29 אפריל 2012 | 11:32 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"ההתחלפות". בונוס א': ערן קולירין מציג סצינה שנמחקה

בימים הקרובים אעלה כאן מדי בוקר משהו שקשור בסרטו החדש של ערן קולירין, "ההתחלפות", שייצא לבתי הקולנוע ביום חמישי. קטעי הווידיאו והסאונד שיעלו כאן ילוו בדברי ההסבר של קולירין, במאי הסרט, אותם כתב במיוחד ל"סינמסקופ".

 

"ההתחלפות" הוא סרט כה שונה ויוצא דופן שגם העבודה עליו נראית כאילו לקוחה מתוך העולם האקסצנטרי והמהורהר שמוצג בסרט. המון ניסיונות, לבטים, הרהורים וספקות. הנה, למשל, סצינה שלבסוף לא נכנסה אל הגרסה הסופית של הסרט, אבל נותנת משהו מאופיו:

 


 

 

כותב עליה קולירין:

 

המנורה

"כשהייתי ילד הייתי  מביט על המנורה בחדרי לפני השינה/ כמו ילדים רבים פחדתי להירדם בחושך. אני זוכר היטב את המנורה שהייתה תלויה שם. את הנדנוד הקל שלה ואת הצללים על הקיר. יום אחד, אני לא זוכר למה, עליתי על כסא וראיתי בפעם הראשונה את הצד השני שלה. להפתעתי, היו שם חיים שלמים. הייתה שם שכבת אבק דקה, גוויות חרקים, הרחק מתחת הייתה הרצפה והחיים הרגילים. זה היה הצד האפל של הירח, הפינה של החדר המקום שלא רואים.

"'ההתחלפות' הוא מעין מערכת של ואריאציות על דברים. 'דברים' במובן 'אובייקטים'. זה לא אקדמי כמו שזה נשמע אלא משקף יותר את תאוות ההסתכלות שלי. השאלה היא בכמה אפשרויות אפשר להסתכל על הדבר הקבוע, החיים ככה איך שהם בצורה הגולמית והאדישה."

 

ואכן, הסרט הזה עוסק בתאוות ההסתכלות. עוד סצינה כזאת, עם קצת יותר אקשן, מחר.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה