זאב זאב
ועכשיו לסקנדל הבא: האם המועמדות של השיר "Falling Slowly" מתוך "פעם" תיפסל? ועדה מיוחדת של האקדמיה תתכנס ביום שני להכריע. דיוויד קאר מדווח. והתקשורת האירית זועקת "לא יעלה על הדעת!".
ואכן, קטגוריית השיר הטוב ביותר השנה רחוקה מלהלהיב. לא שזו קטגורייה מלהיבה בדרך כלל, אבל היה נחמד בשנים קודמות למצוא שם את איימי מאן, אליוט סמית, ברוס ספרינגסטין, פיל קולינס, סטינג, אמינם ואחרים. ובתור חסיד גדול של שירי דיסני, ומעריץ לא קטן של הפסקולים של אלן מנקן ל"בת הים הקטנה", "היפה והחיה" ו"אלאדין", הפסקול שלו ל"מכושפת" משעמם אותי. העובדה שאף אחד מהשירים של אדי ודר ל"Into the Wild" לא זכה למועמדות אבל הביזיון מ"ריקוד לאור ירח" כן, היא סוג של השפלת הטעם הטוב.
============
רשת בתי הקולנוע AMC תקרין בשבת שלפני האוסקרים את חמשת הסרטים המועמדים ברצף, בשמונים בתי קולנוע, בכרטיס אחד של 30 דולר, ועם פופקורן חינם, כולל מילוי חוזר לאורך כל היום. MCN מביא את הפרטים. ומה בארץ? עד ה-23 בפברואר כל המועמדים כבר יהיו בבתי הקולנוע: שניים מהם של א.ד מטלון, שניים של ג.ג ואחד של פורום פילם, כך שאם אני יס פלאנט או סינמה סיטי הייתי מארגן מרתון דומה. ואף יותר: החיבור בין יס ובין יס פלאנט מאפשר לעשות מרתון כזה בראשון בערב, שיימשך עד שעת שידור האוסקרים, שיכולה להיות משודרת על מסך גדול באחד מאולמות יס פלאנט. נו, האם מישהו ירים את הכפפה?
============
לקוראי הפורטוגזית ביניכם: פרננדו מיירלס ("עיר האלוהים") כתב בלוג במהלך צילומי "על העיוורון", הגרסה שלו לספרו של ז'וזה סראמאגו. תרגומים יתקבלו בברכה (הנה תרגום חלקי). ויה אן תומפסון.
===========
ב"קלוברפילד", שיוצא בארץ מחר (אחרי שקרס ב-68 אחוזים בסוף השבוע השני באמריקה), מנסים היוצרים לשכנע אתכם שכל הסרט צולם במצלמה ביתית קטנה אותה מחזיק ברנש בשם האד, אחד הגיבורים. למעשה, מעדכן האתר "גיזמונדו", מדובר במצלמת היי-דפינישן של סוני שעולה בסביבות 110,000 דולר.
============
עם כל הכבוד לרובי די, שהיתה נהדרת ב"עשה את הדבר הנכון" וב"קדחת הג'ונגל" של ספייק לי, ושזכתה ביום ראשון בפרס גילדת השחקנים ומועמדות לאוסקר כשחקנית משנה, זה רק אני או שגם אתם חושבים שהיא היתה פשוט איומה בתור האמא של דנזל וושינגטון ב"אמריקן גנגסטר"?
============
"ג'ון רמבו" נכשל במשימתו לכבוש את המקום הראשון באמריקה בסוף השבוע האחרון, אבל הוא מסמל את הפתיחה הכי חזקה בתולדות חברת ההפקה של בועז דוידזון, דני דימבורט ואבי לרנר. הארווי וויינסטין, השותף להפקה, מעריך שהסרט יכניס באמריקה 50 מיליון דולר ועוד כ-100 מיליון בשאר העולם, כך שהוא גם יהפוך לסרט הכי קופתי בתולדות סרטי מילניום וניו אימג', החברות של דוידזון, דימבורט ולרנר. לניקי פינק וויינסטין אומר שהוא רוצה עוד סרט בסדרת "רמבו", והפעם שעלילתו תחזור לאדמת ארצות הברית (זוכרים את "משחק הדמים" המצוין של טד קוטשף, הסרט שהתחיל את הכל?).
============
ג'יי.ג'יי אברמס קיים צ'ט לייב עם קוראי האתר TrekMovie בו הוא ענה, באיזור הטוקבקים, לשאלותיהם. הנה הלינק.
=============
פשוט תענוג מה שקורה בשעות האחרונות בערוץ החדש "יס מוביז" עם מרתון מפתיע של פרנסיס פורד קופולה: "הסנדק", "הסנדק 2", "פאטון" ו"אפוקליפסה עכשיו" משודרים כמעט ברצף מאז אמש. קשה לי להתנתק.
=============
לכל מי שהתקשה לראות את סרט האנימציה "פטר והזהב" בפוסט הקודם: נסו שוב. החלפתי את הנגן. וזה כדאי: מדובר בסרט מוצלח מאוד, וכרגע הפייבוריט שלי לזכייה. גם "מדאם טולי-פוטלי" מצוין. אגב, גם "מדאם טוטלי-פוטלי" וגם "גם יונים הולכות לגן עדן" עוסקים באותו נושא כמעט: המסע האחרון לעבר העולם הבא. בסרט אחד כלי התחבורה הוא רכבת עם פרופלור, בסרט השני זו חללית בצורת דוד.
ככל שאני יודע, הוא לא ביים את הסרט, אז למה להזכיר את הסרט במסגרת מרתון סרטים שבוימו בידי קופולה?
כמו שקוראים לזה כאן – "אוף טופיק" –
ראיתי את ביאוולף בתלת מימד והיה כיף!!!
אני חושבת שהיה לנו מזל כי לא היו כותרות בעברית בכלל (זה התקלקל). ככה צללתי לתמונה.
השפה האנגלית במבטא זר ובנוסף הליהוגים של האנגלית העתיקה (?) עזרו לצמרור שאחז בי.
אחלה חוויה, מומלץ לחובבי הכיף.
הסרט היה הפתעה, ממש טוב.
קופולה כתב את התסריט של פאטון
התכוונתי לומר, שככל שאני יודע קופולה לא ביים את פאטון, לכן לא ברור לי למה להזכיר את הסרט במסגרת דיון במרתון סרטי קופולה…
תודה חן חן. לא ידעתי את העובדה הזו. והאמת, שראיתי את פאטון לפני כל כך הרבה זמן, שאני לא זוכר ממנו כלום, אבל כלום… אולי הגיע הזמן לצפיה מחודשת.
כמה חבל אם השיר הזה יפסל! גם ככה עם טרנד "השלושה" שהתחיל שנה שעברה נהיה משמים בקטגורייה הזאת, לא הייתי רוצה לראות את המועדפים שלי מקבלים את המגף.
"מקבלים את המגף"!!!
הו לא… לא!
אפילו לא בצחוק
אני חושב שרובי די,בתמונות מסוימות מהפרופיל, מזכירה את שולמית אלוני,בעיקר עם השיער המקורזל,וצריכה להופיע בסרט על חייה,כשייעשה.
אני מניח שמי שצריכה לזכות היא אימי ראין אבל זה לא יקרה: המאבק הוא בין רובי די לקייט בלאנשט, שעם כל אהבתי כלפיה ההופעות שלה,בעיקר בתפקידי משנה "גונבי הצגה" נוטה להיות מאנייריסטית וחסרת עומק. מצד שני רבעית זוכים שכוללת את דיי לואיס,כריסטי,בארדם ובלאנשט זה הדבר הכי מדהים שקרה באוסקר,בכל שנותיו.
אז אני הולך איתה אחרי הכל.
הרשו לי להתעצבן בפומבי: מסתבר שיונייטד (אולי נפצח בקמפיין?) החליטו לקרוא ל-Once "פעם אחת", ושוב איבדו בטיפשות את ריבוי המשמעויות בכותרת המקורית. וזה אחרי שכולם – כולל תוכנית הסינמטק (באתר לפחות) – קוראים לסרט "פעם" כבר חודשים.
אופטופיק – וויל פארל וג'ון סי. ריילי מעולם לא נראו כל כך דומים:
http://icydk.com/2008/01/28/will-ferrell-and-john-c-reilly-in-step-brothers/
ומשהו שקשור למותו של הית לדג'ר – שדרן ימני והומופוב מרשת פוקס "ירד" על המתאבלים על מותו של השחקן, והצליח להכניס גם קצת המופוביה פנימה. עכשיו יש קריאה בציבור האמריקאי לא לתת לו לשדר יותר:
http://www.youtube.com/watch?v=zfnimmqhe-M
סיוט. סיוט נורא. אתה מדבר על שערוריות- הנה לך.
הסרט "ארץ קשוחה" בקולנוע גיל מלחה ירושלים סרוט. עד ההפסקה (המעצבנת) פסים ירוקים רצים לרוחב המסך. חמשה פסים בשניה. בחלק השני סריטות קטנות יותר. אין משהו לעשות בקשר לזה ? לו היה לי אקדח פניאומטי, אנשים היו משלמים בראשיהם.
אני לא חושב שרובי די הייתה איומה באמריקן גנגסטר, אני חושב שהיא פשוט הייתה סבירה ולא יותר בתפקיד שלא דרש הרבה. המועמדות שלה מאוד הפתיעה אותי.
וקטגורית השיר באוסקר כן מלהיבה אותיקצת, כמובן שרק שבזכות Falling Slowly.
פרנסיס פורד קופולה אמנם לא ביים את "פאטון", אבל התסריט שלו נכתב ע"י קופולה, כעיבוד של רומן מצליח. מה שמעניין בסיפור הוא לאו דווקא הסרט, אלא העובדה שקופולה נבחר לביים את "הסנדק" בעקבות הצלחת "פאטון". זה קרה לא מעט בשל כך שהמפיקים חשבו שיש לא מעט קושי בעיבוד רב-המכר "הסנדק" לתסריט, וגם בגלל שאף במאי ידוע ומכובד באותו הזמן לא רצה לגעת בספר כ"כ אלים וסנסציוני (הספר הרבה יותר "צהוב" מהסרט).
יניב, אתה נגד עברות של ביטויים לועזיים? אני דווקא מאוד מחבב, ורוצה להזכיר שבלי מעיים אין תהילה! ולכל מי שזה לא מוצא חן בעיניו, יש לי רק שתי מילים עבורכם – צואת שוורים 🙂
גם אני נתקלתי בעבר בתופעת הפסים הירוקים בקולנוע גלובוס ירושלים, אם כי בצורה פחות חמורה. הייתי אומר שכדאי להתלונן, אבל זה הקולנוע שתלה בכניסה את השלט הבא "בסרט הארי פוטר יש כתם על המסך. הכתם אינו פוגע בצפייה בסרט" (סליחה אם הניסוח לא מדויק).
אני לא חושב שרובי די היית כל כך איומה באמריקן גנגסטר כמו שאתה מציג אותה. היא אומנם לא נותנת שם הופעה אדירה שמצריכה מועמדות לאוסקר, אבל היא בהחלט נותנת שם משחק חביב למדי. אין ספק שההתמודדות נורא מפתיעה, אבל מצד שני זה גם נורא ברור והגיוני- חברי האקדמיה מודעים לגילה וליכולות המשחק שלה, ומנגד גם מודעים לטיפשותם שלא הביאו לה אף פעם מועמדות כולשהי, ועכשיו זהו סוג של חובה מצידם. כמו מפעל חיים. זה מזכיר לי את המקרה של סקורסזה, שדווקא על הסרט הכי פחות טוב שלו(למרות שהוא מצוין בפני עצמו, אבל בהשוואה לסרטים כמו השור הזועם והחבר'ה הטובים הוא כלום) מבין כל אלה שהיו אי פעם מועמדים הוא זכה על בימוי- שוב, סוג של פיצוי.
Yesmovies מתברר כאחד הערוצים הטובים ביותר שאי פעם נראו על מסך הטלויזיה, אפילו אם הוא רק לחודש. כל יום יש בערוץ הזה שלוש יצירות מופת, אחת אחרי השנייה. הקצתב הזה פשוט מטורף. בחיים שלי לא חשבתי שיס בכלל קנו את הסרטים האלה (ברי לינדון? המופע האימים של רוקי? קרמר נגד קרמר? ועוד ועוד), דבר המביא אותי לתהייה למה לעזעזל אנחנו לא רואים את הסרטים האדירים האלה כל השנה?!?! אני משלם בשביל יס על חבילת הסרטים כל השנה, ולא רק על חודש. אני חושב שברגע שהם מראים לנו שהסרטים האלה נמצאים במאגר שלהם, חובתם להראות לנו אותם לפחות 4 פעמים בשנה.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושב שביס יש סרטים מצוינים. רק בשביל הערוצים האלה אני אצלם. יס 3 ו- TCM הם ערוצים גאוניים. אבל זה פשוט מעצבן שבחודש אחד אני צריך להספיק לראות את הכל (וזה לא משנה כרגע שאת הרוב ראיתי). הם חייבים להבין שלאנשים יש עוד חיים אחרים. ושלא נדבר על הערוצים הדי מחפרים כמו יס 1 ו- 4, שלרוב אין שם כאלה סרטים טובים בלשון המעטה- ויס פשוט יכולים למלא את הערוצים האלה בסרטים אחרים, קלאסיקות של ממש, במקום כל יומים לשים לי את רישיון לגנוב הגרוע… אבל חוץ מזה, באמת שאני לא מתלונן, העיקר שיש לי את TCM…
אז ראיתי עכשיו את פ"רספוליס", שעושה את הבלתי ייאמן -הוא לא פחות גאוני מ"רטטוי" (וכן, אני יודע מי יזכה באוסקר). סרט התבגרות חד-פעמי, שבו כל פריים הוא מלאכת מחשבת של בימוי רגיש ומבריק. יאללה, להקרנה מסחרית בסינמטק
יאיר, אני תוהה איך אתה שומר על האופטימיות, שוב ושוב, בנושא הרמת הכפפה.
(ברצינות)
גם אני תהיתי בעניין הכפפה.
אבל נדמה לי שהרמת הכפפה הפכה מזמן לזעקה אילמת של תסכול ולא נובעת מפרץ אופטימיות (טוב, אולי גם אופטימיות זהירה. בכל זאת אין לדעת מי בקוראים…)
הנה אני מצטרפת למצעד האופטימים:
נו, מישהו מתכוון לעשות משהו עם הכפפות ולגאול אותנו מהציפייה מורטת העצבים? אני בטוחה שאחרי הסערה היום אפשר למצוא כפפה אחת לפחות, שהתעופפה לה ברוח. אני מוכנה להפיל את שלי.
"פעם" בפנים, כך אומרים.
הייתה לדנזל וושינגטון אמא ב"אמריקן גנגסטר"?
עצם זה שאני בכלל לא זוכר דמות כזו בטח אומרת משהו על נוכחותה של גברת רובי די הנ"ל, לא?
ל-raz
הסרטים ביס מוביס לא "הוחבאו", רובם הגדול נרכש במיוחד לערוץ (חלקם להקרנות חד-פעמיות וחלקם להקרנות נוספות). בנוסף יס לאחרונה חתמה על הסכמים עם כל האולפנים ההוליוודיים, כולל לראשונה ביס סרטים של האולפנים סוני ופוקס, מה שהגדיל את כמות הסרטים.
כך שהסרטים של יס מוביס וסרטים משובחים נוספים ימשיכו כל השנה בערוצי הסרטים הקבועים של יס.
שים לב לרצועות החדשות בערוצי הסרטים כגון שישי מופתי ביס 3 בימי שישי ב-22:00.
יאיר
ציטטו את התגובה שלי אצלך בנושא העותק הפגום של הסרט ב"כל העיר" ירושלים השבת. רק מה – הוסיפו לי ו' לשם.