עוד שבוע לאוסקרים
ביום ראשון הבא, בלילה: האוסקרים. אנחנו נהיה כאן, כמובן. וכדי שהעסק יהיה מותח יותר, אתם מוזמנים להתחיל להמר/לנחש מי יהיו הזוכים בכל 24 הקטגוריות. טופס הניחושים נמצא בלינק הזה. מתלבטים? דסקסו כאן. מכל כתובת מייל אפשר לשלוח טופס אחד. אחרי הלחיצה על כפתור "שליחה" תקבלו מסך לבן בו היה אמור להיות כתוב "תודה, הטופס נקלט", אבל זה לא עולה, אז תסתפקו בדף לבן, אבל אל תיבת המייל תקבלו הודעה שמאשרת את השתתפותכם ומזכירה לכם במה בחרתם.
פרסים למהמר/ת המצטיין/ת? נראה לי שנצליח לארגן משהו.
ההימורים שלי יתפרסמו ביום חמישי.
צריכים עזרה עם המועמדים לסרט האנימציה הקצר, עם קטגוריות התסריטים והשירים? היכנסו לפוסט הזה מלפני חודש.
(תודה לאורון שמיר על תפעול טופס ההימורים ומאגר הנתונים).
יופי של יוזמה. כמובן שאני מבין בעריכת סאונד כמו שאני מבין באופרות סיניות, אבל זה כל הכיף. גם ה16 בטוטו לא בא בקלות.
ומי שלא מהמר על בופור אנטישם.
אתה לא תגלה לכולם פדיחות בניחושים, נכון?
אני עם דני בקטע של העריכת סאונד יש קטגוריות שזה פשוט הימורים בשבלי… אבל זה נחמד.
בניק לינק, מי שרוצה לצפות גם במועמדים לסרטי העלילה הקצרים.
ופרס לזוכים? חולצה (עם כיתוב, נגיד "ישראלי אמיתי בוחר ב"בופור"?) ותקליט (משהו אייטיזי. חייב להיות)?
(ראיתי לא מזמן מישהו הולך עם חולצת זהו זה, רטרו מטורף).
זה יישמע אכזרי אבל אין מקום לסרטים קצרים באוסקר, לא עלילתיים, לא דוקומנטרים ואפילו לא מצוירים. זה לא מעניין כמעט אף אחד ומאריך שלא לצורך את הטקס. אפשר למצוא מסגרות אחרות בהן לחלק פרסים לסרטים הללו.
עדן, למה? לא ממש הבנתי. ואולי היה עדיף שהיית מוסיף "לדעתי". זה היה יוצא יותר חינני.
ובניק לינק, נטלי פורטמן, עמוס עוז, "סיפור על אהבה וחושך."
והפעם הניחוש שלי לזוכה במועמדות העיקרית הוא גם זה שאני מחזיק לו אצבעות. "זה ייגמר בדם", שראיתי סוף סוף היום, הוא לא פחות מיצירת מופת. מילקשייק עתיר טעמים. אל תתנו לאף אחד אחר לשתות לכם אותו.
ביקור התזמורת עשה מיום חמישי שעבר (כשבוע ו-3 ימים) מעל ל-250,000 דולר בארה"ב.
מרשים מאד ועוקף את הבופור בערך פי 10 אם אני לא טועה (ובופור מציג כבר כמעט חודש).
סתם רציתי שתדעו,
הסרט העצמאי "שריטה" התקבל לפסטיבל סרטים באנגליה.
ב – 26.2 תיערך הקרנה בסינמטק חיפה בשעה 21:30.
היי יאיר, מתי נזכה לקרוא על מחשובותיך אודות "זה ייגמר בדם"?
האם קיים חרם מבקרים על הסרט? אתה מפמפם חצי שנה באתר שלו שמדובר באחד הסרטים האמריקאים הטובים בכל הזמנים ועכשיו מכבד אותנו בשתיקה רועמת בשבוע האחרון? ויעל שוב גם היא אירגנה ספיישל על הסרט בטיים אאוט לפני שבועיים ועכשיו לפתע היא מסרבת לשחרר ביקורות?
האם המבקרים לא מעוניינים שהקהל יראה את הסרט?
מתסכל
בניק לינק, ארץ יצורי הפרא.
מצטרף ל"בלתי נסלח": מה קורה עם ביקורת על "זה ייגמר בדם"? אני מת על פול תומאס אנדרסון ומצפה בשקיקה לביקורת שלך. יאיר , תתעורר!! הלא אמרת לנו (ולרענן שקד) שמדובר ביצירת מופת. אז קדימה – גש למלאכה!
לדוחקים לקבל ביקורת מיאיר ומאחרים: דיברנו על העניין די ארוכות בפוסט קודם, ובפוסטים קודמים בכלל… ובקיצור: המבקרים שהוזכרו לא ראו את הסרט בהקרנות מוקדמות. הסרט כזכור יצא לפני 4 ימים. מותר לאפשר להם קצת זמן לכתוב ביקורת, מה גם שלא תמיד יוצא לראות את הסרט בהקרנה הראשונה האפשרית, כידוע לכם 🙂 בעלי הבלוגים 'משחררים' את הביקורות שלהם, אלו שמתפרסמות בעיתון, רק אחרי הפירסום המודפס. אז קצת סבלנות (בלתי נסלח: ב'רייטינג' תתפרסם ביקורת השבוע).
זה מתחיל בטפטופים:
אורי קליין ב"גלריה" של היום. על "זה ייגמר בדם".
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/955080.html
הטריילר החדש לאקספרס האננס.
וואו, קליין מרביץ ספוילרים כאילו אין מחר
אל תקראו אם לא ראיתם את הסרט
תודה על האזהרה, יניב.
(ביקורת בווי-נט עלתה כבר אתמול אאל"ט)
להלן שמועה חדשותית: היום התקיימה הקרנת עיתונאים של "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על-ידי הפחדן רוברט פורד " בסינמטק ת"א. שם נטען כי הסינמטק החליט להציל את הסרט מגניזה ולהציגו לפחות 4 (או 5, תלוי את מי שואלים) פעמים החל מתחילת חודש מרץ הבא עלינו לטובה.
בקצרה, מדובר בסרט בהחלט מעולה בעיניי, שמרגיש ארוך כאילו בכוונה וכבד באופן מדהים, עם הצילום הטוב ביותר שראיתי השנה (את "הפרפר ופעמון הצלילה" ו"זה ייגמר בדם" טרם ראיתי) ואחד קייסי אפלק בתפקיד אנטי-גיבורי מעורר חלחלה והזדהות בעת ובעונה אחת.
ניק-לינק: הצצה של 10 דקות לפרוייקט האולטרה-מסקרן (אותי לפחות) "באטמן – אביר גותהם".
קצת מביך שקליין מתעקש לכל אורך הביקורת לקרוא לדמות הראשית פיירוויו במקום פליינוויו, לא? הייתם מצפים שמישהו יעלה על זה לפני שהביקורת מתפרסמת.
ואם כבר, אז אני חייבת לומר שעבורי, המוזיקה של ג'וני גרינווד בסרט היתה תמוהה ועוכרת שלווה, לא באופן שתורם לסרט אלא באופן שגרם לי להתגעגע לשקט המעיק של האחים כהן.
אורון, עניין ההקרנות במרץ פורסם ב"הארץ" לפני כמה שבועות, אז זו כנראה לא בדיוק שמועה 🙂
ובאופן כללי (זה מה שאפשר כרגע) אני מסכימה לדעתך על הסרט, חוץ מזה שלא הזדהיתי עם אפלק (ואני לא בטוחה שהייתה כוונה להזדהות).
אוף טופיק קל, חיכיתי לחותכי הוורידים שנים בסינמטק, כי פספסתי הקרנה אחת, והוא מעולם לא עלה בהקרנה מסחרית (וסביר שגם כבר לא יעלה). בסופו של דבר הורדתי אותו מהאינטרנט, באיכות מעולה. אני האחרון שמוריד סרטים שאני מצפה להם באינטרנט, את זה ייגמר בדם למשל אין ספק שאראה בקולנוע, וכך גם את רכבת לדארג'לינג, אבל לפעמים ההתנהלות של המפיצים היא פשוט התעללות, והיא התעללות דווקא בחובבי הקולנוע, שהם הקהל שהם אמורים לטפח, לו לבעוט לו בפרצוף.
ההתנקשות בג'סי ג'יימס גם הגיעה כבר לדי בי די, שניתן להשגה באוזן השלישית. ואכן, מדובר בסרט מעולה בעיני. מערבון לא פחות טוב, מעורר שלווה ועוצמתי מאשר הבלתי נסלח של איסטווד או חבורת הפראים של פקינפה, שני המערבונים האהובים עלי.
מה שאהבתי בעיקר, שבמסווה של סרט מערבוני, הוא עוסק בתופעת הסלבריטאיות, ובודק כמה רחוק אנשים יהיו מוכנים ללכת כדי להפוך לסלבריטאי, וגם את ההשפעה של הסלבריטאיות על הסלבריטאי. בראד פיט וקייסי אפלק נפלאים פשוט.
אני לא מבין את אנשי האקדמיה בארה"ב, שלא נתנו לסרט הזה המון מועמדויות, כולל לסרט השנה. אני ממש אהבתי אותו והתלהבתי ממנו. פשוט יצירת מופת.
אהלן,
1. מצאתי בשולחן שלי איזה גזיר עיתון עם כתבה מ"7 לילות" בה יאיר מנחש לפני שנה אילו סרטים יתחרו עכשיו על האוסקר. מה נגיד, הרבה פאדיחות יש שם ["בעמק האלה", ניקול קידמן, "צ'רלי וילסון", "הרוחות של גויה"] אבל ניחוש אחד מדויק: פרס התסריט – האחים כהן או פול תומס אנדרסון.
2. בניגוד לרוב הקטגוריות בהן יש או זוכה ודאי [ברדם, "רטטוי"] או קטגוריות שבהם יש שני מתחרים עיקריים [ג'ולי כריסטי מול מריון קולטריאד] קטגוריית שחקנית המשנה נשארת עמומה. אין שם פייבוריטית ברורה ולמעשה עושה רושם [אחרי שצפיתי ב3 מ5 המועמדות] שמדובר בקטגורייה חלשה. המועמדות של רובי די היא פשוט בדיחה, איימי ראיין חביבה וטו לא, וסירישיה רונאן דווקא גונבת את ההצגה אבל היא מופיעה רק בתחילת הסרט. לאור כל זאת ובצירוף גלובוס הזהב והמועמדות הכפולה השנה ההימור שלי הוא על קייט בלנשט. אבל אם יש קטגוריה שבה כל אחת המועמדות יכולה לזכות [וגם טילדה סוינטון מתחרה רצינית בקטגוריה] – זאת הקטגוריה הזאת.
3. ועל משקל רובי די אני מציע שנרשום פה את ההופעות הכי תמוהות שהיו מועמדות לאוסקר – או כי התפקיד קטן מדי ולא משמעותי, או כי השחקןשחקנית היו פשוט גרועים.
אני מתחיל:
ווילאם הארט ב"היסטוריה של אלימות" – שחקן טוב, סרט סביר אבל התפקיד קטן ומופיע רק בסצנה האחרונה של הסרט.
התנצלותי הכנה והדיסלקטית בפני סטיבי – רציתי לכתוב שזו כבר אינה שמועה (הידיעה בהארץ הייתה שמועתית משהו מבחינתי) ותראי מה יצא 🙂
אנסה שוב – לפי היחצנית יהיו גם יהיו לפחות 4 הקרנות במהלך חודש מרץ (עד שאפשר להיות בטוחים, כן?) של "ג'סי ג'יימס". ואני מניח שלהזדהות עם דמות כמו של אפלק זו בהחלט בעיה פרטית (ופסיכולוגית) שלי בלבד 🙂 נסכם על מעורר חלחלה ורחמים בעת ובעונה אחת (ואל תגידי שלא!). בכל מקרה, נמשיך את הדיון, או שלא, בתחילת מרץ ואני מבטיח ביקורת.
למה בתחילת מרץ?
(אפשר קודם, אבל במצב העייפות הנוכחי, אני לא מפתחת שום דיון על שום נושא)
סטיבי העייפה – ההקרנה הראשונה של "ג'סי ג'יימס" (ונדמה לי שאחת הפואנטות של הסרט מכריחה אותי לקרוא לו כך) תתקיים ביום ב' ה-3.3
מכיוון שאני לא מבין את החרם אבל משתדל לכבדו, נראה לי שאפשר לדחות דיון אפשרי לפחות עד שבוע עלייתו לאקרנים. אולי יאיר יעלה ביקורת סמוך למועד זה ואז זה יהיה אפילו יותר און-טופיקי.
מצד שני, אם את רוצה להתחיל עכשיו אני ממש לא מתכוון לעצור אותך 🙂
אבל הקרנת העיתונאים הזו לא נפלה תחת החרם. המבקרים שסובלים ממנו היו שם כולם (למיטב ידיעתי). אם אנחנו מדברים על דחייה לטובת הצופים שמתכוונים לראות אותו, או לחכות עד שיאיר יעלה את הביקורת שלו (בהנחה שתהיה כזו), כלומר עד אחרי פרסום הביקורת בעיתון, אז סבבה, אבל מה הקשר לחרם?
(ובטח מה זה "לכבדו"?)
סטיבי, כפי שאני תמיד אומר – בבקשה אל תעזרו לצאת דביל, אני ממש מסתדר לבד 🙂
במילים אחרות, הבנת אותי לגמרי, תתעלמי מהניסוח. מצטער אם המילה "חרם" הפריעה לך, אנסה להסביר מה היה הקשר, לפחות אצלי בתוך הראש:
"לכבדו" אמורה להיות מטונימית לכיבוד הכללים של החרם, לא לכבד את החרם עצמו, כמובן. באומרי כך אני קושר (בקשר נסיבתי בלבד, אני יודע) את העובדה שביקורות עולות בסמוך לסרטים, בדרך כלל אחריהם (אלו ה"חוקים" המפורשים יותר).
בקיצור, מחקי את המשפט המכיל את המילה "חרם" ובואי נסגור שהדחייה היא מטעמי התחשבות באנשים שעדיין לא ראו ומחכים להקרנות המסחריות וגם אולי כדאי להעביר את הדיון לפוסט המכיל ביקורת של יאיר, אם יהיה כזה.
(וואו, הצלחת להעביר את העייפות שלך אליי…לחשוב זה קשה)
שיהיה בהצלחה 🙂
ולמעוניינים: נקבעו ארבע הקרנות בשבוע הראשון של מרץ.
ההקרנות של ג'סי ג'יימס בסינמטק ת"א הן במועדים הבאים:
יום ב' 3.3 ב 21:00
יום ד' 5.3 ב 22:00
יום ו' 7.3 ב 21:30
יום שבת 8.3 ב 21:30
אני בינתיים מתאפק מלקחת עותק די.וי.די באוזן משום שאני רוצה לראות את הסרט בפעם הראשונה בעותק פילם על מסך גדול.