או-2
ושוב הקטנטונת נדרשת לתמיכת חמצן במחלקת ילדים. החמסינים והאובכים של תחילת השבוע הכריעו את הריאות, ארבעה חודשים אחרי שהיו אלי וירוסי החורף. אין מנוח. אז ביום-יומיים הקרובים קצת יותר חומרי ארכיון. עדכנו אותי (ואת שאר הקוראים) בתגובות אם אתם נתקלים בדברים ראויים לקריאה או לצפייה.
=========
תייקו תחת "פדיחה": בגלל שיחצני דיסני בישראל אינם משתפים פעולה איתי, ואפילו לא שולחים קומוניקטים על סרטיהם, לא עודכנתי ששונה שמו של הסרט "Wild Hogs" מ"תן גז" ל"שימו גז". לכן לכל אורך הביקורת שלי ב"פנאי פלוס" של היום אני כותב על הסרט בשם שגוי. אאוץ'. ואת הביקורת על "ארבעת המופלאים – עלייתו של גולש הכסף" לא אני כתבתי אלא אחד מחובבי הקומיקס שכן הוזמן להקרנה המוקדמת והיה לו חשוב להתבטא.
=========
האם אפשר להתחיל לספור לקראת הסקנדל הבא? האם "ידיעות" או "מעריב" ירימו טלפון לאלמנתו של אילן רמון בתגובה? האם משפחות האסטרונאוטים ייזעמו נגד הפצת הסרט? הטריילר של "פלישה", הרימייק עם ניקול קידמן ל"פלישת חוטפי הגופות", שביים אוליבר הירשביגל (לפני שהאחים וושאובסקי כבשו את הפרויקט ושכתבו את רובו), מציע מעין שיחזור להתרסקות המעבורת קולומביה, בה נהרג האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, כנקודת המוצא לעלילה.
========
11.9 מיליון צופים ראו את פרק הסיום של "הסופרנוס" ביום ראשון ב-HBO. זו היתה התוכנית השניה הכי נצפית באותו ערב באמריקה. שזה נתון מדהים: יש ל-HBO, ערוץ פרימיום בתשלום, רק 30 מיליון מנויים באמריקה, לעומת 110 מיליון משפחות שקולטות את השידורים החופשיים של רשתות השידור הרגילות. ובכל זאת, HBO הביסה באותו ערב את ABC, CBS ו-FOX. רק NBC השיגה יותר צופים – אך לא בהרבה – עם שידור הבכורה ל"הדבר הגדול הבא". אם ראיתם את סיום "הסופרנוס" ואין לכם עם מי לדבר על זה, פוסט "הסוף-רנוס", שהכניסה אליו מותרת רק למי שיכול להתמודד עם ספוילרים לסיום הסדרה, עדיין מחכה לתגובותיכם. ויש שם גם שיר בהפתעה.
=========
הסרט הכי קופתי בישראל בסוף השבוע האחרון היה "אושן 13", שהביס את "שודדי הקריביים 3" ומכר כ-31,500 כרטיסים בשלושה ימים.
=========
תהיו בריאים!
ובטריילר הפלישה צצה לה ורוניקה קרטרייט, שהשתתפה ברימייק הראשון למקור (מ-1978). אגב, ברימייק הראשון הופיע לרגע (ונדרס) קווין מקארתי, השחקן הראשי מהסרט המקורי…
וגם דון סיגל הגיח שם לשנייה וחצי
סטיבי, תנחשי איזה שחקן קולנוע אמריקאי ראיתי לפני כשעה ברחוב אבן גבירול בתל אביב (ואף החלפתי איתו כמה מילים) ? התשובה להלן (במהופך ?)
רק רציתי למסור לך, יאיר, איחולי החלמה לביתך. בטח תשדיר האסטמה שמשודר תכופות בגלי צה"ל בזמן האחרון מביא לך את הסעיף…
לא היו כרטיסים להקרנת האקדמיה של "מדוזות", אז חזרתי הביתה. אבל מסתבר, סטיבי, שריאן גוסלינג בישראל.
ריאן גוסלינג בישראל?
למה? כלומר, מה הוא עושה כאן?
אני מעריץ שלו מאז חצי נלסון.
איחולי החלמה לגברת הצעירה!
פרק הסיום של הסופרנוס לא היה המשדר השני הנצפה ביותר בערב אלא אבסולוטית המשדר הכי נצפה באותו ערב ומקום שני בדירוג השבועי בין כל התכניות של השבוע בטלוויזיה האמריקאית, מה שרק מעצים את ההישג (אם כי העובדה שזה קיץ ובנטוורקס יש בעיקר רירנים וריאליטי מהליגה שנייה של הריאליטי מציבה את זה בפרופורציות אחרות. אבל עדיין, מרשים ביותר. אגב הסדרה החדשה ג'ון מסינסינטי לא נהנתה ממנוף הרייטינג של הסופרנוס ואיבדה שני שליש מהצופים ושרדה עם 3.4 מיליון צופים בלבד. טרם דגמתי אבל הביקורות בינתיים בארה"ב פושרות ומטה).
מה!!!
ככה הוא מסתובב לו ברחוב בזמן שאני כן ב"מדוזות"?!
🙂
היית צריך לחטוף אותו (או לפחות לעכב אותו, קשור לעמוד חשמל אם צריך), הייתי מחליפה איתך מקומות.
בעצם, אם לסמוך על זמן כתיבת ההודעה שלך (אתה גר ממש קרוב לסינמטק, הא?), ב-21:00 הייתי בדרך מהכיכר לסינמטק, ויש סיכוי שעברתי על פניכם באותו רחוב עמוס דחפורים. הייתי מספיקה גם להחליף איתו (עוד) כמה מילים וגם לראות את הסרט.
נ.ב. אני חושבת שהמשמעות של 'במהופך', אם להשתמש בציטוט ידוע מתוך "הנסיכה הקסומה" שרודף אחריי לכל מקום בשבוע האחרון, היא לא מה שאתה חושב שהיא.
😉
ואיתן, כמובן, תודה שחשבת עליי.
'מדוזות' – נוגע בגאונות.
אין ספק ש'מדוזות' מביא קול חדש לקולנוע הישראלי. תודה לאתגר קרת ולשירה גפן שתרמו מכישרונם לקולנוע הישראלי. כיף שיש לנו יוצרים כל כך מוכשרים בארץ. בין סרטי האקדמיה 'מדוזות' הוא הסרט החכם, האמיץ והטוב ביותר בעיניי. קולנוע פיוטי, שנון, מקורי, חדשני פשוט חגיגה פילמאית.
ואני ראיתי את ג'ף גולדבלום בבן יהודה לפני כמה ימים… (כן, אני יודע שזה לא סקופ שהוא בארץ.)
לצערי לא דיברתי איתו, אבל הוא עשה לי היי. :^)
יאיר, רק בריאות לך ולמשפחה!
שינויים קלים בחוקת האוסקר.
הרוב לא מעניינים במיוחד. בין השאר, הוחלט לאפשר ליותר משלושה אנשים להיות מועמדים כמפיקים (בקטגורית הסרט הטוב ביותר) על אותו סרט, במידה וועדה מיוחדת מאשרת זאת.
הדבר המעניין יותר הוא הגדרת סרט אנימציה באורך מלא:
An animated feature film is now defined as a motion picture of at least 70 minutes in running time, in which movement and characters’ performances are created using a frame-by-frame technique. In addition, a significant number of the major characters must be animated, and animation must figure in no less than 75 percent of the picture’s running time.
אני תוהה כיצד ההגדרה הזו מתיישבת עם טכנולוגית Motion Capture. האם "מפלצת של בית" או קטעי הריקוד ב"תזיזו ת'רגליים" נחשבים לסרטים שנוצרו פריים אחר פריים?
וכמובן, בריאות לכולם.
רפואה שלמה ורק בריאות. מי ייתן ולא תצטרך עוד לפתוח פוסטים בידיעות שכאלה. (ד"א – אני לא באמת פה, אבל פשוט לא יכלותי להישאר אדיש)