14 אוגוסט 2011 | 18:00 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

האם זו השנה הגדולה ביותר של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית?

שמתם לב מה קורה בפסטיבלי העולם בשנת 2011? תגידו שם של פסטיבל סרטים מז’ורי, ותמצאו סרט ישראלי בתחרות הרשמית שלו. אני לא חושב שעוד אי פעם קרה שהיו סרטים ישראליים בכל הפסטיבלים הבינלאומיים המרכזיים. קודם כל, ברלין, קאן, ונציה. ואז גם סאנדאנס, טרייבקה, קרלובי וארי, לוקרנו, טורונטו, טלורייד. האחרון בשנה הקלנדרית הוא פסטיבל ניו יורק, שעדיין לא התפרסמה התוכניה שלו ולא ברור האם ישתתף שם סרט ישראלי, אבל גם אם לא, מדובר בגרנד-סלאם חסר תקדים. והכי מדהים: שבכמעט כל אחד מהפסטיבלים האלה סרט ישראלי גם יצא עם פרס. הנה המצב עד כה, שבועיים לפני שפסטיבל ונציה נפתח.

 

ינואר. סאנדאנס: “בוקר טוב, אדון פידלמן” (פרס התסריט בתחרות הבינלאומית)

פברואר. ברלין: “אודם” (בתחרות הרשמית). “לא רואים עליך” ו”מבול” מקבלים ציונים לשבח במסגרות המשניות.

אפריל. טרייבקה: “כלבת”.

מאי. קאן: “הערת שוליים” (פרס התסריט בתחרות הרשמית). “הנותנת” ב”השבוע של המבקרים”.

יולי. קרלובי וארי: “בוקר טוב, אדון פידלמן” (פרס הסרט).

אוגוסט. לוקרנו: “השוטר” (הפרס השני).

טלורייד: טרם פורסם, אבל חושיי מריחים את סוני מביאים לשם את “הערת שוליים”.

ספטמבר. ונציה: “ההתחלפות” בתחרות הרשמית. “עדות” במסגרת צדדית.

– טורונטו: על פי השמועות “הערת שוליים”, “אודם” ו”בוקר טוב, אדון פידלמן” יהיו שם.

 

 

האם היתה אי פעם עוד שנה כזו, עם נוכחות כזו בכל הפסטיבלים המובילים בעולם?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “האם זו השנה הגדולה ביותר של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית?”

  1. Spartak 14 אוגוסט 2011 ב - 22:15 קישור ישיר

    אני לא בטוח בקשר לנוכחות,אבל הייתי מדגיש את 2007 (מהבולטים:בופור,מדוזות וביקור התזמורת) ואת 2009 שהניבה עד כה את הפרס היוקרתי ביותר שקיבל סרט ישראלי אי פעם (טוב השנה הזאת עוד לא הסתיימה ובעזרת השם “התחלפות” תחזור על ההסג של “לבנון”).

  2. לביא 15 אוגוסט 2011 ב - 21:46 קישור ישיר

    יאיר, אני לא יודע מה איתך, אבל לי קשה שלא לשים לב לפער שבין איכות הסרטים הישראליים השנה לבין ההצלחה של הקולנוע הישראלי בפסטיבלי השנה האחרונה. אומנם היו כמה סרטים טובים, אבל לא היו באמת יצירות גדולות ובלתי נשכחות או מסה של סרטים מעולים כמו ב2007 ו2009. “אדון פידלמן” הוא דוגמה נהדרת. סרט טוב מאוד, ועשוי בצורה מקצועית אבל לא יצירה יחודית או סרט בלתי נשכחת. מאיפה מגיעה ההצלחה הענקית הזאת? אני כבר לא אתפלא אם פידלמן יזכה בחביב הקהל בטורנטו, כנראה שהעולם אוהב בינוניות ישראלית.
    ואלוי זה בכלל סימן טוב? אולי העובדה שסרט נפלא כמו פידלמן מקבל את התוית “בינוני” מדגישה את הסטנדרטים הגבוהים אליהם התרגלנו?
    מאוד מבלבל הפער שבין האיכות להצלחה העצומה. הייתי שמח לשמוע את דעתך בעניין.


השאירו תגובה