יציאת מצריים
האם מישהו כאן חווה alien abduction כולל anal probe? אני משוכנע שכן, זה הרי קרה כמעט לכל אחד מאיתנו. מה, לא? בכל אופן, כשבני המשפחה חוטפים אותך פתאום לארבעה ימים בצימר בגליל התחושה די דומה. מה, לא?
בקיצור, לא יודע אם שמתם לב שנעלמתי, אבל חזרתי. תודה למנגנון של וורד-פרס המאפשר תכנות מראש של פרסום פוסטים גם כשאני לא ליד המחשב, כך קצב העדכונים נשמר. וקראתי את עשרות תגובותיכם, ואענה תכף לכמה מכם בפוסטים על לינץ' ועל סניידר (אבל בחצי פסקה: אין לי שום בעיה עם דעה נגדית או טעם שונה או מישהו שחושב ש"מלהולנד" זה נפלא ו"300" זה חרא. אם כולם היו מסכימים על אותם סרטים לא היינו צריכים להכביר מילים ולא היינו זקוקים לבלוגים. אבל איזה כיף זה להתנצח. על טעם ועל ריח בהחלט יש מה להתווכח).
אז מה אפשר לעשות בצימר? קודם כל, תודה לאל: יש "לחם ארז" בראש פינה. הציל אותי. ובצפון, למי שלא היה שם בחג השני, היה אפור, קריר וגשום. כמעט סקוטלנד. אבל צימר בשבילי זה בעיקר טלוויזיה. בתור מישהו שיש לו יס, די שקעתי בצפייה בערוץ 8. הסרט התיעודי על מדונה היה בהחלט מהנה. ואחרי צפייה של כמה שעות בערוץ 24 אפילו מצאתי קליפ ישראלי (חדש?) שנורא מצא חן בעיני. אז עד שאני אתאפס על עצמי ואשוב צפו בו. ואם החמצתם את הדיונים רוויי התשוקה סביב "300" ו"אינלנד אמפייר", זה הזמן להשלים.
יאללה, לאתנחתא המוזיקלית: יוני בלוך בשיר "אחריות" עם קליפ כמעט ווס אנדרסוני שביים אייל שפירא (פרטים? למישהו? מי הוא?). אולטרה-שאפו. יצא מקסים.
קליפ מעולה. אייל שפירא כותב בבמה חדשה (הצימוק הנוקם). ביים בעבר לדן תורן גם כן. יוני ואייל ערכו את הקליפ אצל אייל בבית, לפי רעיון של יוני.
הקליפ של יוני בהחלט מקסים,
אך השיר הופך להיות בלתי נסבל אחרי שתי השמעות לפחות.
קליפ נהדר לשיר מצוין.
שאלתי ליאיר רווה- האם ראית את גרסת הפספוסים המצוינת?
http://www.youtube.com/watch?v=HqyYrq-fg98
אני מאוד אוהב את הקליפ הזה (וגם את השיר), הוא מתבלט לטובה בשממה שמוסיקה 24 יצרו עכשיו ברצועת "מכונת הלהיטים". זה לא שיש לי משהו נגד נערות הליווי או הראל סקעת, אבל… בסדר, יש לי משהו נגדם.
טוב, עופטופיק, אבל שאלה חשובה:
אלה מכם שרושמים את הסרטים שראיתם… איך/איפה/באיזה פורמט אתם עושים את הרשימה?
נ.ב. "נערות הליווי"?!
נ.ב. עידן, חסר לך קו נטוי בכתובת 🙂
נ.ב. יאיר, אתה בטח לא מאוכזב במיוחד השנה מהמנהג לדחות את יום הזכרון ביום אם הוא נופל על מוצ"ש.
יאיר אתה צודק- קליפ מקסים שמבוצע באופן הרבה יותר טוב ממעברים בסגנון כמו בקליפ הזה שניסו כבר אחרים לעשות, אך להם זה יצא רחוק ממדויק (אוי, איזה ניסוח מחורבן… לא נורא, אני עייף P:)
אייל שפירא עשה גם את הקליפ לשיר "שקוראים לו סופרמן" של דן תורן עם יוסלס איי די, שני קליפים לבאלדי אולייר וקליפ לאפרת גוש שלא שודר.
ביומיום הוא עובד כעורך פרילנס עם מפיקי טלויזיה שונים. מהיכרותי איתו ועם העבודות שלו בכל התחומים, אין לי צל של ספק שעוד נשמע עליו.
נערות הליווי – צמד בנות שקשה לי לשפוט את הסגנון שלהן מכיוון ששמעתי רק שיר אחד שלהן ולפחות לי, הוא גורם להחליף תחנה במהירות שיא. מה שכן, די הופתעתי לגלות שתומר יוסף הוא המפיק שלהן. בקליפ, שמכיל הרבה יותר מסך ירוק ממה שהבמאי יכול להתמודד איתו, מופיע שי אביבי. ללדין 2007?
אפרופו יוני בלוך, זו הזדמנות טובה לתת קישור לקליפ ל"נעים בחוץ" (לצערי, התמונה חשוכה מעט) מתוך האלבום הקודם שלו. את הקליפ ביים אדם ביזנסקי, שיצר קליפים גם להרכבים בינלאומיים.
http://www.youtube.com/watch?v=d_aiajAeCF4
הנה עוד קליפים של אדם ביזנסקי.
http://www.youtube.com/results?search_query=adam+bizanski
עוד קליפ מולטיכוריאוגרפי של להקה שוודית מקסימה
http://www.youtube.com/watch?v=TGyCTgOqj6c
מצחיק שדיברתם על נערות הליווי ויוני בלוך כי אחת מהצמד של נערות הליווי (יעל קראוס) היא הזמרת ליווי החדשה של יונh בהופעות והיא גם הבחורה שמופיעה בקליפ של "אחריות"…
אתמול בלילה, אחרי חורבן רומא, העברתי למוסיקה 24 והיה בדיוק את הקליפ של נערות הליווי. הפעם החזקתי (בכח, יש לציין) עד סוף הקליפ ומצאתי מחוות ללהרוג את ביל ואוסטין פאוורס. זה לא ממש מפתיע כשראיתי שעל הבימוי חתומים אייל B ואסנת מיכאלי.
אייל B וכמוהו גם אסף בילט, הוא במאי קליפים עם המון כשרון ורצון להשקיע, אבל מסתבך כשזה מגיע לעבודה עם מסך ירוק. זה בולט גם בקליפים שעשה לקוואמי, כלא 6 ואסף אמדורסקי וכנ"ל בקליפים של בילט לטלי פיין ומשהו שעשה לתומר בן אפרים (הקליפ הקודם שביים לבן אפרים, "בחירות", דווקא מצוין בעיני). זה מזכיר לי שב-1997, יריב הורוביץ הסביר שקטע הנפילה מהגג בקליפ ל"אפס" של בן ארצי די התפקשש כי אנשים בארץ לא ממש ידעו לעבוד עם הציוד שמדמה נפילה. בכדי להדגיש את הפערים, מדובר בטכנולוגיה דומה לזו שנעשה בה שימוש עוד בסרט של היצ'קוק (שכחתי איזה). אייל B אחראי על כמה קליפים מאוד מגניבים. עדיין, היותר מוצלחים, או לפחות בעלי מראה "חלק", שלו הם אלה שבהם הוא זוכה להפגין את קישוריו כאנימטור, כמו "בומבי" של דנה ברגר ו"אהבה אפורה" של בונה מיוזיק.
בכל אופן, נקודה שלא הצלחתי להעביר בפסקה הקודמת: בעוד בהוליווד, השימוש במסך ירוק ו-CGI גובר מיום ליום, גם בסרטים וגם בקליפים, בישראל עדיין לא מסתדרים כל כך עם הטכנולוגיות. גם אחרי עשור, הדרך האמינה היחידה לצלם אדם נופל בקליפ ישראלי, היא לזרוק אותו מבניין ולקוות שינחת על משהו רך. אולי זה עניין של תקציב, אולי פשוט אין את הנסיון הדרוש. מה שברור זה שקליפ כמו של "נערות הליווי" לא היה נכנס לפלייליסט ב-MTV, פשוט כי הוא לא עומד בסטנדרטים האסתטיים שרגילים אליהם בתחנה. לעומת זאת, הקליפ של יוני בלוך היה זוכה לשבחים דווקא בזכות העדר האפקטים הגדולים בו. בארץ יודעים לעשות קליפים טובים (והעריכה בחלקם מתעלה על זו שנהוגה באמריקה), כל עוד מצלמים בלוקיישן ולא מנסים להדביק אנשים במקומות לא להם.
אייל שפירא הוא גאון!
מוכשר מאוד, הדרך שבה הוא הגיע לדיוק הרב בקאטים מעוררת הערכה (אני יודע באיזה דרך השתמש)
איש מקצוע מסור, היה עורך מערכונים ביצפאן וערך את הפתיח לתכנית של ליאור שליין
קצת פרסום עצמי:
שני הקליפים – של יוני בלוך ושל נערות הליווי הופקו במימון "היפ"
http://www.heep.co.il/heep/member/11514
http://www.heep.co.il/heep/member/101877