13 יוני 2011 | 08:02 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הנשיא ומר שקולניק

מה קורה בקופות?

 

קודם כל, האם יהיה נכון לאבחן שבשנה-שנתיים האחרונות הוסרה קללה מעל סרטי קומיקס בישראל? "X מן: ההתחלה" פתח בסוף השבוע שעבר עם כ-20,000 כרטיסים. אמנם, "ת'ור" צלל במהירות החוצה מרשימת הסרטים הקופתיים בארץ, אבל היתה לו פתיחה לא רעה. סרטי קומיקס, גיבורי על ומדע בדיוני מוכרים בארץ, באופן מסורתי, כסרטים חלשים. האם מתחיל איזשהו שינוי?

 

עוד עדכון מהשבוע שעבר: "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" המשיך לשבור קופות גם בסוף השבוע השני. אללי. הוא מכר 48 אלף כרטיסים בסוף השבוע השני.

 

===============

 

ומה חדש עם "הערת שוליים". הנתון המעודכן שהגיע אליי הוא שנכון למוצאי שבת, "הערת שוליים" מכר כבר 54,000 כרטיסים בתשעה ימים. נתון מעניין שקיבלתי מהפקת הסרט: רוב הכרטיסים לסרט נקנים בהזמנה מראש. מבחינת הפקת הסרט זה אומר שאנשים לא נכנסים לסרט בספונטניות, אלא שמדובר באירוע שהם מתכוננים אליו מראש ורוצים להבטיח לעצמם מקום. ואני בעיקר שומע כאן כמות עצומה של הכנסות מעמלות מכירת כרטיסים מוקדמת באינטרנט (ורבבות אנשים מתוסכלים עד אימה מאתר האינטרנט האיום של סינמה סיטי).

 

ושימו לב לנתון המעניין המופיע באתר של סינמה סיטי עצמו. טבלת הסרטים הכי נצפים בסינמה סיטי נראית כך: "בדרך לחתונה", "X מן: ההתחלה", "מהיר עצבני 5 ", "שודדי הקריביים 4 " ובמקום החמישי: "הערת שוליים".

 

==================

 

סוף סוף מילה טובה על "הערת שוליים" ב"הארץ": המלחין עודד זהבי כותב טקסט נפלא, חד אבחנה ומוקסם מסרטו של יוסף סידר. כל זה דווקא ב"ספרות ותרבות" של בני ציפר ולא ב"גלריה". הוא שם לב, למשל, שאת אשתו של בראבא מגלמת עליזה רוזן, בוגרת "ניקוי ראש", ואילו את אשתו של ליאור אשכנזי מגלמת עלמה ז"ק, בוגרת "ארץ נהדרת". פער הדורות.

 

==============

 

ובשבוע הבא "הערת שוליים" יקבל דחיפה שיווקית ממקור לא צפוי: נשיא המדינה. במסגרת ועידת הנשיא (אירוע שלכבודו מגיעה שרה סילברמן ארצה. אה, וגם כמה וכמה ראשי מדינות) יתקיים ביום חמישי הבא פאנל שמפגיש בין הורים וילדיהם. הנשיא שמעון פרס ידבר עם בנו, איש קרנות ההון חמי פרס. הנגיד סטנלי פישר ידבר עם בנו, סמנכ"ל פייסבוק דיוויד פישר, והביו-כימאי זוכה פרס ישראל פרופ' חיים סידר ישוחח עם בנו הבמאי, יוסף סידר.

 

אגב, שרה סילברמן תשתתף בשני מושבים במסגרת ועידת הנשיא (מי עושה את הבוקינג לוועידה הזאת? יש להם טעם משובח). האחד כותרתו "הנוסחה שלי לעתיד טוב יותר", בו היא תשב לצד ג'ימי וויילס, מייסד וויקיפדיה ודן אריאלי, מחבר הספר "לא רציונלי ולא במקרה". השני עוסק בזהות יהודית של הדור הצעיר בו תשב סילברמן לצד מתיסיהו.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הנשיא ומר שקולניק”

  1. אסף 13 יוני 2011 ב - 11:27 קישור ישיר

    למייסד ויקיפדיה קוראים ג'ים באופן רשמי וג'ימבו באופן לא רשמי, אבל לא ג'יימי.

  2. רשקולניקוב 13 יוני 2011 ב - 14:20 קישור ישיר

    אם תקרא את הערך בוויקיפדיה, תגלה שדווקא קוראים לו ג'ימי…


השאירו תגובה