31 ינואר 2010 | 10:21 ~ 22 תגובות | תגובות פייסבוק

קתרין ביגלו בדרך להיות הבמאית הראשונה שזוכה באוסקר

פרסי גילדת הבמאים (DGA) חולקו לפני דקות בודדות והזוכה הוא… סליחה, והזוכה היא… קתרין ביגלו על “The Hurt Locker”. סליחה, קתרין ביגלו על “The Hurt Locker”!!


ביגלו עשתה היסטוריה: ב-62 שנות קיומה של גילדת הבמאים היא האשה הראשונה שזוכה בפרס. ובגלל שברוב מוחץ של הפעמים מי שזוכה בפרס גילדת הבמאים זוכה גם באוסקר על הבימוי, זה עכשיו די סגור ונעול וסופי שביגלו תזכה באוסקר על הבימוי, ובכך תהפוך לאשה הראשונה שזוכה בפרס הזה.


מה שמשאיר את התעלומה: האם “The Hurt Locker” הביס בזאת סופית את “אווטאר” והדיח אותו מכל סיכוי לזכות באוסקר לסרט הטוב? על פניו נדמה כך: הסטטיסטיקה מראה שמי שזוכה בגילדת הבמאים זוכה באוסקר על הבימוי, והסרט שזוכה באוסקר על הבימוי זוכה באוסקר על הסרט. כך שמהבוקר “The Hurt Locker” צריך להיות המועמד המוביל לזכייה באוסקר.


אבל… קרה גם כמה פעמים – ספורות מאוד אמנם – שמי שזוכה באוסקר על הבימוי לא זוכה לבסוף באוסקר על הסרט. כך, שיש סיכוי ש”אווטאר” בכל זאת יזכה באוסקר על הסרט, וביגלו תזכה באוסקר על הבימוי.


אבל… אחרי שגם המפיקים וגם הבמאים נתנו ל”The Hurt Locker” את פרסיהם, נראה שהתעשייה מתייצבת לצידו של הסרט הקטן שאיש כמעט לא ראה, ולא לצידו של הסרט הענק שכל העולם ראה. כך שכדאי לכם מעתה להמר על “The Hurt Locker” כזוכה באוסקר.



=============


ועוד קצת פרסים ונשים.


פסטיבל סאנדאנס ננעל הלילה והסרט שזכה בפרס הראשון הוא “Winter’s Bone” של הבמאית דברה גרייניק. “פרשס”, זוכה סאנדאנס שעבר, הוא אחד הסרטים הבולטים בעונת האוסקרים הזאת. וכך גם “לחנך את ג’ני”, שגם התגלה בסאנדאנס לפני שנה. האם גם “Winter’s Bone” יהפוך לאחד הסרטים הבולטים של השנה הקרובה?


ולנקודה הישראלית: “שתיקת הארכיונים” של יעל חרסונסקי, זיכה את ז’ואל אלכסיס בפרס העריכה, בתחרות הקולנוע התיעודי הבינלאומי.


לרשימת כל זוכי פסטיבל סאנדאנס.


ו”לחנך את ג’ני”, שהתגלו בפסטי

נושאים: בשוטף

22 תגובות ל - “קתרין ביגלו בדרך להיות הבמאית הראשונה שזוכה באוסקר”

  1. יוחנן הטבול 31 ינואר 2010 ב - 10:34 קישור ישיר

    כמו שזה נראה YES הולכים לעשות היסטוריה עולמית לדעתי,
    לשדר את הסרט הזוכה באוסקר כמה שעות לפני הטקס

  2. רז-ש 31 ינואר 2010 ב - 10:48 קישור ישיר

    האם יכול להיות שהשנה הסרט שיזכה באוסקר , יזכה אך ורק בפרס הסרט ובפרס הבימוי וחוץ מזה כלום? מישהו מכיר תקדים לתופעה כזו? ולחילופין, מישהו יודע על קטגוריה נוספת שהארט לוקר צפוי לזכות בה? 

    =============

    רוה לרז-ש: עריכה.

  3. assafTV 31 ינואר 2010 ב - 11:23 קישור ישיר

    יש לסרט שם בעברית – מטען הכאב. אז אלא אם כן אתה נהנה ללחוץ על אלט+שיפט כל הזמן אני לא מבין את אי-שימושך בו.

    ============

    רוה לאסף: קומנד-רווח, ברשותך. ולא יודע, “מטען הכאב” נשמע כרגע כמו שם בשימוש פנימי אצלכם. חוץ מקומוניקט וחצי, אף אחד לא יודע שככה יס קוראים לסרט. השקיעו קצת בפרסום, הריצו פרומואים, הפכו את השם לנחלת הכלל, כדי שיהיה אפשר להשתמש בו ואנשים יבינו על מה אנחנו מדברים.

  4. עמית איצקר 31 ינואר 2010 ב - 11:45 קישור ישיר

    לא לקמרון ולא לביגלו מגיע לזכות וגם לא לסרטים שלהם. דיברנו כבר על כמה אוואטר גרוע ו”מטען הכאב” הוא סתם סרט בינוני שמשום מה זוכה לשבחים.

  5. JNH 31 ינואר 2010 ב - 13:01 קישור ישיר

    “דיברנו”?! איצקר, בוא לא נשכח את מקומך כאן.

  6. סבסטיאן 31 ינואר 2010 ב - 13:05 קישור ישיר

    רז-ש

    the greatest show on earth זכה ב2 אוסקרים בשנת 1952. סרט ותסריט.
    “רבקה” של היצקוק זכה בסרט וצילום בשנת 1940
    שנה לפני זה “הן לא תקחהו עמך” של קאפרה זכה בסרט ובימוי.
    המרד על הבאונטי משנת 53 זכה רק בפרס הסרט וכמוהו “גראנד הוטל” ב32 ו”ברודווי מלודי” ממש בהתחלה, באוסקר השני, בשנת 1928

    בקשר ל”מטען הכאב” – יש גם סבירות שהוא יקח את פרס התסריט המקורי על פני טרנטינו. ואולי גם אחד משני פרסי הסאונד (גם שנה שעברה הם חולקו בן בלמדוג מליונר והאביר האפל).

  7. יובל 31 ינואר 2010 ב - 13:17 קישור ישיר

    חדשות מעציבות, לא קשורות לדיון:

    תאונה מצערת הביאה למותה של העורכת שעבדה עם ארול מוריס על רוב סרטיו.

    http://news.yahoo.com/s/ap/20100131/ap_on_en_mo/us_getaway_death_4

  8. Idans 31 ינואר 2010 ב - 13:39 קישור ישיר

    יאיר, השם “מטען הכאב” מופיע במרבית הפרסומים של הסרט בתקשורת, כולל חדשות 2, ידיעות אחרונות, מעריב, טיים אאוט ועוד ועוד ועוד.
    אה, וגם במדור הקולנוע בפנאי פלוס. אולי אתה מכיר אותו:
    http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=3233

    בקיצור, ממש לא רק שם פנימי.
    ולגבי הפרסום של yes, הסר דאגה מלבך. עד השידור בליל האוסקר ב-7 במרץ במסגרת yesmovies יהיה פרסום, והרבה.

  9. רידלי 31 ינואר 2010 ב - 13:56 קישור ישיר

    רידלי סקוט לא קיבל את פרס הבמאי כשהסרט שלו זכה בפרס הסרט על גלאדיטור – עוד סרט הזוי ובינוני שזכה באוסקר. בכלל אוסקרים כמעט תמיד לא ניתנים לסרט הכי טוב של אותה שנה. בהתחשב בעובדה שכבי אשמורת, ספרות זולה, החבר’ה הטובים נהג מונית, השור הזועם, זה יגמר בדם, צומת מילר, פארגו, לא זכו באוסקר וכולם הם סרטים מהפכניים, חשובים משפיעים וטובים הרבה יותר מלב אמיץ או ארץ קשוחה, שר הטבעות שלוש (הכי מביך מכולם אין ספק) או כל סרט בינוני אחר שזוכה באוסקר האמריקאי המטופש הזה.

  10. רידלי 31 ינואר 2010 ב - 13:57 קישור ישיר

    ובקשר לעמו 36 עם ההערה שלו על נשים – יאיר אני חושב שחובה עליך לצנזר את זה. זה די מגעיל.

  11. hamlet 31 ינואר 2010 ב - 14:08 קישור ישיר

    Ridley is right.
    Remark number 9 is stupid and
    insulting
    The writer,Amo36,should be
    shot

  12. יואב 31 ינואר 2010 ב - 14:15 קישור ישיר

    ולידיעה הביזארית של השבוע:

    השחקן ריפ ת’ורן נעצר בארה”ב במהלך ניסיון לשדוד בנק עם נשק חם:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3841947,00.html

  13. לעמית איצקר 31 ינואר 2010 ב - 14:47 קישור ישיר

    דבר בשם עצמך.מי בדיוק חוץ ממך ועוד כמה “מבקרי קולנוע” דגולים בודדים דיברו רעות על אווטאר?
    עשרות מיליוני אנשים לא טועים.אווטאר הסרט הכי טוב של 2009 ומגיע לו האוסקר.
    לגבי הסרט השני שהזכרת אז מה זה לעזאזל ה “The Hurt Locker” הזה? למה באמת שוב איזה סרט קטן ולא מוכר בכלל מקבל את כל השבחים?? טוב לפחות פעם ראשונה אני אסכים עם עמית איצקר על משהו..

  14. hamlet 31 ינואר 2010 ב - 15:48 קישור ישיר

    Thanks for taking Amo36’s remark
    out
    And to the point…Hurt Locker is
    an excellent film, but Oscar
    chances are still open

  15. hamlet 31 ינואר 2010 ב - 17:54 קישור ישיר

    Mr. Raveh,I ask u – is this
    the level we’re
    sinking to?
    Do u give space to deranged people that forgot to take their
    pills?
    But to the point…Up in the Air
    is still a strong contender

  16. עידן 31 ינואר 2010 ב - 21:13 קישור ישיר

    בסדר “אווטאר” כבר עשה את שלו. ספק אם זה יזיז לקמרון אם הוא לא יזכה.

  17. מוני 1 פברואר 2010 ב - 0:24 קישור ישיר

    גם אם “מטען הכאב” יזכה בעשרה אוסקרים, זה לא יועיל לו בקופה בגרוש. בגלל זה הוא לא יזכה אפילו באוסקר אחד. הוליווד לא נותנת פרס לסרט הכי טוב אבל היא לא מבזבזת פרסים על סרטים אבודים מבחינה מסחרית. הם שם מטומטמים לגמריי אבל לא עד כדי כך.

  18. מוני 1 פברואר 2010 ב - 0:31 קישור ישיר

    הערת שוליים. אני רואה למעלה בקשה של אחד רידלי שהפנה פשקוויל ליאיר ושם לב (מהעדרות התגובה שאליה הפשקווליסט מתייחס) שיאיר נענה לבקשתו. אחרי הנאום הסוחף לטובת חופשת הביטויי כנגד יאיר לפיד, אפשי אתה מתעלם מעצמך כאן ומפעיל צנזורה?

  19. מיקי 1 פברואר 2010 ב - 8:24 קישור ישיר

    איצקר, אני איתך בנוגע ל”אוואטר”, אבל “מטען הכאב” הוא סרט מעולה והוא לחלוטין אחד הטובים של השנה.

  20. מיכאל 22 1 פברואר 2010 ב - 17:00 קישור ישיר

    ג’יזס קרייסט, אפילו יהודה סתיו נתן ל’אוואטר’ 4 כוכבים! וואט דה פאק איז גואינ’ און??

  21. אריק 1 פברואר 2010 ב - 23:21 קישור ישיר

    The Hurt Locker בסופו של דבר הוא סרט אקשן לא רע וקתרין ביגלו כנראה תקבל את האוסקר אבל כל העסק נראה מתוכנן למען הרייטינג גם גרושתו של קמרון גם אישה כך שהסיבה היחידה של ה”בלוג של יאיר רוה” לפמפם את את תחרות האוסקרים היא למען הרייטינג. בסופו של דבר רוה הוא שכיר של אורנג’,ואורנג’ מוכרת סרטים שיאיר רוה מפמפם
    הפעם האחרונה שהיו סרטים באמת
    מעניינים באוסקרים הייתה 2007 אבל בגלל שלא היו שם כוכבים והסרטים היו די אפלים ולא הכניסו הרבה כסף בקופות
    הרייטנג היה נורא נמוך מאז פועלת שם מכונת יחסי ציבור כשהשיקול היחידי הוא רייטינג בטקס האוסקרים
    אם כל הכבוד לאוואטר השיאים שם הם טכנולוגיים וכלכליים
    אווטאר הוא אירוע, לא סרט
    בדיוק כמו סוזן בויל שהצליחה לרגש את סיימון קאוול
    למה שלא נעמיד אותם לתחרות בקיצור אם אפשר להוריד את מינון הדיווחים על האוסקרים

  22. מיקי 2 פברואר 2010 ב - 8:32 קישור ישיר

    מטען הכאב ה וא הרבה יותר מסרט אקשן, אבל גם ככזה – הוא מאוד מאוד משובח


השאירו תגובה