ביקור המדוזות
שוב תלאות רפואיות מצד פעוטות הבלוג שהסיחו את דעתי בסוף השבוע. סליחה אם חלק מהפוסטים היו מעט מרושלים בהגשה, תודה למעירים ולמתקנים, אשוב לאחור לסיבוב ניכוש וניקיון בהקדם. עכשיו הכל מאחורינו, לא שום דבר ש-36 שעות שינה לא ירפאו.
הנה כמה עניינים שנותרו לא סגורים מהשבוע האחרון:
========
דיוויד ד'ארסי התחיל לסכם את הסרטים התיעודיים הישראליים שהוא ראה בפסטיבל חיפה. זה קורה בגרין-סין, הבלוג של דיוויד האדסון. שני הסרטים הראשונים שהוא כותב עליהם הם "פליפ" של יואב שמיר ו"לראות אם אני מחייכת" של תמר ירום.
========
ב"סקרין דיילי" דווח אמש שבפסטיבל MIPCOM, לתוכן טלוויזיה וניו-מדיה שנפתח היום בקאן, קנתה חברה ישראלית בשם SAT-Interactive Limited את זכויות השידור לספריית הסרטים של האחים שו, אולי היצרנים המוכרים והפוריים ביותר של סרטי אמנויות לחימה הונג קונגיים משנות הששים ועד שנות התשעים.
==========
סרטים ישראליים בפסטיבלים: פסטיבל שיקגו נפתח בשבת ו"השיקגו רידר" ממליץ לקוראיו בחום על "מדוזות". "תהילים" של רפאל נדג'ארי הוקרן שם בסוף השבוע, להנאתו של כתב ה"שיקגו סאן-טיימס", ביל סטאמטס. "מדוזות" יציג בשבוע הבא גם בפסטיבל לונדון שייפתח ביום רביעי. על פי אתר הפסטיבל, כל הכרטיסים לשתי ההקרנות שלו כבר נמכרו. גם "ביקור התזמורת" יוצג בפסטיבל לונדון, במסגרת הרצועה "סרטים בכיכר" המציגה בלייסטר סקוור את הסרטים המדוברים ביותר בעולם כרגע. לא מעט מהם יהיו מתחריו של הסרט על המועמדות לאוסקר הזר. גם "מרגל השמפניה" יוקרן בלונדון. ו"נודל" יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס.
===========
וזה סיפור די מדהים שחשפה ניקי פינק ביום שישי: ג'ף רובינוב, נשיא ההפקות באולפני וורנר, אמר למפיקים איתם נפגש שהאולפן שלו לא מעוניין יותר בסרטים שהגיבורות שלהם הם נשים. ההצהרה הזאת באה אחרי שגם "האמיצה" עם ג'ודי פוסטר, גם "הפלישה" עם ניקול קידמן וגם "עשר המכות" עם הילארי סוואנק הניבו נתונים ירודים בקופות. ההנחה שלו היא שסרטי פעולה עם גיבורה אשה לא מושכים קהל. מה שרובינוב לא שם לב אליו הוא ששלושת הסרטים האלה הופקו על ידי ג'ואל סילבר. אבל הוא לא אמר שהוא לא מוכן יותר לממן סרטים של ג'ואל סילבר, רק סרטים שהגיבורות הן נשים. התגובות של מפיקים ושל פעילות למען זכויות נשים, המתפרסמות בבלוג של פינק, ראויות לקריאה.
ובינתיים בישראל: "עשר המכות" דילג על הקולנוע ויצא ישר בדי.וי.די. "האמיצה", לעומת זאת, יצא לבתי הקולנוע אבל אחרי סוף השבוע הראשון שלו באמריקה הוקדם במפתיע תאריך יציאתו, כנראה כדי לצמצם דיווחים שליליים עליו (אני חיבבתי את הסרט, ואני שומע שקהל מבוגר מגיב אליו באהדה רבה). "פלישה" עם ניקול קידמן היה אמור לצאת החודש בארץ אבל בינתיים הוא נעלם. ברשומות של ג.ג, מפיצי וורנר בארץ, הוא מופיע כ-TBA (תאריך לא סופי, או to be announced). כמה מתערבים שהוא יגנז וייצא בסוף רק בדי.וי.די?
============
ג'ים קארי עדיין שולתתת. אבל הפעם הוא רציני ורוצה שתגייסו את המקלדת שלכם להיאבק במצב בבורמה ולהילחם לשחרורה של אנג סאנג סו-קי (או סו-צ'י), זוכת פרס נובל לשלום שעצורה בבורמה כבר 17 שנה על ידי החונטה הצבאית השלטת. זה המסר הראשון שלו שהופץ ביו-טיוב באוגוסט. וזה השני, מספטמבר. לא מצחיק.
נשמע מוזר מאוד, הסיפור עם רובינוב. קודם כל, יש עוד שניים-שלושה ז'אנרים של סרטים שנשים יכולות להופיע בהן בתפקידים ראשיים מלבד סרטי אקשן, כפי שמוכיחות הכוכבות של הסרטים שצוינו בפוסט. חוץ מזה, לא ראיתי את "עשרת המכות" או "הפלישה" (ואת "הפלישה גם לא אראה. גם לחילול קלאסיקה קולנועית צריך להיות גבול), אבל השמועות טוענות שהסרטים האלה היו קטסטרופליים, לסוגם או בכלל. רבינוב באמת מאמין שהם היו מכניסים יותר כסף אם היה מופיע בהם שחקן בתפקיד הראשי?
ואם כבר רשלנות באשמת פעוטות: מודה באיחור על האזכור כאן בשבוע שעבר. ומציעה פיצוי סטטיסטי: מעכשיו, בכל פעם שאני כאן, אנחנו שתיים. כלומר, בונוס של 60 צופים בחודש.
הרבה בריאות לפעוטות הבלוג. עונת המעבר היא לא משו מבחינת וירוסים ודרכי הנשימה וכאלה.
רוה לדרורית: אלא שהפעם זה לא היה וירוס או דרכי נשימה אלא ניתוח בקע.
1. אם להיות קצת קטנוניים: "קנתה חברה ישראלית…רכשה את…". קנתה=רכשה. הכפל מיותר.
2. הקלוז אפ של ג'ים קארי מפחיד.
3. אוף טופיק: הוזכר כאן כבר שבתי הקולנוע בקניון רמת אביב עומדים להיסגר. חבל לי, כי דווקא אהבתי ללכת לשם. אבל מעניין אותי יותר לדעת האם סרטי שני, שגם כך לא פרושים מספיק על פני הארץ, מתכוונים לפתוח אולמות נוספים במקום האולמות שנסגרים, ומה זה ישנה לגבי הסרטים שבכלל מגיעים לארץ.
רוה לאיתן: אכן, טעות. תוקן. 2. לגמרי. 3. לא יודע, אנסה לבדוק. אם כי סגירת הקולנוע הספציפי הזה ברמת אביב לא מציקה לי. לא חיבבתי אותו, וממילא היתה לי תחושה שזה מעין בן חורג לשושלת לב שתשומת הלב בו הוקדשה להרצאות עם עירית שמגר ולהצגות ילדים. לא היה לו אופי.
אבוי.
):
שוב, רק בריאות.
באחד מסרטי התעודה (הרבים) שבמארז הDVD המוצלח Alien Quadrilogy יש פרק המוקדש לתהליך ההפקה של הסרט הראשון ומתברר שריפלי בכלל היה גבר. בשלב כלשהו האולפנים (פוקס) לא היו מרוצים מהתוצאה והתסריט שוכתב מספר פעמים וכבר דובר על ביטול הסרט אך פתאום אחד מאנשים הצוות צץ רעיון שאת ריפלי תגלם אישה (וגם מזה לא התלהבו בפוקס). בסוף יצא להם מוצלח…
ואם נגלוש לאוף-טופיק, המארז הזה מלא בדברים טובים, כאשר הדוקומנטרי הנוגע לסרט השלישי (של פינצ'ר) הוא המעניין מכולם (בשל שורת הכשלים והצרות שנפלה על דיוויד המסכן בפיצ'ר הראשון שלו). הצלם לקה בפרקינסון, ההפקה פתחה במרד, האולפנים הביאו את רני הרלין כ"במאי חונך", ה.ר. גייגר המעצב הגאון לא הסכים לזוז מטר מציריך, הצופים בהקרנות המבחן היו זקנים מידי ויצאו להפסקת פיפי כל הזמן ועוד ועוד. ערכתי לפני שנתיים סקירה קצרה על המארז (את שני החלקים הראשונים סקר רומן ט. עמיתי לפורום DVD בתפוז):
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=497&a=27514&c=7511&sc=2135&ssc=0
יצא לך לצפות בזה יאיר?
Buddy this spam here are driving me crazy! Fix it!
Dude this spamming here will drive me crazy! Fix it!