הקרנה פרטית
זוכרים איך זה היה פעם, אי אז ב-2006, כשעוד היינו תמימים ונבוכים והעידן הקולנועי החדש שפיעפע מתחת לרגלינו עוד התקבל אצלנו בסקפטיות. "להוריד סרטים?!", היינו אומרים זה לזה. "חס וחלילה, זה בניגוד לחוק". כמו אלה שהיו מעשנים בשירותים בתיכון, תמיד ידענו שהם קיימים, אבל הם לא היו אנחנו. אנחנו היינו שומרי החוק. המרובעים. זה היה כל כך מזמן. אבל זה נראה כמו אתמול. רגע, זה באמת היה אתמול!
היום זה כבר עידן חדש לגמרי. אין לי מושג אם הוא חוקי או לא, אבל אני כאן רק בא לפרסם את הכתובות של תחנות הסמים, לא מוכר אותם בעצמי. רוצים להוריד סרטים אבל חוששים? מתקשים עם כל תוכנות הביט-טורנט, האימיול, הקאזה, הסול-סיק, הווט-אבר? הנה, תראו מה מצאתי. אתם יכולים לראות סרטים ישר מתוך הדפדפן, בלי להוריד כלום. אלוהים, זה שערורייתי כמה שזה בלתי חוקי. זה כמעט אנרכיסטי. זו התרסה פומבית.
רוצים לראות את "המרדף לאושר" עם וויל סמית שיעלה בארץ בשבוע הבא? הנה הוא כאן.
רוצים לראות את "רוקי בלבואה" שיעלה בארץ בעוד שבועיים? הוא כאן.
רוצים לראות את "השתולים" של סקורסזי?
ויש שם גם את מיטב הסרטים שהמפיצים בארץ גנזו לנו. גנזו לנו? נגנוז להם בחזרה, לא?
למשל:
"מותו של הנשיא", המוקומנטרי הפוליטי שהסעיר את פסטיבל טורונטו.
Jackass 2, הסרט השני הכי מצחיק ושערורייתי של השנה אחרי "בוראט".
"לילות טלדגה", הלהיט השני הכי גדול של סשה ברון כהן השנה, אחרי "בוראט" (שם הוא בתפקיד פיטר סלרסי נפלא).
"סורק אפילה" הקוואזי-אנימציה של ריצ'רד לינקלייטר.
ולקינוח: המסור 3
ויש שם עוד עשרות סרטים אחרים, באיכויות כאלה ואחרות. ואני מניח שאם אני יודע על האתר הזה, אז גם סוכני האף.בי.איי וה-MPAA כבר מכתרים את השרתים מהם הוא פועל, אז הוא בטח ימות במהרה. אבל זו התחלה של משהו. מישהו אמר "לגליזציה"?
ובמסורת האתרים האלו אני אצטט את הטוקבקים:
אחי אתה גדול
רק מה עם טרגוום
האתרים האלה הם רק אינדקס, הסרטים עצמם מאוחסנים על תואמי יוטיוב (רק כאלה שנותנים לשים סרטים ארוכים). ולשם הם הועלו כעותק של הגרסאות הפיראטיות שמשוחררות בתוכנות שיתוף הקבצים.
מי שרוצה גירסה באיכות נורמלית, עדיף לו עדיין להוריד גרסה נורמלית.
רוה לצפריר: אסור להוריד קבצים, זה בניגוד לחוק! זו פיראטיות! עצם זה שאתה מציע את זה הוא הדחה לדבר עבירה. אבל האם צפייה פסיבית באתרים שמעבירים בסטרימינג קבצים היא עברה על החוק? מסופקני. לכן יש כאן loop-hole שאני יכול ללנקק אליו ושגם אלה שאינם אמונים על ענייני הורדה יכולים להינות מהם. ואגב, יו-טיוב הגביל את הקבצים אצלו לעשר דקות בדיוק מסיבות של זכויות יוצרים. בקיצור, זמנם של הקבצים האלה באתרים האלה קצוב. אבל ימצאו להם כבר תחליף.
NOT !
וואו, איזה כיף לראות ככה סרטים !!!
NOT !
ברוך הבא למהפיכה.
אותו רעיון, רק עם סדרת טלוויזיה:
http://www.tv-links.co.uk
אפילו מתעדכן לא רע בהתאם ללוח המשדרים בארה"ב
די מגעיל לראות ככה סרטים שלמים, בעיקר את "השתולים". אני לא חושב שסקורסזה התכוון לביים סרט בגודל של בול. אני עם דייוויד דנבי בקטע הזה. החוויה היא חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. העולם אולי מתקדם טכנולוגית, אבל בדרך הוא מוציא את הקסם מהסרטים.
רוה לליאור: שמע, לראות את "השתולים" ככה בפעם הראשונה זה די בזיון. אני לא חושב שאפילו צריך להטיף נגד זה. כל מי שרואה את התנופה העצומה של הסרט בפתיחתו מבין שיש כאן חוויה שהיא גדולה ממסך המחשב ומרמקוליו. אבל כצפייה שניה בכמה קטעים, ובעיקר להיזכר בפתיחה המופלאה של הסרט, ולהצטמרר מהסוף הדפוק, זה ריענון לא רע. ואגב, ייתכן שזה אפילו יעזור לסרט מסחרית ולא יפגע בו: מי שלא ראה את הסרט ורואה ככה את הפתיחה אני די בטוח שירוץ לקולנוע לשלם 35 שקל כדי לראות את ההמשך על מסך גדול ובפול ווליום. ודיוויד דנבי הפריז לצרכי דמגוגיה. את "השתולים" ואת "לורנס איש ערב" דפוק לראות על וידיאו איי-פוד, וזה שיש עכשיו וידיאו איי-פוד אומר שעכשיו כולם יראו את כל הסרטים ק עליו? מה אנשים עד כדי כך סתומים? אבל את "לילות טלדגה"? או את "לא רק בלונדינית 17"? למה לא?
ואם כבר הקרנות פרטיות –
העלו את זה כבר בפוסט הקודם, וזה עבר די בשקט, אבל היום נסגרים שני בתי קולנוע בארץ – הוד בת"א, והקולנוע שבקניון סירקין בפתח תקווה. שניהם של רשת גלובוס, שנמצאת בקשיים כלכליים, שניהם היו אמורים להיסגר כבר ביום ראשון שעבר אבל קבלו עוד שבוע וחצי של חיים בזכות המבצע של הרשת עם סלקום.
את קולנוע סירקין אני לא מכיר, אבל אני בספק אם העובדה ש"הוד" נסגר מפתיעה מישהו. כבר שנים שהקולנוע הזה נראה יותר כמו עוד חנות שנסגרה בפסאז', וגם כשנכנסים אליו אי אפשר שלא להתבאס מהאולמות הקטנים והלא נוחים (מאפיין של כל קולנוע של גלובוס גרופ).
כשהייתי ילד הקולנוע נפתח מחדש, כקומפלקס, ואני זוכר אותו די מלא. אני זוכר שאפילו ראיתי בו לא מעט סרטים (עולמו של ווין 1 ו- 2, שכחו אותי בבית 2, הפירמה), אבל אולי ההצלחה היתה גם כי זה היה הקולנוע היחיד של גלובוס, אחרי הסגירה של קולנוע ת"א הישן (וקצת לפני כן – של אסתר. אני די בטוח שהסרט האחרון שהיה השם היה "נינג'ה קיד מכים שנית". עצוב). אח"כ באו גלובוס ו"פאר" המחודש, שיש קולות ברשת שטוענים כי גם הוא בדרך לגן עדן של בתי קולנוע.
אז אמנם בלי הרבה כאב ודמעות, אבל עדיין, תמיד קצת עצוב שבית קולנוע נסגר, לא?
רוה לדן: קולנוע הוד היה מקום מחריד לצפייה. אני שמח שהוא נסגר, זה מוכיח שיש מעט צדק בעולם. זה בטח מבאס לאנשי ההנהלה של ג.ג שממוקמים מעבר לכביש והקולנוע היה מעין חדר הקרנות פרטי שלהם בבקרים. אבל מה שכן: חבל שאין איזה יזם קולנועי שייקח את המקום הזה, ישפץ אותו כהוגן, ויהפוך אותו לאנטי-פלקס.
איזו שערורייה!! אמא'לה!
הקשר בין בתי הקולנוע הנסגרים שציין דן בתגובה שלו לבין הפוסט הזה והאתרים אליהם מפנה הפוסט די ברור, וזה עצוב וחבל שגם אתה יאיר מצטרף למפירי זכויות היוצרים – קל ויפה להביע תמיכה כשהיוצרים המקומיים נאבקים בהוט, יותר קשה כנראה לעמוד מאחורי היוצרים כשהם הרחק מעבר לים? (והס מלהזכיר כמובן את אוייביך המפיצים הנפגעים גם)
רוה לש"ג: די, אתה לא רציני. זו דמגוגיה די פשטנית. המסר של הפוסט פשוט: "העולם משתנה". ואם לא הייתי מעלה את הלינקים האתר הזה לא היה קיים? נעצום עיניים ונעמיד פנים שכלום לא קורה? זה מה שבעלי בתי הקולנוע עושים, וזו התוצאה. כולם יודעים לאן צועד העתיד: לקראת הסדרה של הורדת סרטים באופן חוקי, תוך הקצאת תמלוגים באופן כזה או אחר עבור היוצרים. ושים לב למה לינקקתי: לשני סרטים שנמצאים באינטרנט לפני שהם מגיעים לישראל, ולעוד חמישה סרטים שלא עושה רושם שבכלל יגיעו הנה. אז ממי אתה, כצרכן קולנוע, מקבל שירות יותר טוב? נכון לרגע זה, ינואר 2007, מפיצי הסרטים ובעלי בתי הקולנוע לא שמים עליך זין ואתה לא נספר בעיניהם (ודווקא אותו מפיץ המכונה "האויב שלי", רק משום שהוא לא מסוגל להתמודד עם ביקורת, הוא היחיד שמתפקד נכון ומביא הנה סרטים במהירות הבזק: "ארתור והמינימונים", "הילדים של מחר" ו"השגת גבול" הגיעו לישראל לפני אמריקה, מכאן שגם אין להם עדיין עותקים פיראטיים והדרך היחידה לצפות בהם היא בבתי הקולנוע – לא שזה עזר מסחרית לשני הסרטים הראשונים שדי נכשלו כאן). ואני מפנה אותך לפוסט על ההנפקה של פורום פילם, תוכנית העבודה היתה שם די ברורה: סגירתם של המולטיפלקסים השכונתיים לטובת פתיחתם של מגה-פלקסים פרבריים. זה העתיד, תרצו או לא: מסכים ביתיים קטנים לעומת מסכי מגה-פלקסים ענקיים (+איימקס) שצריך מכונית כדי להגיע אליהם, וסרט שהוא אטרקציה. בית הקולנוע השכונתי ישרוד רק על ידי counter-programming לתוצר ההוליוודי ויצירת תרבות צפייה קהילתית חלופית.
לצורך העניין הנה עוד אתר חביב:
http://peekvid.com/
אני לא יודע אם אנשים עד כדי כך סתומים, אבל אני חושב שיש משהו בדבריו של דנבי כשהוא אומר שבקרב הדור הצעיר יש אדישות כלפי פלטפורמת הצפייה, כלומר, כל עוד אפשר לראות את הסרט, אז לא משנה איך רואים אותו.
ונכון, "לורנס איש ערב" זו דוגמה קיצונית. אבל חוץ מאפוסים וסרטי ענק אין בעיה לראות הכל באיי-פוד? אז למה שקומדיות ודרמות קטנות יכוונו למסך הגדול מלכתחילה? האם נדונו לראות סרטים מלאים בקלוז-אפים עד זרא כי יוצריהם הניחו שהרוב יראו אותם על מסכים קטנים?
ואפרופו בתי קולנוע נסגרים: תאטראות ישראל סוגרים את "רב חן" באשקלון.
יאיר, עבירה על חוק?
איזה חוק בדיוק?
וזו פיראטיות? באמת?
חבל לראות אותך שותה במרץ רב את כל מה שבעלי האינטרסים מזריקים לך.
אני פיראט? אני?
מה עשית ממני?
אני מפליג מול חופי סינגפור, תוקף ספינות סוחר עם קלצ'ניקובים, הורג את הקפטן, זורק את גופתו לים, מעלה את הספינה על החוף ומפרק את תכולתה?
אני מוריד סרטים.
מה עשית ממני?
(דרך אגב, לאט לאט, ככל שהם משודרים בטלויזיה האמריקאית, יותר ויותר סרטים מאופשרים להורדה ברשת באיכות HDTV מלאה (דהיינו, 960*1280).)
לצפריר ביומולדת – כן.
ליאיר – לילות טלדגה יצא עם קצת סבלנות ואם ירצה השם עוד חודש ב-DVD.
יאיר, האמת שההצדקות שלך הן הגיוניות משהו. אבל עדיין, איש, מאכזב העניין הזה. מאכזב בטירוף. במיוחד כשזה בא ממך שנלחם על איכויות ההקרנה בארץ והצורך לחזק את ההליכה לקולנוע המוקרן. תמיד תפסתי ממך מישהו שרוצה לשמר את כל מה שמיוחד בקולנוע ובחוויה שלו אבל רק קרבת את זה עוד צעד לטלנובלות הסלולריות.
דוגרי אכזבה, בן אדם. ממש מייאש.
רוה לאור: שוב, צריך להבדיל בין טעמי האישי ובין ההתבוננות על מה שקורה. טעמי האישי? תנו לי לראות את כל הסרטים בזיגפלד בניו יורק. אבל אם אני צריך לבחור בין לא לראות את "מותו של הנשיא" בכלל ובין לראות אותו באינטרנט, אני בוחר באופציה השנייה. אני רוצה לשמור את "חוויית הקולנוע" אבל אנחנו כרגע בעידן בו בקולנוע בארץ תראה רק את "שודדי הקריביים 8" ולא תראה את "המבוך של פאן", אז על איזה איכויות הקרנה אלחם אם הסרטים עצמם בכלל לא מגיעים? לכן כל שיטת הפצה חלופית, שמוציאה את שומרי הסף הישראליים מחוץ לתמונה ומעניקה את כוח הבחירה בידי הצרכן, היא מבחינתי עתיד לערוג לו. וכשזה יוסדר, ההורדות יהיו באיכות היי-דפינישן, תמורת סכום כסף שייגבה ממך או מספק האינטרנט שלך, ותוכל לצפות בהם על מסך הפלזמה 52 אינץ' שלך, בו תראה את הסרט טוב יותר משראית אותו בכל אחד מהאולמות הקטנים והטחובים ונטולי הדולבי דיגיטל של קולנוע הוד.
ובנושא אחר.
אני לא יודע אם הקדימו אותי, אבל המועמדים לפרס איגוד הבמאים:
סקורסזה (השתולים), קונדון (נערות החלומות), אינאריטו (בבל), פריס ודייטון (מיס סאנשיין הקטנה) ופרירס (המלכה).
איסטווד ודל טורו נשארו בחוץ.
צפוי לגמרי…
ו"ליטל מיס סאנשיין" מתחיל להזכיר את "קראש" משנה שעברה.
שניהם סרטים עצמאיים שהמבקרים לא ממש אהבו ולא העריכו, אבל עם בוא הגילדות הם קיבלו מועמדות בכל גילדה אפשרית
אני דווקא די מבואס מסגירתו של קולנוע "הוד". נכון, זה היה מקום מחורבן (ולג"ג מגיעות על כך כל ה"מחמאות") אבל הסגירה הזו מסמנת גם תופעה כצובה משהו – היעלמותם של בתי הקולנוע ממרכזי הערים. אם גם "פאר" יצטרף למגמה הזו הרי שישארו בת"א רק שני בתי קולנוע המצויים ממש ברחוב: "רב-חן דיזנגוף" ו"גת". איפה הימים שאפר היה לשוטט ברחוב ולהחליט בן רגע להיכנס לבית הקולנוע ולצפות ביומית? בשביל זה היה אפילו שווה להחזיק את "הוד" המחורבן בחיים.
זה לא צפוי לגמרי. איסטווד וגרינגאס היו מתמודדים די רציניים. מבחינת האוסקר לבימוי, עדיין קשה לי לראות את ליטל מיס סאנשיין תופס את המועמדות הזאת. אין סיכוי שהם מתעלמים שם מאיסטווד.
לפי הרשימות, מתוך 58 שנים, רק 6 פעמים היה דיסוננס בין המועמדים לפרס איגוד הבמאים לפרס הסרט באוסקר. יעאני, רוב הסיכויים שזאת הרשימה הסופית של 2006.
מצד שני – מה אני מבין?
שלוש הגילדות שחשפו את מועמדיהן עד כה, התעלמו לחלוטין ממכתבים מאיוו ג'ימה. בקצב הזה, נראה לי שמועמדות באוסקר לאיסטווד (שלא לומר לסרט) כבר תהיה בגדר הפתעה. קראתי לא מזמן הסבר על כך שטיסה 93 זכה להתעלמות בגלובוס הזהב מכיוון שהנושא שלו מרחיק אנשים מלצפות בסקרינרים. יכול להיות שאותו הדבר קורה למכתבים מאיוו ג'ימה: המבקרים אוהבים אותו, אבל חברי הגילדות השונות פשוט לא נלהבים לצפות בסרט מלחמה בו ארה"ב היא הצד הפולש.
החמישיה המתגבשת לאוסקר:
בבל
השתולים
נערות החלומות
מיס סאנשיין הקטנה
המלכה
השתולים אמור להיות פייבוריט, אבל משום מה, יש לי תחושה שהכל עוד פתוח.
ובעניין דומה, הנה השורטליסט של האקדמיה לקטגוריית האיפור הטוב ביותר:
אפוקליפטו, קליק, המבוך של פאן, שודדי הקריביים: תיבה של איש מת (הזוכה?), יוקרה, סנטה במשרה חלקית 3, אקס מן 3: המפלט האחרון.
פה פחות מפתיע שאין לאיסטווד נציגות, אבל מעניין ש"מארי אנטואנט" מחוץ לרשימה.
רוה לפינגווין: אני מהמר על "המבוך של פאן" לאיפור. ו"מארי אנטואנט" יקבל מועמדות לתלבושות אני מניח.
אוי ,כל חצי שעה מתפרסמת שורטליסט/לונגליסט אחרת
אני כבר משתגע מזה
שנה שעברה ניסיתי והצלחתי לכתוב בבלוג שלי על כל פרסי המבקרים/גילדות וכ'ו
השנה אני אפילו לא מצליח לעקוב אחרי כל הגופים האלה והבחירות שלהם
מה שכן,חוץ מהמועמדות התמוהה לגמרי של בובי לסאג אנסמבל ,כל 3 הגילדות הגדולות בחרו בדיוק את אותם הסרטים בתור המועמדים שלהם
כמו שנה שעברה בערך…
האם כבר לא נותרה לגופים השונים אפילו שמץ של חשיבה עצמית?
מתוך 300 סרטים כולם בוחרים בדיוק את אותם המועמדים
(ניחא אם לפחות הסרטים היו באמת כל כך טובים,אבל במקרה הזה הם לא)
עצוב מאוד…
אתמול בהקרנה של 'תזיזו ת'רגליים' בקולנוע גלובוס שבקניון עזריאלי, היה אפשר לשמוע לאורך כל ההקרנה את הסרט שמוקרן באולם הצמוד. אם זה לא מספיק אז אחרי ההפסקה הסרט שודר במשך 4 דקות ללא סאונד. חבל דווקא סרט ממש טוב (אוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר).
למרות מה שרשמתי קודם, אני מהמר שקלינט איסטווד יהיה מועמד לאוסקר, על חשבון ביל קונדון. לאקדמיה יש היסטוריה של העדפת במאים לא הוליוודיים על חשבון קראוד פליזרים ולכן, נראה לי שדייטון ופריס יהיו מועמדים.
קרלו פונטי, מפיק מיתולוגי ובעלה של סופיה לורן, מת בגיל 94.
קרלו פונטי כבר 400 שנה היה בן 94, לא ברור לי מה סופיה לורן עשתה איתו כל השנים.
נדמה לי שיש לך טעות בקישור ל"המרדף לאושר" (שאגב, פחות חיבבתי אותו ממה שהייתי אמורה). לא הקלקתי עליו, אבל השם בקישור הוא של "תודה שעישנתם"
רוה לגע"ס: נו, אז תקליקי. הטעות היא בשם הלינק. הסרט הוא כפי שהבטחתי.
גע"ס, אם היית משלמת על כרטיס למרדף לאושר הייתה לך זכות לחבב פחות או יותר!
ה'בופור' התקבל לדוב הכסף בברלין. לא שווה לדבר על זה?
סליחה דוב הזהב
יאיר, חבל שלא הגבת לדבריי.
עידן, רד ממגדל השן שלך.
רוה לצפריר: את הדיסקליימר ההוא נאלצתי לכתוב בעצת סוללת עורכי הדין המאוד יקרה שלי. ובכלל, פיראטים זה מאוד מצליח בקופות בזמן האחרון. ועידן לא גר במגדל שן. הוא קבור בחור המריר והטחוב שבתוך השן, זה שמנקים לפני שעושים טיפול שורש. ועד שלא ישלמו לו כדי לכתוב ביקורות אין לו בכלל זכות להביע דעה.
צפריר, עם כל הכבוד, אני האחרון שגר במגדל שן ולא אליי צריך להפנות הערות.
אז איך עוד אפשר להבין משפט כמו "אין לך זכות להביע דעה על הסרט"? מי אתה שתחלק זכויות?
הופתעתי לטובה מ-"מותו של נשיא", למרות שאני מודה שניגשתי אליו עם הרבה מאוד אנטי. זה נראה לי בהתחלה כמו מניפולציה זולה סטייל אוליבר סטון. וזו אמנם מניפולציה, שלא יהיה ספק, אבל אינטליגנטית יותר. עדיין, נראה לי שאת תרגיל ה-"מה היה קורה אילו" של הסרט אפשר היה ליישם בהצלחה גדולה יותר על סרט עלילתי מסורתי במקום על המסגרת המוקומנטרית.
יש לי זכות להביע דעה כאוות נפשי, אף יותר ממך, יאיר, כי אני מישהו שמשלם ממיטב כספו כשהוא הולך לקולנוע. וכשאני מגיע להקרנה בחינם, אני מעריך את זה ולא מקיא על המפיצים כמוך ומתלונן על כל פיפס. יתרה מזאת, כשאינני מוזמן אני לא מוצא דרכים נלוזות להתגנב להקרנות כפי שאתה עושה בשם "העבודה" שלך. אתה בן אדם כפוי טובה ושחצן ואם אתה רוצה למנוע ממני לכתוב כאן בגלל שאמרתי את זה, זו החלטה שלך.
צפריר, אני אחלק זכויות כרצוני ואביע דעתי בכל נושא ובכל עניין תחת כל עץ רענן!
הקרנה פר(א)טית.
לכל המודאגים והמטיפים בשער.
1. יש באתר לינקים ליותר מידיי סרטים מכדי שניתן יהא לחשוד שהמדובר באתר לא חוקי.
2. בהרבה לינקים תקבלו הודעה שאומרת שזכויות ההקרנה של מה שאתם מבקשים לראות פגו, מה שמעיד שלא מדובר באתר פיראטי.
אז למי שבא שיצפה בלי נקיפות מצפון מיותרות.
מן הסתם (ניחוש) האתר מיועד לצופה מהסוג שלי שבכל מקרה לא ילך לראות השתוןלים ו/או בוראט וכאלה בבית קולנוע וכן יראה אותם על מסך המחשב.
מועמדויות לבאטפא:
FILM
BABEL – Alejandro González Iñárritu/Jon Kilik/Steve Golin
THE DEPARTED – Brad Pitt/Brad Grey/Graham King
THE LAST KING OF SCOTLAND – Andrea Calderwood/Lisa Bryer/Charles Steel
LITTLE MISS SUNSHINE*
THE QUEEN – Tracey Seaward/Christine Langan/Andy Harries
Adapted screenplay
"Casino Royale" — Neal Purvis/Robert Wade/Paul Haggis
"The Departed" — William Monahan
"The Devil Wears Prada" — Aline Brosh McKenna
"The Last King of Scotland" — Peter Morgan/Jeremy Brock
"Notes on a Scandal" — Patrick Marber
The David Lean Award for Achievement in Direction
"Babel" — Alejandro Gonzalez Inarritu
"The Departed" — Martin Scorsese
"Little Miss Sunshine" — Jonathan Dayton/Valerie Faris
"The Queen" — Stephen Frears
"United 93" — Paul Greengrass
Actor in a leading role
Daniel Craig — "Casino Royale"
Leonardo DiCaprio — "The Departed"
Richard Griffiths — "The History Boys"
Peter O'Toole — "Venus "
Forest Whitaker — "The Last King of Scotland"
Actress in a leading role
Penelope Cruz — "Volver"
Judi Dench — "Notes on a Scandal"
Helen Mirren — "The Queen"
Meryl Streep — "The Devil Wears Prada"
Kate Winslet — "Little Children"
Actor in a supporting role
Alan Arkin — "Little Miss Sunshine"
James MacAvoy — "The Last King of Scotland"
Jack Nicholson — "The Departed"
Leslie Phillips — "Venus "
Michael Sheen — "The Queen
Actress in a supporting role
Emily Blunt — The Devil Wears Prada
Abigail Breslin — Little Miss Sunshine
Toni Colette — Little Miss Sunshine
Frances de la Tour — The History Boys
Jennier Hudson — Dreamgirls
Original screenplay
"Babel" — Guillermo Arriaga
"Little Miss Sunshine" — Michael Arndt
"Pan's Labryinth" — Guillermo del Toro
"The Queen" — Peter Morgan
"United 93" — Paul Greengrass
The Carl Foreman Award for Special Achievement by a British Director, Writer or Producer in their First Feature Film
Andrea Arnold, director — "Red Road"
Julian Gilbey, director — "Rollon' with the Nines"
Christine Langan, producer, "Pierrepoint"
Gary Tarn, director — "Black Sun"
Paul Andrew Williams, director — "London to Brighton"
Film not in the English language
"Apocalypto" — Mel Gibson, Bruce Davey
"Black Book (Zwarboek) — Teun Hilte, San Fu Maltha, Jens Meurer, Paul Verhoeven
"Pan's Labyrinth" — Alfonso Cuaron, Bertha Navarro, Frida Torresblanco, Guillermo del Toro
"Rang de Basanti" (Paint it Yellow) — Ronnie Screwvala, Rakeysh Omprakash Mehra
"Volver" — Agustin Almodovar, Pedro Almodovar
The Alexander Korda Award for the Outstanding British Film of the Year
"Casino Royale"
"The Last King of Scotland"
"Notes on a Scandal"
"The Queen"
"United 93"
Animated feature film
"Cars" — John Lasseter
"Flushed Away" — David Bowers, Sam Fell
"Happy Feet" — George Miller
The Anthony Asquith Award for Achievement in Film Music
"Babel" — Gustavo Santaolalla
"Casino Royale" — David Arnold
"Dreamgirls" — Henry Krieger
"Happy Feet" — John Powell
"The Queen" — Alexandre Desplat
Cinematography
"Babel" — Rodrigo Prieto
"Casino Royale" — Phil Meheux
"Children of Men" — Emmanuel Lubezki
"Pan's Labyrinth" — Guillermo Navarro
"United 93" — Barry Ackroyd
Editing
"Babel" — Stephen Mirrione, Douglas Crise
"Casino Royale" — Stuart Baird
"The Departed" — Thelma Schoonmaker
"The Queen" — Lucia Zucchetti
"United 93" — Clare Douglas, Christopher Rouse, Richard Pearson
Production design
"Casino Royale" — Peter Lamont, Simon Wakefield
"Children of Men" — Geoffrey Kirkland, Jim Clay, Jennifer Williams
"Marie Antoinette" — K K Barrett, Veronique Melery
"Pan's Labyrinth" — Eugenio Caballero, Pilar Revuelta
"Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" — Rick Heinrichs, Cheryl A Carasik
Costume design
"The Devil Wears Prada" — Patricia Field
"Marie Antoinette" — Milena Canonero
"Pan's Labyrinth" — Lala Huete
"Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" — Penny Rose
"The Queen" — Consolata Boyle
Sound
"Babel" — Jose Garcia, Jon Taylor, Chris Minkler, Martin Hernandez
"Casino Royale" — Chris Munro, Eddy Joseph, Mike Prestwood Smith, Martin Cantwell, Mark Taylor
"Pan's Labyrinth" — Martin Hernandez, Jamie Bashkt
"Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" — Christopher Boyes, George Watters II,? Paul Massey, Lee Orloff
"United 93" — Chris Munro, Mike Prestwood Smith, Douglas Cooper, Oliver Tarney/Eddy Joseph
Achievement in special visual effects
"Casino Royale" — Steve Begg, Chris Corbould
"Children of Men" — Frazer Churchill, Tim Webber, Michael Eames, Paul Corbould
"Pan's Labyrinth" — Edward Irastorza, Everett Burrell
"Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" — John Knoll, Hal Hickel, Charles Gibson
"Superman Returns" — Mark Stetson
Makeup & hair
"The Devil Wears Prada" — Nicki Ledermann, Angel De Angelis
"Marie Antoinette" — Jean-Luc Russier, Desiree Corridoni
"Pan's Labyrinth"*
"Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" — Ve Neill, Martin Samuel
"The Queen" — Daniel Phillips
Short animation film
"Dreams and Desires" – "Family Ties" — Les Mills, Joanna Quinn
"Guy 101" — Ian Gouldstone
"Peter and the Wolf" — Hugh Welchman, Alan Dewhurst, Suzie Templeton
Short film
"Care" — Rachel Bailey, Corinna Faith
"Cubs" — Lisa Williams, Tom Harper
"Do Not Erase" — Asitha Ameresekere
"Hikikomori" — Karley Duffy, Paul Wright
"Kissing, Tickling and Being Bored" — David Smith, Jim McRoberts
The Orange Rising Star Award
Emily Brunt
Eva Green
Naomie Harrie
Cillian Murphy
Ben Whishaw