חזון העצמות
תזכורת א': היום יוצא בארץ "ברבור שחור", עליו כתבתי ביקורת בשבוע שעבר. במילה: נשפכתי. בשתי מילים: סרט מעולה. אבל זה היה אז, כי בינתיים ראיתי גם את "אומץ אמיתי" ונשפכתי עוד יותר. סרט עוד יותר מעולה. ימים יפים של קולנוע משובח לפנינו.
תזכורת ב': מחר (שישי) ב-12:00 תתקיים הקרנת הטרום-בכורה המיוחדת לקוראי "סינמסקופ" של הסרט "נאום המלך". זה יקרה בלב 2 בדיזנגוף סנטר. אם הייתם מבין 50 הראשונים ששלחו מייל אישור, מקומכם מובטח באולם עד השעה 12:00. מאותו רגע, נאפשר כניסה לכל מי שיגיע עם ההזמנה להקרנה מודפסת, גם אם לא אישרר מראש את הגעתו. ומכיוון שאני יודע שכמעט תמיד יש ביטולים של הרגע האחרון, מי שלא הצליח להיות בין ה-50 הראשונים, עדיין יכול להישאר אופטימי שיהיה לו מקום. ומקסימום, אם אתם כבר שם ואין מקום ב"נאום המלך", קנו כרטיס והיכנסו ל"אי שם" או ל"מכאן והלאה" שמתחילים במקביל.
תזכורת ג': ואם כבר נזכרים במתנות – אל תשכחו שיש לכם עדיין עשרה ימים נוספים ליהנות מההטבה שהעניקו אנשי "האוזן השלישית" לקוראי "סינמסקופ". בלי הגרלה, בלי "כל הקודם זוכה", בלי כלום, הטבה לכולם. עד סוף ינואר.
תזכורת ד': היום נפתח פסטיבל סאנדאנס. הנציג הישראלי בתחרות הבינלאומית הוא "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני. מעניין אילו דיווחים יגיעו מפארק סיטי בעשרה הימים הקרובים. תזכורת: בשנה שעברה זכה "קר עד העצם" של דברה גרייניק, שבשבוע הבא יעלה להקרנות מסחריות בארץ, וביום שלישי עשוי להעניק לשחקנית הראשית שלו, ג'ניפר לורנס, מועמדות לאוסקר. ואולי גם לתסריט של גרייניק.
ועכשיו צריך לחכות שמישהו ישבץ את "קר עד העצם" ואת "אומץ אמיתי" בזה אחר זה. בשניהם נערה יוצאת למסע מפרך באיזורים בלתי מיושבים, בין פושעים ואנשי חוק, לברר מה עלה בגורל אבא שלה.
=================
זוכרים את הרצח המשונה של אשת יחסי הציבור רוני צ'ייסן ההוליוודית ב-16 בנובמבר? ובכן, משטרת לוס אנג'לס הכריזה שהמקרה מפוענח וסגור. צ'ייסן, הם טוענים, נהרגה כשהרולד מרטין סמית רכב על אופניו ליד מכוניתה וירה בה. שבועיים אחר כך הוא התאבד עם אותו אקדח. הוא לא שדד את צ'ייסן, ואיש לא מבין מה היה המניע שלו. אבל המשטרה טוענת שהוא הרוצח. ומכאן, אני מניח, יתחילו לצוץ תיאוריות הקונספירציה.
גם אני נשפכתי מברבור שחור. מאומץ אמיתי אני לא התרשמתי בכלל. לא מצאתי בסרט מבנה מעניין, לא סיפור מאתגר. זה אותו סיפור הנקמה הרגיל, אפילו עם פחות ניואנסים כוהניים מהרגיל. השחקנית אמנם טובה מאוד, אבל כל מה שסובב אותה היה לי מאוד משעמם ומונוטוני.
לא אהבתי את ברבור
בכלל לא התלהבתי השנה כמעט מכלום
שנה חלשה במו 2008
2007 עדיין זכורה לי כשנת קולנוע מדהימה!!!!
ראית את אומץ מסקרינר???
למה??? לא חבל???
סרט של דיקנס כצלם חייבים לראות בקולנוע!!!
איזה חוסר מקצועיות יאיר
אנדריי, קח נשימה. הקרנת העיתונאים לאומץ אמיתי הייתה השבוע. אמנם אולם 5 של לב דיזנגוף הוא לא איימקס, אבל ההקרנה דווקא נראתה לא רע (שלא כמו הטבח שעשו לנאום המלך שבועיים לפני)
שוב: "אומץ אמיתי" יוצא ב-17/2.
("נאום המלך" באולם 1 לא היה טבח, סתם לא משהו. "אי שם" באולם 2 היה טבח)
(לפי הסקאלה הזאת, "מגה מוח" באולם 4?3? היה רצח עם)
ברבור שחור אחד הסרטים הטובים של השנה, אין ספק. "אומץ אמיתי", לעומת זאת, הוא סרט טוב, אפילו מאוד, אבל מפוספס קצת. אבל איזה משחק של הילדה הקטנה! וואו!
באתר יס.וואלה עלה היום במלואו "פקד מושחת" של אבל פררה מ-1992. ביום שבת הוא ישודר גב אל גב עם "פקד מושחת" של ורנר הרצוג ביס3 כחלק מסוף שבוע אינדי.
http://yes.walla.co.il/?w=1/7373/1782653
הכינו את המיקלטים.
סשה ברון כהן חוזר, הפעם בתפקיד סדאם חוסיין
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4016785,00.html
אומץ אמיתי יותר טוב מברבור שחור?
כן, מדובר בסרט טוב, אבל כמה שהתאכזבתי. ציפיתי לסרט אחים כהן טיפוסי אבל לא היה בו משהו שדומה לזה. העלילה הייתה דלה והדמויות לא היו מי יודע מה מעניינות. הסיום בכלל נורא.
מה שאני יכול לציין ממש לטובה זה המשחק של הילדה וג'ף.
"ברבור שחור" גם נכנס לרשימת ההערכה המוגזמת. סרט מרתק שמתרפק באופן גס (ניחא) ולא מפוכח במיוחד על תעתועי מוח, דקדנטיות ובנאליות. העדפתי את "הדליה השחורה". יש לא מעט במשותף בין הסרטים. חבל שלארונופסקי אין עדיין את הביקורת עצמית ויכולת האבחנה שבאות לידי ביטוי בסרטו הלא מוערך והלא מובן של דה פלמה.
חזרנו!
http://rozbud.co.il/
מייק – "אומץ אמיתי" הרגיש לך כמו סיפור הנקמה הרגיל? של האחים כהן? לא הבנתי. ראשית מפני שאני לא יודע מהו סיפור הנקמה הרגיל של האחים כהן, לא זכורים לי יותר מדי סרטי נקמה שלהם. ואם התכוונת לסרטי נקמה באופן כללי, ללא קשר להמשך המשפט שלך, אז גם לא הבנתי ואני גם לא מסכים. "אומץ אמיתי" הוא אחד מפירוקי הז'אנרים היותר טוב שראיתי מבית האחים כהן לאחרונה. ועוד ז'אנרים מרתקים כמו המערבון הקלאסי וסרט הנקמה. סרט מעולה, חבל שנדחה לאמצע פברואר ואיתו נדחה גם הדיון הרחב עליו.
למה "נדחה"?
("127 שעות" לא ייצא בארץ. מביך)
לא מדויק, סטיבי. "127 שעות" מקבל את טיפול "סינקדוכה ניו יורק" – כלומר, הפצה סינמטקית מוגבלת מאוד. בפברואר הסרט יוקרן פעמיים בתל אביב, ופעם אחת בהרצליה (ואולי גם בסינמטקים אחרים. לא בדקתי).
לא, איתן, זו לא הפצה. זה המפיצים אומרים "יש לנו כבר עותק, מתורגם, בואו ננסה לפחות להרוויח עליו משהו בלי לטרוח". עם כל הכבוד לכך שזו אפשרות (מאוד מוגבלת) לצפות בסרט על מסך גדול, זו לא הקרנה שנחשפת לקהל הרחב, אין לה יח"צ או באזז ומי שממלא אותה הם מנויי הסינמטק המקומיים. "הפצה סינמטקית" זה שם שניתן לתופעה, אבל זה לא הפצה (גם לא "הפצה מוגבלת" בסגנון חו"ל).
ומדובר בסרט יותר נגיש ובעל פרופיל גבוה בהרבה מ"סינקדוכה".
יש שיגידו שזה עדיף על כלום. אני אומרת ש"הפצת סינמטק", כמו שאתה קורא לזה, צריכה להיות שמורה לסרטים יותר "סינמטקיים" – עצמאיים, סרטים לקהל מצומצם, סרטי פסטיבלים וכו' – ולא כ"אם כבר אז כבר" של המפיצים. סרט כזה צריך להפיץ באמת.
ביום שבו הסינמטקים באמת יפיצו סרטים סינמטקים (למשל "אנטר דה וויד") ולא שאריות לא מחוממות – זה יהיה ימות המשיח.
שושלת השחקנים בסרטי האחים כהן
http://www.fastcodesign.com/1663074/infographic-of-the-day-the-coen-brothers-menagerie-of-actors
אומץ אמיתי זה אכזבה אדירה. משחק משובח לא מציל סרט עם עלילה מאוד דלה. כל הסרט תלוי על ההמהומים של ברידגס שלא החזיקו אותי ער בערב חג המולד
לאורון.
נורא נחמד להתנשא למרות שככל התנשאות מביאה לי סעיף כי בד"כ היא מסמנת לי תמנשא כאידיוט. אבל נניח לשטויות האלה. מאיימתי לדעתך יש יעד בימויי שתכליתו לפרק ז'אנר? כאילו. אם אתה כזה מבין, אז אולי תסביר לי ההדיוט מה תכלית יש לפירוק ז'אנר? כאילו. דא. פירקו ז'אנר ועכשיו החלקים מפוזרים על הריצפה.ביג פאקינג דיל. אז מה? ללכת למוסך ולבקש שירכיבו לי אותו חחדש. את הז'אנר.
אומץ אמיתי סרט נהדר בעיני…נהדר. סרט של האחים כהן מלפנים ולפנים, מצחיק ואכזרי במידה. וג'יימס ברידג'ס פשוט אדיר. באמת שנה של קולנוע מצוין, השבח לאל.
ו-R, השבוע ראיינתי את השחקן סטיבן באואר והוא אמר לי שלדעתו, "הדליה השחורה" הוא הסרט הגרוע ביותר של דה פלמה. אני לא יודע אם אני מסכים(Redacted היה פשוט זוועה), אבל "ברבור שחור" פשוט מושלם בעיני.
אהבתי מאוד את "אומץ אמיתי". אני ראיתי אותו כסרט ההמשך, או יותר נכון להגיד כפרולוג, ל"ארץ קשוחה". התרפקות על תקופה שבה הקודים לגבי נקמה, חוק, צדק, היו שונים מאלו שמרכיבים את העולם שלנו, אותו הם מתארים ב"ארץ קשוחה". אני לא מכיר את הסרט המקורי, אבל התשובה ל-למה לעשות לזה רימייק, ולמה שהאחים כהן יעשו אותו, נעוצה עבורי בכך שזהו סרט משלים לאותו "ארץ קשוחה". יש את היום ויש את אז, והאחים כהן קצת מתרפקים על ה"אז". יש בסרט הרבה דברים שאהבתי, שנהנתי מהם, ובגדול אפילו קצת הופתעתי מכך שזהו סרט של הכהנים – עבורי זה היה סרט הרבה פחות ציני ממה שאני בדרך כלל רגיל לקבל מהם. מומלץ
לייב,
אתה יודע מה יותר נחמד מלקרוא לאנשים אחרים מתנשאים ואידיוטים? לשייך את עצמך להדיוטות, באופן מתנשא. צניעות מזוייפת גרועה בעיניי מהתנשאות. חוץ מזה, לא דיברתי איתך ולא הבנתי כלום משאר ההודעה שלך. אשמח להתייחס אם תכתוב בעברית.