מציצים
סוף השבוע האחרון, השדירה החמישית, ניו יורק. קארי בראדשו ומיסטר ביג נפגשים.
(לגרסה הגדולה)
צילמה: אנה זזולינסקי. העביר: דניאל פאיקוב.
=============
מישל גונדרי הוזמן על ידי מוטורולה לביים פרסומת למכשיר החדש שלה. זה מה שיצא.
=============
לקח לריצ'רד קלי שש שנים להתאושש מ"דוני דארקו" ולחזור עם סרט חדש. לקח לו כמעט שנה לשבת ולערוך את כל הסרט מחדש, להתחנן לכסף, ולהוסיף עוד כמה עשרות שוטים של אפקטים, עד שתצא תוצאה שתהיה ראויה להפצה, ולא לקריאות הבוז לה זכתה כשהוצגה כ"עבודה-בתהליך" בפסטיבל קאן 2006. הטריילר, לפחות, נראה נפלא. המוזיקה של הפיקסיז, הקריינות של ג'סטין טימברלייק:
=========
אליסיה סילברסטון יודעת שאם רוצים להעביר לעולם מסר, עדיף לעשות את זה בעירום, ושהדרך הכי טובה למכור צמחונות היא עם בשר.
אוף טופיק- הידיעה היותר מעניינת שקראתי השבוע היתה בעיתון הארץ:יושב ראש דירקטריון מפעל הפיס הביע רצון להגדיל את תמיכת מפעל הפיס בקולנוע הישראלי ולהעביר לתעשייה 5% מהכנסות מפעל הפיס.
אם הממשלה תאשר את התמיכה- מדובר בתוספת של 180 מיליון שקל!!! לתקציב השנתי של התעשייה.
הגיע הזמן שאיגודי היוצרים והעובדים בתעשייה יתחילו להפעיל לחץ כדי שהצהרת ראש דירקטריון מפעל הפיס תצא אל הפועל.
Southland Tales הולך להיות או משהו גאוני שישנה את חיינו או הכישלון הגדול של העשור.
אני משער שמדובר באפשרות השנייה.
כך או כך, אני מת לראות את הסרט.
סחתיין לקלי על השאפתנות. אני רק מקווה שהוא לא גלש למגלומניה.
עוד אוף טופיק –
באתר הסינמטק התפרסמה התוכנייה של אוקטובר. מספר סרטים יוקרנו במה שמוגדר כ"הקרנה דיגיטלית באדיבות סרטי ליאור". בין הסרטים שיוקרנו: האדם השלישי, פרסונה, איש הפיל.
יש למישהו מושג במה מדובר? האם יש לנו עסק עם הקרנת DVD עם שם מתוחכם יותר או שאכן מדובר בהקרנה דיגיטלית של ממש, ששווה ללכת לראות?
אכן רתם, מדובר בסרטי DVD. סרטי ליאור היא חברה חדשה יחסית שמוציאה סרטים שהם, מבחינתי לפחות, קלאסיקות מודרניות (היי, הם הוציאו עכשיו את "שמש אדומה", "רצח על הנילוס", "זיכרון גורלי" ועוד)
אז אני מניח שהסרטים שיוקרנו יהיו מה- DVD שלהם.
אני אישית מברך על החברה החדשה הזו שמוציאה אחלה סרטים במחירים מדליקים לאללה…:-)
לאלון –
עדיין נשאלת השאלה למה ההקרנות האלו מוגדרות בתור "הקרנה דיגיטלית" מול הקרנות אחרות שמוגדרות בתור "הקרנת DVD"…
אלוהים, הטריילר הזה פשוט הזוי מדי.
דוני דארקו היה נטוע במציאות, ולכן הוא כזה סרט טוב, אבל לפי הטריילר, הסרט הזה דווקא עושה לי קונוטציות ללינץ'.
בלי שום קשר לצירי הלידה הממושכים של Southland Tales, גרסת הבמאי של דוני דארקו מעלה חששות כבדים לגבי קלי והמשך הקריירה שלו. היא נפטרת מהסצינות החזקות ביותר, מתעלמת מהאפשרות להחזיר לסרט סצינות אלוהיות שנחתכו מהגרסה המקורית מפאת חוסר זמן, מנסה להזריק הגיון לסיפור מלא החורים בעזרת, רחמנא לצלן, שקופיות, ואף מקלקלת את הפסקול האלוהי. הבלגן העגום שקלי יצר מתוך סרט שכמעט היה יצירת מופת גורמת לי לחשוב שהוא זקוק ליד מנחה חזקה, והתגובות המקוריות ל-Southland Tales מעידות שכזו לא היתה לו. עכשיו נותר לראות אם הוא מסוגל לעבור את התהליך של דוני דארקו בהיפוך, וליצור סרט טוב מתוך אחד מבולגן.
אני רוצה להבין. כולם מתעסקים עם איזה פסטיבל קולנוע וכל מיני טריילרים לסרטים שבחלקם לא קיימים עוד בכלל, ומתעלמים מהעובדה שתיכף יוצא לקולנוע בישראל סרט עם ואן דאם?!
ראיתי את "גרסת העבודה" של הסרט בפסטיבל קאן לפני יותר משנה. זה היה די נוראי. לא מספיק מצחיק כדי באמת להיות קומדיה, יותר מדי מגוחך מכדי שיהיה אפשר לרגע לקחת את הסרט ברצינות.
זכורות לי רק 2 סצנות טובות:
שרה מישל גלר כמנחה של תוכנית ארוח שמתמודדת עם הנושא הבוער של "חרמנות הנוער".
וסצנה שהראתה לי איך אפשר לקחת קלישאה ולהפיח בה חיים חדשים, במקרה הזה הגיבור עומד מול מראה.
ראיתי את הטריילר, לא הרגשתי שהוא מבשר טובות לגבי השיפור בסרט, אבל אני באמת מקווה להתבדות.
הטריילק ל-Southland Tales הזוי, אבל לא כמו הפרסומת לצמחונות של סילברסטון. ולא שאני מתלונן.
אמנם ה טריילר מבטיח שהעולם יגמר not with a whimper but with a bang אבל הסרט עצמו נראה לימ הרבה יותר whimper מכל דבר אחר.
ואגב סילברמן is no longer available
הסרטים בסינמטק שמוקרנים בתור "הקרנה דיגיטלית" הינם סרטי בטא דיגיטל ולא DVD , סרטי ליאור מכינים לסינמטק בטות
בקשר להקרנות שלנו בסינמטק: לכל הקרנה כזאת אנחנו מכינים לסינמטק קלטת DIGI-BETA, ממנה מוקרנים הסרטים.בנוסף לסינמטק תל-אביב, ניתן לראות את הסרטים שלנו גם בסינמטק ירושלים וחיפה. כמובן, הבחירה של הסרטים והתאריכים נקבעים על-ידי הסינמטק.