צפים
אני מתקשה לעקוב אחרי כל מה שקורה מחוץ לסינמטק ירושלים בימים האלה, אבל קורים כמה דברים מחוץ לפסטיבל:
– אני שומע, למשל, שמועה ש"מבול", סרטו של גיא נתיב, יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה בסוכות. אני גם שומע נאנשים שיצאו מהסרט מוקסמים ומופתעים – בהקרנות האקדמיה שלו התקיימו רק בשבוע האחרון – ושהוא עשוי להיות המועמד שיתגנב מאחור ויפתיע את כולם.
– "להרוג דבורה", הסרט הקצר של שרון מימון וטל גרניט ("משכנתא"), שכבר זכה בפרס בפסטיבל חיפה הקודם, יוקרן בפסטיבל לוקרנו הקרוב.
– לפני כמה ימים דיווחנו כאן בהרחבה מאירוע הפיצ'ינג שהתקיים במסגרת הפסטיבל. אבל שכחתי לעדכן מי זכה: ובכן, "בקצב הטקה טקה" של גולן אזולאי וארז תדמור, ו"@" של יוני קיל זכו.
– שימו לב לרצף הנ"ל, ומצאו בו דפוס חוזר. גיא נתיב ביים עם ארז תדמור את "זרים". שרון מימון ביים עם תדמור את "סיפור גדול".
– גם "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" של ערן ריקליס (על פי א.ב יהושע) יוקרן בפסטיבל לוקרנו.
– לפני כשבוע יצאה הודעה לעיתונות המבשרת ש-100,000 צופים כבר ראו את "פעם הייתי" של אבי נשר. אבל לי יש באג קבוע. לא רוצה "מספר צופים" אלא "מספר כרטיסים", והמספר הזה כלל את 20,000 האנשים שראו את הסרט בהקרנות מוקדמות בשלל אירועים מוזמנים וסגורים. כן, הן נחשבים, וכן, בסוף תמיד ה נספרים לסך כל, אבל לפחות בתחילת הדרך אני מעדיף להתעקש על כרטיסים ולא על צופים. אז הנה, אתמול חצה "פעם הייתי" את קו 100,000 הכרטיסים בקופות מאז עלייתו.
– ים המלח עושה קאמבק די מפתיע השנה בקולנוע הישראלי. "מלח ים" צולם כולו בים המלח. "זוהי סדום" מתרחש כולו באיזור ים המלח. והמערכה האחרונה של "הדקדוק הפנימי" מצולמת בים המלח. הגיע הזמן להקים בית קולנוע בים המלח – חזון עתידני ש"מלח ים" מנבא אותו – שיוכל להקרין אך ורק סרטים המתרחשים באיזור ים המלח: "פורטונה" של מנחם גולן, "חופשת קיץ" של דוד וולך, "זוהי סדום" הקצר של ג'ולי שלז, סצינה מ"ללכת על המים" של איתן פוקס, ושלושת הסרטים הנ"ל. יש עוד ששכחתי?
– ולגמרי פיספסתי את הידיעה על מותו של הארווי פיקאר. קחו את "אמריקן ספלנדור" (ועל הדרך, גם את "קראמב") לזכרו.
פעם הייתי ממש לא הגיע ל-100 אלף, במקרה הטוב הוא הגיע ל-50 אלף…
ומה עם החתונה של בארדם ופנלופה, אף מילה?
איזו שנה בינונית זו שאנשים יוצאים מוקסמים מסרט סטנדרטי כמו מבול. בשנה שבה הקולנוע הישראלי יוצא (לא תמיד בהצלחה) אל כיוונים חדשים ומבטיחים מבול מייצג את ה"מה שהיה הוא שיהיה" – עוד מאותו הדבר המוכר שעשוי במיומנות אבל לא ברור בעצם למה נעשה.
פידלר, לגמרי מסכים אתך, רק רוצה להוסיף שהילד בתפקיד הראשי ב"מבול" הוא תגלית אמיתית. הוא מצליח להכניס לתפקיד הכתוב היטב אך סטנדרטי איכות של סטאר.
מישהו ראה את "תכריכים" של שלום הגר?
סצינת הסוטול הנפלאה של הכוכב הכחול מתרחשת גם היא בים המלח, אם אני זוכר נכון (הסצינה, כזכור, כוונה כך שתתחיל כשהסוטול של הצופה מתחיל להמריא, כך שייתכן וזכרוני מטעה אותי:)
מתי מסתיים ההצבעה של האקדמיה ומתי יוכרז על המועמדים?
מבול מעולה לטעמי
מרגש מדוייק לא מתייפייף
הילד שמשחק בתפקיד הראשי ריגש אותי מאוד
סרט הרבה יותר טוב לטעמי משאר הסרטים בתחרות האקדמיה השנה
צופה וחבר אקדמיה, לא התבלבלתם?
זה הילד בדקדוק הפנימי בתפקיד הראשי – הוא שמשחק נפלא ומרגש מאד. הוא התגלית האמיתית של הפסטיבל הזה.
צופה – נסחפת!
פוג – לא התבלבלתי. מסכים אתך לגמרי שהילד מ"הדקדוק הפנימי" (רועי אלסברג) היה נפלא ואפילו הצבעתי לו כשחקן הטוב ביותר. רק שלילד מ"מבול" יש איכות ייחודית המאפיינת כוכבי על קולנועיים. אם תראה את הסרט תבין על מה אני מדבר.
פוג
ממש לא התבלבלתי
קשה לי עם הדקדוק הפנימי
הבימוי בורגני ומשעמם
אורלי זילברשץ נוראית לטעמי וכל כך רחוקה מהדמות שבספר
מבול מאידך גיסא
הרבה יותר ריגש אותי
והילד במבול לגמרי באיכויות של כוכב על
פרס השחקן הראשי לו כמובן
1. "מבול" – טרם ראיתי, ואני מסוקרן.
אם זה יהיה סרט הפתיחה בחיפה, מדובר בהישג יפה, וזה גם יוצא בול בזמן לאחר טקס האקדמיה (מתי שזה לא יהיה). אז מה זה אומר, שיש כבר תאריך הפצה ל"מבול" (עם או בלי קשר לאירועים הנ"ל) ?
2. מכיוון שפסטיבל קאן היה השנה אפרורי למדי, ומכיוון שהשמנת השנה כנראה נוסעת ללידו, ומכיוון שסוכות השנה יוצא יחסית מוקדם, מה הסיכוי לראות את הסרטים מפסטיבל ונציה בחיפה השנה ?
3. ערן ריקליס נוסע ללוקרנו, לפסטיבל שהעניק לו בעבר את פרס חביב הקהל (על ה"כלה הסורית"). מאוד מעניין אותי לדעת מה תהיה תגובתם לסרט החדש והלא-רע-בכלל שלו (ומתי הפצה בארץ ?)
4. ולא שזה חשוב, אבל כשאני הייתי בחו"ל, ההורים שלי ראו את "פעם הייתי" (ואפילו אהבו). מה שמוכיח בעיניי שלסרט יש מספיק באז חיובי כדי שאבא שלי ילך לקולנוע מבלי להתייעץ עם הבן שלו, שמכיר קצת סרטים.
שבת שלום.
מבול גרוע
שליחתו של המממונה גרוע
המשוטט גרוע
התגנבות גרוע
הדקדוק לא מדגדג
משהו איום ונורא קורה לקולנוע הישראלי
דוחה אותי ברמות
איציק פיקלשטיין
ל – 13, ניכר כי אין לך גישה חיובית לחיים.
ל – 15, ניכר כי גם לך אין גישה חיובית לחיים.