26 פברואר 2011 | 22:23 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

רגע לפני

מופע החימום של האוסקרים יצא לדרך: בסנטה מוניקה התחיל לפני עשרים דקות טקס פרסי האינדיפנדנט ספיריט. הם תמיד מחולקים ביום שלפני האוסקרים לסרטים שאמורים להיות האנטי-אוסקרים – עצמאים, קטנים, זולים, לא תאגידיים. ואכן, למרות שיש נקודות השקה במועמדים, עוד מעולם לא קרה שסרט שזכה בפרס האינדיפנדנט ספיריט זכה למחרת גם באוסקר (בפרס הסרט, הכוונה). כדי להדגיש את היותם אנטי אוסקריים, הטקס מתקיים באוהל, על חוף הים, בשעות היום (2 בצהריים שעון קליפורניה), והמוזמנים מגיעים בכפכפים ולא בטוקסידו ושמלות ראוותניות. בפרס הסרט המירוץ צמוד בין "קר עד העצם" ובין הסרטים המאיימים על מעמדו: "הילדים בסדר" ו"ברבור שחור". הדבר היחיד שדומה לאוסקרים: גם כאן בפרס השחקנית מתנהל מירוץ צמוד בין נטלי פורטמן ואנט בנינג (למרות שהמתחרה העיקרית של פורטמן היא דווקא ג'ניפר לורנס מ"קר עד עצם") בפעם הראשונה בתולדות הטקסים, חמשת השחקניות המועמדות לאוסקר מועמדות גם לפרס האינדיפנדנט ספיריט. זה רק מראה, אגב, עד כמה הפרסים – תכל'ס – די קרובים זה לזה באופיים.


=================


אתמול חולקו בצרפת פרסי הסזאר. "על אלים ואנשים" של זאבייה בובואה זכה בפרס הסרט. רומן פולנסקי זכה בפרס הבימוי ובפרס התסריט המעובד על "סופר הצללים". "גיינסבורג" זכה בפרס סרט הביכורים. "הקוסם" זכה בסרט האנימציה. "אוקיינוסים" זכה בפרס הסרט התיעודי. "הרשת החברתית" זכה בפרס הסרט הזר. הנה רשימת כל הזוכים.


==================


אן תומפסון וסשה סטון מהמרות ש"דבר אבוד" ("The Lost Thing"), סרט אנימציה אוסטרלי, יפתיע ויזכה באוסקר מחר, וינצח את "יום ולילה" של פיקסאר או את "טרופותי" הבריטי. אז חיפשתי אותו כדי לראות ומצאתי. צפו בו כאן. הוא אכן מקסים מאוד. אבל האם הוא יזכה?


=================


אל תשכחו: מחר (ראשון) ב-19:00 ההרצאה שלי "למי בכלל אכפת מהאוסקרים?" במסגרת ליל האוסקרים האלטרנטיבי של המכללה הישראלית לאנימציה שימשך משבע בערב עד שבע בבוקר. הכניסה חינם.



ומ-3:00 לפנות בוקר, בלילה שבין ראשון לשני, נהיה כולנו כאן יחד בפעם השישית בלייב-בלוג המסורתי של "סינמסקופ" לליל האוסקרים. כל הפרסים, כל הפרשנויות, רוב הבדיחות, הכל. דקה אחר דקה. וכתמיד, האבחנות הכי משעשעות והכי מדויקות מצליפות הן שלכם באיזור התגובות. ככה, למשל, זה נראה בשנה שעברה.


נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “רגע לפני”

  1. איתן 26 פברואר 2011 ב - 23:21 קישור ישיר

    סרט משונה, "דבר אבוד". סרט שכאילו הולך נגד עצמו. יש בו הרבה דמיון, אבל במקום לחגוג אותו, הוא בכח הולך למלנכוליה. הבמאים האוסטרלים האלו נדמים כמו אחיו האבודים של אדם אליוט ("מרי ומקס" המקסים, וגם "הארווי קראמפט"), רק שאליוט טוב יותר בלאזן הומור ומלנכוליה. על כל מצב, קשה לי לדמיין את זה לוקח את הפרס מ"יום ולילה".

  2. דב 27 פברואר 2011 ב - 2:17 קישור ישיר

    והזוכים באינדי ספיריט: ברבור שחור, ארונופסקי(!), פורטמן, פרנקו, ג'ון הוקס, דייל דיקי, באנסקי ונאום המלך (זר).

    האם זה משנה במשהו את הימורי האוסקר?

  3. Eran 27 פברואר 2011 ב - 17:45 קישור ישיר

    ראיתי את Hall Pass אתמול. אז נכון שלאחים פארלי לא היה סרט טוב כבר המון זמן אבל הכל נסלח. מדובר בקומדיה משובחת וקורעת מצחוק ובכמה קטעים כמעט נחנקתי. טיפ: כדאי להישאר עד סיום הכותרות.


השאירו תגובה