16 אפריל 2010 | 18:00 ~ 33 תגובות | תגובות פייסבוק

קאן 2010: מפואר אך משעמם

אתמול התפרסמה גם רשימת הסרטים במסגרות הרשמיות של פסטיבל קאן, שיתקיים במאי.


שוק ראשון: אף סרט ישראלי במסגרות הרשמיות? מה קרה, יצאנו להפסקה תכף נשוב? מכיוון שיש מקבץ מפואר של סרטים לקראת סוף הפקתם, אני מניח שזה רק עניין של תזמון ושרובם פשוט פספסו א הדד-ליין של קאן ושבטח נראה אותם מתחילים להסתובב בעולם לקראת קרלובי-וארי, ונציה, טורונטו וסאנדאנס. אבנר שביט מדווח ב”וואלה” ש”המשוטט” של אבישי סיון יוקרן במסגרת “השבועיים של הבמאים”. מסקרן. מאוד חיבבתי את פרויקט “טלנובלה לקולנוען בהקפאה” שלו. ורגע, אם “המשוטט” יהיה בקאן, איך זה שהוא לא בין 20 הסרטים המתמודדים על פרסי אופיר?


==========


אבל נעזוב בצד את הסרטים הישראליים ונתמקד בשמות הבינלאומיים.


שוק שני: לכאורה, מנקודת המבט של מנהלי הפסטיבל, יש להם כמה מהשמות הגדולים ביותר בקולנוע העולמי. ואכן, יש כמה שמות שמרגש אותי לפגוש: וודי אלן, ז’אן-לוק גודאר, אפיצ’טפונג ויראסתקול, הידאו נקאטה. אבל אתם יודעים מה? רשימת קאן היא רשימה מפוארת של במאים מפורסמים ומהוללים ונערצים, אבל שאני ממש לא מחכה לסרטים החדשים שלהם. בקיצור: במאים שאת סרטיהם אני לרוב פשוט לא נורא מחבב: מייק לי, עבאס קיארוסטמי, מנואל דה אוליברה, אלחנדרו גונזלס איניאריטו, הונג סאנג סו (ולהבדיל, יש גם את אים סאנג סו, שביים שני סרטים שחיבבתי את חציים, לפני שהם התחילו לעצבן אותי). או במאים שחיבבתי, אבל כבר הרבה זמן לא קיבלתי אישוש לכך שיש סיבה שאני מחבב אותם: סטיבן פרירס, טאקשי קיטאנו, ניקיטה מיכאלקוב (עם “שמש בוגדנית 2 “?! את “שמש בוגדנית” הראשון אהבתי מאוד), ברטרן טברנייה. גם ההקרנות מחוץ לתחרות של הסרטים החדשים של רידלי סקוט ואוליבר סטון ממוקמות אצלי במחלקת גלגול העיניים. יש סיכוי שסרטים חדשים של סקוט וסטון יהיו נהדרים?



בקיצור: שמות נהדרים, אבל יש לפסטיבל השנה פוטנציאל להיות – עבורי, לפחות – מאוד משעמם.

נושאים: בשוטף

33 תגובות ל - “קאן 2010: מפואר אך משעמם”

  1. ניר 16 אפריל 2010 ב - 18:05 קישור ישיר

    גם אני אהבתי את “שמש בוגדנית”,והקטע עם סרט ההמשך מאד מוזר לי.
    אני יכול לקבל את הסיפור הכללי,קוטוב במחנה שבויים עד שפורצת מלח”ע ה-2 והוא חוזר לשרת בצבא האדום,אבל אתה יודע שמיכלקוב בנה את ההמשך כ-2 סרטים(!) בני שעתיים וחצי כל אחד(!) ואחרי כל זה סדרת טלויזיה בת 12 פרקים של שעה(!).
    זה 17 שעות של המשך לסרט די קטן ואינטימי,ולפי הטריילרים,גם גרנדיוזי.

  2. ניר 16 אפריל 2010 ב - 18:06 קישור ישיר

    אופס,הכוונה שההמשך גרנדיוזי יחסית לקודם.

  3. ליטל 16 אפריל 2010 ב - 18:46 קישור ישיר

    וודי אלן רק אורח או שיש לו גם סרט חדש ?

  4. יואב 16 אפריל 2010 ב - 19:05 קישור ישיר

    “שמש בוגדנית 2”?!
    אני מניח שרק צריך לחכות, ובמהרה נקבל גם את “שמש בוגדנית 3: הנקמה”, את “שמש בוגדנית 4: משחק הדמים” ואת “שמש בוגדנית 5: השיבה מן הכפור”. אגב, מעניין מתי פולנסקי יביים כבר את “צ’יינטאון 2”. אני לא יכול לחכות!

  5. עופר ליברגל 16 אפריל 2010 ב - 19:16 קישור ישיר

    יואב: כבר היה צ’יינטאן 2. פולנסקי לא ביים.

  6. עמו36 16 אפריל 2010 ב - 19:21 קישור ישיר

    זה כמובן The Two Jakes שג’ק ניקולסון ביים ב 1990.

  7. רון 16 אפריל 2010 ב - 21:59 קישור ישיר

    בקאן יוצג גם החדש של גספר נואה, שהטריילר שלו נראה כל דבר חוץ ממשעמם:

    http://uwe.vg/2010/04/15/trailer-soudain-le-vide-enter-the-void-gaspar-noe/

  8. רז-ש 16 אפריל 2010 ב - 22:17 קישור ישיר

    off טופיק:
    מישהו מצא בארץ בית קולנוע שמציג את הגרסא הרגילה (והטובה יותר, לדעת כל העולם) של התנגשות הטיטאנים? באתר של סינמה סיטי יש באנר פרסומות גדול שרשום עליו “רק ב-3D” כאילו דוקא. זו החלטה של המפיצים?
    האם המפיצים פחדו שבעקבות הביקורות מהעולם אז כולם ילכו לסרט בדו מימד וככה הם יפסידו את ה20% ייקור של כרטיסי התלת מימד ולכן החליטו לא לתת לציבור בישראל את הבחירה? זו חוצפה לא רגילה.
    אם זה המצב אז אני מודיע חגיגית שאני מוריד את הסרט בצורה פיראטית באינטרנט. פשוט חוצפה.

  9. אבנר 16 אפריל 2010 ב - 23:13 קישור ישיר

    בתחרות משתתפים סרגי לוזניצה המסקרן וקסביה בובה, שהסרט הקודם והמשובח שלו מוצג עתה במחווה לפריס בסינמטק. במבט מסוים אפשר למצוא את לודג’ קריגן (“קין”, “קלייר דולן”), כריסטי פויו (לזרסקו), אגנס קוסיץ’ (fresh air). אלו השמות הכי מעניינים בקולנוע האירופאי כיום. לא ברור איך אפשר לזלזל בפסטיבל שאלו הבמאים שמשתתפים בו.

  10. מיכאל 22 17 אפריל 2010 ב - 0:04 קישור ישיר

    אבנר –
    יכול בבקשה לאיית לי סרגיי קוזניצה וקסביה בובה? כדי שאבדוק עליהם באתר של האוזן השלישית 🙂
    אגב, מה בדיוק מצאת ב’מותו של מר לזרסקו’? לא מאמין שהמבקרים הכתירו אותו פה אחד, בתור הסרט הטוב ביותר של 2006, כאילו לא יצאו סרטים כמו ‘אישה אלמונית’ של טורנטורה או ‘טקסידרמיה’ ההונגרי. ולא אמרתי מילה על ‘הפרפר ופעמון הצלילה’ או ‘המבוך של פן’, גם סרטי 2006, טובים מ’לזרסקו’ התמוה והמאכזב.

  11. רובין 17 אפריל 2010 ב - 1:31 קישור ישיר

    ויש גם את דאג ליימן

  12. איציק הדרוזי 17 אפריל 2010 ב - 1:41 קישור ישיר

    לליטל – וודי אלן מוציא סרט חדש הנקרא You Will Meet a Tall Dark Stranger. http://www.imdb.com/title/tt1182350/

    יאיר – הסרט של גודאר שיוקרן הוא הסרט שהעלית לכאן לא מזמן את הטריילר שלו?

  13. ערן 17 אפריל 2010 ב - 10:33 קישור ישיר

    אל תהיה כל כך תמים, לא מתאים לך, כולם שלחו לקאן גם דובר וגם איבגי וגם חנה מ. צריך לשים את הקלפים על השולחן הסרטים לא מספיק טובים מה שהלך פה בשנים האחרונות נגמר

  14. עדן 17 אפריל 2010 ב - 10:54 קישור ישיר

    זה שסרט לא התקבל לקאן ממש לא אומר כלום. כבר שנים רבות שקאן הוא לא חותמת איכות – לא בסרטים שמתקבלים לתחרות ובטח שלא בסרטים הזוכים.

  15. משה נה נה נה 17 אפריל 2010 ב - 11:10 קישור ישיר

    רון – גספר נואה הציג כבר בשנה שעברה והסרט איום ונורא.
    מצטרף לדבריו של אבנר, ומצר על כך שרוה נוטה להתעלם מהעובדה שכמות די גדולה של במאים צעירים ושמות יחסית לא מוכרים חולשת על המסגרת הרשמית השנה. זה אומר שיהיה מעניין באמת. לעומת שנה שעברה שהורכבה כמעט אך ורק מבמאים גדולים שעשו סרטים משעממים באופן די מחריד. (למעט טרנטינו והנקה כמובן…)

  16. עמית איצקר 17 אפריל 2010 ב - 11:59 קישור ישיר

    אוף טופיק: מישהו כבר הספיק לראות את הקטע הדיי מחרמן הזה של ג’וליאן מור ואמנדה זיפריד, שתיהן בעירום מהסרט החדש של אטום אגויאן?
    http://www.traileraddict.com/clip/chloe/red-band-clip-lesbian

  17. מיקי 17 אפריל 2010 ב - 12:20 קישור ישיר

    מיכאל 22 – הקולנוע הרומני היום, לטעמי, הוא בטופ של הקולנוע העולמי ולזרסקו הוא אחד ממחזיקי הלפיד. בתור בן לעדה שנולד בישראל, מאוד קל לי להתחבר לסרטים כמו “לזרסקו”, שמצד אחד מאוד נאמנים לתרבות הרומנית והמציאות ברומניה (שמעתי אינספור סיפורים דומים) ומצד שני מבקשים לבקר אותה ובעיקר את המשטר הקומוניסטי והשינויים שרומניה עברה ועדיין עוברת. יש בסרטים האלה הרבה יותר רבדים מאשר הסיפור שמסופר. יש שטוענים שהקולנוע הישראלי והרומני הם כרגע מהמובילים בעולם, אבל בעוד ישראל מציגה סרטים עם אמירה ברורה וישירה, כמו “לבנון”, “בופור”, “עג’מי” ואפילו “ואלס”, הגל הרקומני החדש מחדיר מסרים תת הכרתיים ועושה את זה בצורה איטליגנטית במיוחד (לראיה, Police, adj- אחד הסרטים המהממים שהיה לקולנוע להציע בשנים האחרונות עם אחת הסצינות המבריקות). אבל אני משער שגם הוא יראה לך תמוהה אם לא תנסה להתבונן מאוד מקרוב ולראות שהסרט הוא לא רק על דיאלקט ולא רק על עבודת משטרה, אלא על רודנות ובעיקר על הרודנות הקומוניסטית שממשיכה לקונן, גם אחרי נפילתה. סרט מבריק (וגם מצחיק מאוד). אני מאוד מחכה לראות מה פויו, מונג’יו והאחרים מתכוונים להוציא בקרוב.

  18. מיקי 17 אפריל 2010 ב - 12:20 קישור ישיר

    “הגל הרקומני” = הגל הרומני כמובן 🙂

  19. מיקי 17 אפריל 2010 ב - 12:30 קישור ישיר

    אגב יש שם עוד במאי רומני ברשימה, שאני דווקא לא מכיר: Radu Muntean

  20. קורמן 17 אפריל 2010 ב - 15:54 קישור ישיר

    ראדו מונטן ביים את “הנייר יכחיל”. מהמם!

  21. מי יודע 17 אפריל 2010 ב - 18:50 קישור ישיר

    הסרט של נואה אמור להגיע לארץ?

  22. הוספתי תגובה, יאללה שיהיה. 18 אפריל 2010 ב - 13:59 קישור ישיר

    חוץ מואלס עם באשיר וביקור התזמורת, לא נעשה פה שום סרט שמצדיק את התהילה וההצלחה הבין לאומית. כל הסרטים האחרים הם כמו ילדים שנתלים בסינרה של אמא, כשאמא היא הסכסוך, ו’כמה שהחיים שלנו פה מסובכים.. וואו.. זה לא כמו בצרפת/גרמניה/אנגליה.. וכו’.

  23. מיכאל 22 18 אפריל 2010 ב - 18:27 קישור ישיר

    מיקי –
    אז בטח ראית את ‘4 חודשים, 3 שבועות ויומיים’. מעיק, מרתק.

  24. מיקי 18 אפריל 2010 ב - 18:48 קישור ישיר

    בטח מיכאל22, אני חושב שזה סרט מעולה במיוחד גם כן…ושוב, כבן לעדה, הכל נראה כל כך אמיתי – הדיאלוגים, ההתנהלות של הדמויות. ממשש מגדיר מחדש את המושג ריאליזם.

  25. מיכאל 22 18 אפריל 2010 ב - 22:24 קישור ישיר

    מיקי –
    בלי קשר, יצא לך לראות את ‘ימי שרב’ ו’ייבוא/ייצוא’ של אולריך זיידל האוסטרי? גם במאי סבבה לגמרי.

  26. מיקי 18 אפריל 2010 ב - 23:50 קישור ישיר

    תגובה ל- 22: שחקנית זוכת קאן, סרטים שמתמודדים בקאן כמעט מידי שנה, שלוש פעמים רצוף מועמדות לאוסקר, סרט זוכה גלובוס הזהב, במאי זוכה פסטיבל ברלין, סרט זוכה פסטיבל ונציה. זו התהילה הבינלאומית שאתה מדבר עליה ואני חושב שההישגים האלו כן מגובים בסרטים טובים בסך הכל. לא ראיתי תעשייה “לאומית”, אולי באמת חוץ מזו הרומנית, שהנפיקה באופן עקבי סרטים איכותיים, בטח לא ביחס למשאבים. אני חייב לציין שגם אני קצת מאסתי בסרטי מלחמה וסרטים על הסכסוך, אבל היו גם “אביבה אהובתי”, “כנפיים שבורות”, “שבעה” ואחרים, שאולי לא זכו לתהילת עולם, אבל הם תוספת ראויה לאותם סרטים שכן.
    אני כותב את הכל כי הרגע סיימתי לצפות ב”לבנון”, ולמרות שהוא רחוק מלהיות סרט מושלם – אני חושב שהוא עדיין מרתק מהרבה בחינות.

    מיכאל22 – שמעתי על זיידל, אבל טרם ראיתי את הסרטים. מקווה שבקרוב

  27. משה נה נה נה 20 אפריל 2010 ב - 23:36 קישור ישיר

    “המשוטט” בבימוי אבישי סיוון הוא אכן הסרט הישראלי הארוך היחיד שהתקבל השנה לקאן!! מדהים!!! http://www.quinzaine-realisateurs.com/films-h75.html
    שמעתי שהסרט נעשה בתקציב זעום ביותר ושקרן הקולנוע שהעניקה לו את התקציב הזעום הזה גם שנאה את הסרט והתמרמרה עליו לא מעט. עכשיו הם מקבלים אותה בהפוכה. במאי של סרט ראשון, שלא מתפשר על כלום ורעב ללחם דוחק הצידה את כל הניר ברגמנים והדובר קוסשווילים והחברים שלהם. הידד!!!!

  28. משה נה נה נה 20 אפריל 2010 ב - 23:51 קישור ישיר

    עדכון – פורסמה רשימת סרטי הסטודנטים המתחרים על הפרס בקאן – קטגוריה שבה ישראל שלטה בעשור האחרון עם שתי מועמדויות כל שנה. גם לשם לא הצליח להשתחל אף סטודנט ישראלי השנה. מה שאומר ש”המשוטט” לבד לגמרי. כבוד גדול.

  29. למשה 21 אפריל 2010 ב - 1:02 קישור ישיר

    רק שלא יגיש את הסרט לאופיר כי האקדמיה לא אוהבת לפרגן לבמאים חדשים להבדיל מבמאים שחצי אקדמיה עובדת אצלם. אלה אם כן זהו סרט ברמה של עג’מי, אבל גם ככה הפרס הזה שולי. ואגב אם זה נכון ולקרן היתה בעיה עם סרט שנכנס לקאן אנחנו כולנו בבעיה

  30. אבנר 21 אפריל 2010 ב - 9:40 קישור ישיר

    אתה לא יכול לשמוח בלי לירוק על מישהו אחר?

  31. רחל 21 אפריל 2010 ב - 23:27 קישור ישיר

    מסתבר שבכל זאת סרט קצר התקבל לפסטיבל. סרט של בוגר סם שפיגל. כל הכבוד

  32. אחד 24 אפריל 2010 ב - 0:09 קישור ישיר

    עוד סרט בפסטיבל

  33. אחד 24 אפריל 2010 ב - 0:09 קישור ישיר

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1019,209,48533,.aspx


השאירו תגובה