ההוביט ברזולוציה גבוהה
ראיתי את הווידיאו הזה ב"עין הדג" והוא מדהים בעיניי: פיטר ג'קסון חושף את העולם הטכני/ויזואלי של "ההוביט" שלו (שייצא בדצמבר 2012). האם זהו הסרט שמצולם ברזולוציה הגבוהה ביותר אי פעם? בואו נחשב: הם מצלמים ברזולוציית 5k, ובמהירות של 48 פריים בשנייה, ובתלת מימד (כלומר, כל זה כפול שניים). עד מה שאני יודע, עד כה צילמו תלת מימד ברזולוציית 4k ובמהירות 24 פריים בשנייה, כך ש"ההוביט" מקפיץ אותנו קדימה אל העתיד.
החזון של 48 פריים בשנייה מקורו אצל ג'יימס קמרון, שמתכנן לצלם כך את "אווטאר 2" שלו. פיטר ג'קסון – ששותף לחזון התלת מימד של קמרון וג'ורג' לוקאס – מקדים אותו. נשאלת השאלה: האם יהיו מקרנות המקרינות ב-48 פריים בשניה עד דצמבר 2012? מסופקני. לכן מדובר בעיקר ביצירתו של חומר גלם בסופר-דופר-היי-דפינישן, שיוקרן בציוד הקיים. אבל אני מניח שעד שייצא "אווטאר 2" כבר ישודרג הציוד בבתי הקולנוע ל-5k ו-48 פריימים בשניה.
בכל מקרה, ככה זה נראה על הסט, עם 48 המצלמות הדיגיטליות של "ההוביט" המולבשות על 17 ריגים שונים. הצלם שבי מרייר.
הProduction Desginer שלו
(דקה 6:20), נראה ממש כמו דמות מהסרט.
מגניב
אין ספק שזה העתיד.
התעשייה הולכת לכוון 4K עם 48 פריימים בכל מקרה, ויצרני המקרנים (בארקו, נק, סוני) כבר מפרסמים מוצרים קיימים.
גם השרתים (דורמי, ברגלד, קינוטון) מאפשרים.
מעניין שג'קסון מצלם עם RED ולא עם אלקסא של ארי (נראה לי שהבחירה בין שתי המצלמות היא פוליטית כרגע).
הבעייה שלנו פה תהיה האם המקרנים באולמות ישודרגו. העלות לדיגיטל כל כך גבוהה, שלא נראה סביר שהם ישודרגו שוב. מה שנשאר לקוות שהקומפלקסים החדשים בירושלים וראשון (איימקס!!) יהיו בעלי מקרנים מהדור החדש.
או לפחות 4K Ready.
סיבה אפשרית שהוא מצלם עם RED ולא עם אררי מוזכרת בסרטון: גודל המצלמה.
האלקסה היא רק2k
הרד אפיק מצלמת 5k
יאיר, אני אוהב את הבלוג שלך.