזכרת אז מה זה לעזאזל ה “The Hurt Locker” הזה? למה באמת שוב איזה סרט קטן ולא מוכר בכלל מקבל את כל השבחים?? טוב לפחות פעם ראשונה אני אסכים עם עמית איצקר על משהו..
Thanks for taking Amo36's remark
out
And to the point…Hurt Locker is
an excellent film, but Oscar
chances are still open
Mr. Raveh,I ask u – is this
the level we're
sinking to?
Do u give space to deranged people that forgot to take their
pills?
But to the point…Up in the Air
is still a strong contender
בסדר "אווטאר" כבר עשה את שלו. ספק אם זה יזיז לקמרון אם הוא לא יזכה.
גם אם "מטען הכאב" יזכה בעשרה אוסקרים, זה לא יועיל לו בקופה בגרוש. בגלל זה הוא לא יזכה אפילו באוסקר אחד. הוליווד לא נותנת פרס לסרט הכי טוב אבל היא לא מבזבזת פרסים על סרטים אבודים מבחינה מסחרית. הם שם מטומטמים לגמריי אבל לא עד כדי כך.
הערת שוליים. אני רואה למעלה בקשה של אחד רידלי שהפנה פשקוויל ליאיר ושם לב (מהעדרות התגובה שאליה הפשקווליסט מתייחס) שיאיר נענה לבקשתו. אחרי הנאום הסוחף לטובת חופשת הביטויי כנגד יאיר לפיד, אפשי אתה מתעלם מעצמך כאן ומפעיל צנזורה?
איצקר, אני איתך בנוגע ל"אוואטר", אבל "מטען הכאב" הוא סרט מעולה והוא לחלוטין אחד הטובים של השנה.
ג'יזס קרייסט, אפילו יהודה סתיו נתן ל'אוואטר' 4 כוכבים! וואט דה פאק איז גואינ' און??
The Hurt Locker בסופו של דבר הוא סרט אקשן לא רע וקתרין ביגלו כנראה תקבל את האוסקר אבל כל העסק נראה מתוכנן למען הרייטינג גם גרושתו של קמרון גם אישה כך שהסיבה היחידה של ה"בלוג של יאיר רוה" לפמפם את את תחרות האוסקרים היא למען הרייטינג. בסופו של דבר רוה הוא שכיר של אורנג',ואורנג' מוכרת סרטים שיאיר רוה מפמפם
הפעם האחרונה שהיו סרטים באמת
מעניינים באוסקרים הייתה 2007 אבל בגלל שלא היו שם כוכבים והסרטים היו די אפלים ולא הכניסו הרבה כסף בקופות
הרייטנג היה נורא נמוך מאז פועלת שם מכונת יחסי ציבור כשהשיקול היחידי הוא רייטינג בטקס האוסקרים
אם כל הכבוד לאוואטר השיאים שם הם טכנולוגיים וכלכליים
אווטאר הוא אירוע, לא סרט
בדיוק כמו סוזן בויל שהצליחה לרגש את סיימון קאוול
למה שלא נעמיד אותם לתחרות בקיצור אם אפשר להוריד את מינון הדיווחים על האוסקרים
מטען הכאב ה וא הרבה יותר מסרט אקשן, אבל גם ככזה – הוא מאוד מאוד משובח