תלת אופן
"לשרוד עד החופש" של ורנר הרצוג – עשוי היטב אבל נטול ייחוד או עניין ממשי. "תהלים" – סרטו הטוב ביותר של רפאל נדג'ארי עד כה, ויצירה אחות ל"חופשת קיץ" הכה שונה. ובכל זאת: לא מספק. הנה הביקורות. (שמו של פסטיבל קאן נשמט משום מה במשפט הראשון בביקורת השנייה. השלימו לבד).
=======
אני מנסה לכוונן ציפיות לקראת "בייוולף". אני מחכה לסרט הזה נורא. העובדה שהוא יוצג בארץ ב-IMAX 3D ממלאת אותי אושר. והעובדה שזה סרטו החדש של רוברט זמקיס מלהיבה אותי כפליים. נשבע לכם: אין סרט אחד שהאיש הזה ביים שלא אהבתי. אלא שהטריילרים לא שבו אותי. זה קצת נראה לי כמו "300" פוגש את "אלכסנדר". ואולי זה יהיה יותר "שר הטבעות: שיבת המלך"? אבל מה הקשר של זמקיס לאגדת הרפקאות מיתולוגית על גיבורי קדם? ועל התסריט חתומים ניל גיימן ורוג'ר אייברי, שני שמות מלהיבים כשם שהם מסוכנים ולא יציבים. האתר הדי מפואר של הסרט לא מצליח להרגיע את חששותיי. אבל יש בו דבר אחד מרתק: כל סקצייה באתר מכילה קטע מהפסקול שהלחין אלן סילבסטרי. מצדיק ביקור.
בישראל הדרך היחידה לראות את "בייוולף" בתלת מימד תהיה באיימקס 3D בקרית ביאליק. אבל באמריקה רוב האולמות שיציגו את הסרט בגרסתו התלת מימדית יהיו אולמות רגילים בהם הותקנו מקרני 3D. רוב המקרנים כרגע הם של חברת Real D (עליה סיפרתי כאן אתמול), שאת סרטיה רואים באמצעות משקפיים חד פעמיות שנראים כמו משקפי שמש רגילים. אבל עם "בייוולף" תיחשף בפעם הראשונה מערכת ההקרנה החדשה Dolby 3D – שעושה שימוש במשקפיים גדולים ומסורבלים יותר המיועדים לשימוש חוזר – והקרב בין שתי השיטות ממסמר אליו את תשומת לב התעשייה (והכתבה הזאת מציגה גם את העתיד הפחות יוקרתי של גל התלת מימד המתקרב: סרטי האקספלויטיישן התלת מימדיים שמתחילים להיות מופקים, בכיכובם של דגי פיראנה ומלצריות הוטרז).
========
"The Kingdom" נאסר להקרנה בבחריין. (ויה MCN)
=========
אני מתכנן כבר כמה ימים להקדיש פוסט לשביתת התסריטאים האמריקאים המתקרבת – היא עשויה לפרוץ בתוך שבועיים ולשתקלגמרי את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה שם – אבל העסק הזה כה סבוך שלא הצלחתי להושיב את עצמי ולנסות לנסח מי נגד מי ולמה. עצלנות. עד שאעשה את זה, הנה כמה דיווחים מהימים האחרונים בנושא. זה לכאורה סיפור אפור על מאבק פנימי, בין אנשים עשירים ובין אנשים עוד יותר עשירים, אבל אם השביתה הזאת אכן תפרוץ בשבועות הקרובים היא בהחלט תהפוך לכותרת ראשית מסביב לעולם. הראיון הזה, עם טרי ג'ורג' ("הוטל רואנדה"), אחד מנציגי התסריטאים במו"מ מול האולפנים, די מבהיר את הסיפור. ויש גם: הגרדיאן. וראייטי.
ואם מדברים על זמקיס אולי יש לך בארכיון בקורת על פורסט גמאפ??
ראיתי אתמול והחלטתי שאיני מבין אותו. סרט על בחור מוגבל שמגשים את החלום האמריקאי-האומנם????
ומה לגבי שביתת המרצים באוניברסיטה (תל אביב?)
סתם. סתם. כתבתי לך מייל בנושא.
אז זה אומר שאתה אוהב את Death Becomes Her? כי חשבתי שאני היחיד.
אגב, אתה מרבה (כמו המון ישראלים) להשתמש במילה "נורא" במקום במילה "מאוד". אתה שם לב לזה?
רוה לאו.קיי: אני נורא אוהב את "המוות נאה לה". והמילה "נורא" מחליפה אצלי את "להפליא" בה עשיתי שימוש נורא מופרז עד לאחרונה.
בגלל מחסור זמן, רק אבחנות על קצה המזלג: בתחתית הביקורות ב-ynet הסתתר לינק לידיעה על בואו לארץ של במאי חביב עליך, יאיר. מסתבר שדניאל בורמן הארגנטינאי מצלם חלק מסרטו החדש בערד (דווקא שם ?!). כמו כן מגיעה לארץ השחקנית הראשית בסרט שלו – ססיליה רות', שהיא השחקנית הראשית באחד הסרטים הכי אהובים עלי – "הכל אודות אמא".
ואני מבין שכולך מתרגש מ"Beowolf", אבל, כפי הנראה, תמצית התרגשותך היא טכנית: עד כמה איכות התמונה תהיה מדהימה, האפקטים, התלת מימד, והשינוי בעולם ההפצה. הכל טוב ויפה (וחשוב), אבל בתוך כל זה נשכח הגרעין והסיבה להכל: כל סרט מתחיל (או, אמור להתחיל, לפחות) בתסריט. אם הסיבה ש"Beowolf" בכלל צולם היא התלת מימד, אז אני לא רוצה לראות אותו. בינתיים, זו ההרגשה שאני מקבל (למרות שגם אני מחבב את זמקיס. אני מת על טרילוגיית "בחזרה לעתיד", אולי הגילטי פלז'ר הפרטי שלי).
The heated debate above about “The Band’s Visit” disqualifying from the Oscar has put aside everything else, but I have just seen the trailer for “Beowulf”(on a big screen and without 3D glasses) and I have to say that it looks quite good, though the actors look a little bit lifeless. It is a film you can only enjoy on the big screen. You can find more information about Beowulf and its origin in the link below:
http://www.lone-star.net/literature/beowulf/
One(or more) question(s) though(and maybe Yair or anyone else can answer this one): In recent years Hollywood has relied on DVD sales for extra revenue. If 3D technology is only good for Imax theatres and can only be seen with special glasses, how can Hollywood expect to get the extra revenue from DVD sales? Will they sell the glasses with the DVD? Will they make a special edition which fit for DVD viewing? Wouldn’t the whole effect of the film will get lost on DVD viewing?
To Eythan: Back to the Future is still,20+ years after its debut, a good and entertaining movie. A film I watch with great fun every time I have the chance to. No guilty pleasure here. Pure fun. Back to the Future 2(the worse in the series ) is such a messy film, with so many paradoxes that it spoils the first film. Back to the Future 3(definitely not the worse, but also not the best) manage to be fun and fix some of the paradoxes from film 2.