פסטיבל ירושלים, יום #4: אסי דיין ודובר קוסאשווילי (ואחרים) עושים פיצ'ינג
גל גרינשפן (מימין) ותום שובל (מאחורי הפודיום) בפיץ' לסרט "הנוער" (צילומי וידיאו וסטילס: ורד פלוק)
זו כבר מסורת: ימים ראשון ושני בפסטיבל הקולנוע מוקדשים לאירוע הפיצ'ינג, בו כתריסר פרויקטים עלילתיים שנמצאים בשלב קדם הפקה מציגים את עצמם (באנגלית) מול פאנל של משקיעים זרים, לרוב אירופאים (אנשי רשתות שידור או חברות הפצה ומכירה) בתקווה להשיג מימון לקופרודוקציה בינלאומית. רשימת הפאנליסטים והרשימה המלאה של הפרויקטים בעבודה שהוצגו ושל היוצרים שהציגו אותם נמצאות כאן. השנה אני הייתי עסוק בצפייה ב"קרלוס" בזמן הפיצ'ינג אבל משפחת "סינמסקופ" שלחה נציגות לאירוע וחזרה עם מקבץ סרטונים ותמונות שמציג קצת ממה שקרה על הבמה בתיאטרון המעבדה.
1. אסי דיין מציג את "דוקטור פומרנץ"
רוב היוצרים ניצלו את חמש הדקות שהוקצבו להם כדי להציג את סרטם. חלקם אפילו עיצבו פוסטר לסרט, היו שהביאו קטע מוזיקלי להמחשה. אבל אסי דיין הסתפק במשפט בודד אחד כדי למכור את סרטו: "זה סרט על פסיכולוג שגר בקומה ה-12 שמחליט להשכיר את דירתו למתאבדים". קצר וקולע. למעשה, הרבה יותר קולע ושנון מהסינופסיס המלא שמופיע בחוברת שחולקה לבאי האירוע ושמציגה את הפרויקטים, היוצרים וסטטוס ההפקה (ואגב: המפיקים חייבים להקפיד הרבה יותר על הגהה ועריכה לשונית באנגלית, ועורכי החוברת חייבים להקפיד על האחדה בהגשה. כחוברת שאמורה לתפקד כחומר עזר לריענון עבור אנשי הקרנות והחברות באירופה, היא קצת מוציאה שם רע לרמת הגימור של הקולנוע הישראלי).
גולן אזולאי (מימין) וארז תדמור, בפיץ' לסרטם "בקצב הטאקה הטאקה"
2. דובר קוסאשווילי מציג את "רווקה פלוס"
גם דובר קוסאשווילי השאיר את רוב עבודת הפיץ' למפיקו, מרק רוזנבאום (שהביא שני פרויקטים לאירוע).
3. הראלד סיכריץ מציג את "שעיר לעזאזל"
הבמאי והמוזיקאי האוסטרי הראלד סיכריץ רוצה לביים קומדיה המתרחשת על גבול לבנון-ישראל, רגע לפני שנחתם חוזה שלום בין המדינות, שלום שישבש את החיים לחיילי האו"ם ולסוחרי הסמים שהתפרנסו יפה מאוד מהמלחמות ומנוכחותם של חיילים באיזור.
יהודה וורצל (מימין) בפיץ' לסרט האנימציה "אווטאר בירושלים" "שליח האימפריה במחוז יהודה"
יהודה וורצל, מפיק אנימציה, מתכנן סרט אנימציה בתלת מימד המתרחש בירושלים של שנת 65 לספירה, בימי שלטון רומי. נדמה שזה הפרויקט שלפחות חלק מהפאנליסטים ראו בו את הפוטנציאל המסחרי הגדול ביותר.
4. אדם סנדרסון מציג את "לוויה בצהריים"
סרט הבכורה של אדם סנדרסון כבמאי, "זוהי סדום", ייצא בעוד כחודש, אבל מתברר שכבמאי-תסריטאי הוא דווקא רוצה להתרחק מקומדיות. עלילת סרטו "לוויה בצהריים" מוגדרת כטרגדיה.
5. עודד דוידוף מציג את "שניים"
הפרויקט המסקרן והיקר הזה מסתובב כבר כמה שנים טובות. קראתי דראפט של התסריט לפני כשבע שנים. נח סטולמן ("אדם בין כלב", "מישהו לרוץ איתו", "הממונה על משאבי אנוש") כתב את "שניים" בהשראת סיפור קצר של יצחק בשביס זינגר. המפיק הוא חיים מקלברג ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש").
6. יוני קיל מציג את "@"
הפרויקט השני של המפיק מרק רוזנבאום.
היו עוד פרויקטים שלא נקלטו בעדשתנו, למשל סרט חדש ומסקרן של בני תורתי. איזה מהפרויקטים הנ"ל נשמעים לכם מסקרנים? ועכשיו רק נותר לראות מה מהסרטים יופק לבסוף, ומי ישיג כסף בינלאומי.
יש איפשהו רשימה של כל המשתתפים בפיצ' כולל שמות הבמאים [ולא רק חברות ההפקה כפי שזה מופיע בתכנייה]?
לרוב הסרטים של הפיצ' הנ"ל יש סיכוי טוב להפוך לסרטים של ממש – למעלה מחצי המשתתפים לפני שנתיים כבר צולמו [בינהם "התגנבות יחידים","עוד אני הולך", "בין השמשות", "מבול" ועוד] וחלק גדול מהמשתתפים אשתקד קיבלו מענקים מקרן הקולנוע.
כמובן שהמסקרן מכל הוא "דוקטור פומרנץ" – אסי דיין חוזר לקולנוע אחרי יותר מ6 שנים
דרושות כתוביות, קשה לשמוע אותם.
סוף סוף פרויקט חדש לתורתי!
http://www.telegraph.co.uk/culture/film/roman-polanski/7885408/Roman-Polanski-free-after-Swiss-reject-US-extradition-request.html
שעיר לעזאזל נראה מדליק ביותר, עם הרבה אפשרויות. גם הרעיון של אסי צופן בחובו הרבה פוטנציאל.
יופי של פוסט. כלכבוד.
ממש הרגשתי שאני שם יושבת בקהל ונבוכה על העברית השבורה. אחלה הפקה הרמתם יאיר וצוות סינמסקופ.
דווקא הפיצינג של ארז תדמור וגולן אזולאי היה המוצלח מבין כולם {למרות שלדעתי הוא לא רלוונטי לקו פרודוקציות}. הוא פשוט היה הכי מעניין. חבל שאין וידאו שלו. הקלילות של הפיצינג שלהם הרבה יותר לוקחת מהאנגלית העילגת של רוב הבמאים.
מתוך ההקרנות
"ירחי דבש", של גוראן פסקלייביץ : סרט מצויין!! משהו שבין קוסטורציה בשפה הקולנועית לבין אנגלופולוס בהתעסקות עם הגירה כנושא. מתחיל כמאד מצחיק בתיאור של 2 חתונות מקבילות , אחת של איכרים ואחת של אנשי החברה הגבוהה באלבניה. סצינות נפלאות של שוטים ארויכם ומלאי חגיגה. השוט עובד גם בקדמה וגם במאחורה בצורה פשוט מופלאה. שנון מצחיק ומודע לעצמו.
בחצי השני הסרט מקבל עוצמה אחרת, דרמה, מעט מותחן. סרט מצויין אני עוד חושב עליו ועל איך לתאר אותו אבל מומלץ אם יהיה מוקרן עוד פעם.
פוסט נהדר! כן ירבו כאלה. תודה.
בכלל הסיקור מירושלים מצויין עד כה
בני האדם, קקי
אוריק מה המצב נשמה? מה שלום סוזי?
איתוש – לכלכת ונעלמת. אם תרצה, צור קשר במסגרות המקובלות. שמור על עצמך.
מי זכה בפיצ'ינג ?
בפרס הראשון ארז תדמור וגולן אזואלי "בקצב הטאקה טאקה"ובפרס השני יוני קיל @.
Buddy this spam here will drive me crazy! Delte them!
Dude the spam comments here are driving me crazy! Do something about it!
I didn't understand the concluding part of your article, could you please explain it more?