23 אוגוסט 2008 | 08:00 ~ 11 Comments | תגובות פייסבוק

שובו של השב

חזרתי.
אני עמל עכשיו בקריאת כל התגובות שנכתבו כאן ושלא הספקתי לקרוא בזמן החופשה. תודה רבה על היענות ערה ונוכחות מלאה שלכם גם כשאני נמצא בהספק חלקי, ותודה כרגיל לצוות הסתרים שעוזר לי לוודא שהכל יתנהל מאחורי הקלעים באופן חלק. טובלרון מהדיוטי-פרי מחכה לכם במזכירות.
אבל תגידו: האם לא קרה כלום בעולם הקולנוע בשבוע האחרון? שום בשורה מרעישה? שערוריה קולנית? מוות מסעיר? בכורה מהוללת? כלום? בארץ? בעולם? שום עדכון שלא קשור להוסיין בולט? נאדה?

Categories: כללי

21 אוגוסט 2008 | 10:10 ~ 18 Comments | תגובות פייסבוק

מן הארכיון: "להתחיל מחדש" + "האמת מתחת לפני השטח", הביקורות

והיום: דאבל פיצ'ר של רוברט זמקיס מ-2000-2001. היום החופשה מגיעה לסיומה. מהערב עסקים כרגיל.

continue reading…

Categories: ארכיון

20 אוגוסט 2008 | 16:00 ~ 16 Comments | תגובות פייסבוק

מחר: הברידרז

the breeders live

מחר (חמישי) ומחרתיים, הברידרז יופיעו במועדון הזאפה, ואני די נרגש לראות את התאומות קים וקלי דיל על הבמה. בהופעה בוובסטר הול בניו יורק לפני חודשיים הם ניגנו את סט השירים הבא (על פי האתר הזה, ממנו גם התמונה). יום לפני כן, הם ניגנו בבוסטון אותו סט בדיוק, חוץ משיר אחד. אז אני מניח שמי שרוצה להתכונן להופעה, זה פחות או יותר הכיוון. הנה רשימת השירים בהופעה, וקליפים, קטעים מהופעות חיות ושאר פרטים:

the breeders live

continue reading…

20 אוגוסט 2008 | 10:10 ~ 7 Comments | תגובות פייסבוק

מן הארכיון: "יומן מעודכן", הביקורת (+ "מרס תורכי")

החופשה מתקרבת לסיומה. עוד קצת מארכיוני 2001 לפני שחוזרים לשגרה. הפעם: "יומן מעודכן" של דוד פרלוב, ועוד משהו על "מרס תורכי", הסרט והשיווק, בהמשך לפוסט מאתמול.

continue reading…

19 אוגוסט 2008 | 16:00 ~ 8 Comments | תגובות פייסבוק

היצ'קוק/טריפו, פרק 25


זהו זה. ככה זה התחיל ב-17 ביוני 2006. שנתיים וחודשיים אחר כך הסדרה הזאת מגיעה לסיומה. תודה על סבלנותכם. תודה לטום סאטפן על הבלוג הארכיוני המופלא שלו ממנו הרמתי את ההקלטות האלה. ואם מישהו מניח את ידיו על שאר שעות ההקלטה בין היצ'קוק וטריפו (ההקלטות האלה מכסות כחמישית מכלל השיחות ביניהם), שיישלח.

הנה הפרק האחרון:


היצ'קוק/טריפו, פרק 25


(ויה Tom Sutpen)

הפרקים הקודמים.

לקניית הספר באנגלית. ובעברית.

ומחר, באותה שעה, כאן: הברידרז בהופעה חיה.

19 אוגוסט 2008 | 13:13 ~ 11 Comments | תגובות פייסבוק

מחר: עשור ל"מותה של רקדנית דיסקו"

"מותה של רקדנית דיסקו" היה אחד הפרויקטים היותר משונים שהייתי מעורב בהם. התסריט נכתב בסוף שבוע אחד, וחמשת ימי הצילום לא הספיקו כדי לצלם את כולו. ובכל זאת, בזכות הבימוי של אמנון וינר, הצילום של טובי הוכשטיין והנוכחות של שלמה בראבא בכל סצינה, יש בסרט הזה משהו שהוא הרבה יותר מסעיר מהמילים שלו. יש בו אווירה, סגנון, איזשהו עומק שהוא צורני ולא מילולי. אני כתבתי הומאז' ל"הנץ ממלטה", וינר ביים הומאז' ל"סטאלקר", החיבור יצא מסחרר, עם כמה סצינות שמה שהמצלמה עושה בהן סביב השחקנים הותיר אותי משתאה (ולכן אני מסרב להתקטנן על זה שחלקים מהתסריט המקורי שלי – כמו למשל… הסוף! – בכלל לא הגיעו למסך). ממילא בפילם נואר העלילה אינה העיקר, אלא הנואר, על אחת כמה וכמה כשזה הופך בלי שום קשר אליי לסרט הבלשים שטרקובסקי היה יכול לביים.

מותה של רקדנית דיסקו, הסרט

כל מה שהיה לנו בתחילת הדרך הוא השם, שגנבנו משיר של הסמיתס, והתחלה של רעיון ישן שהיה לי לסרט שעוסק בשדרן רדיו (יש לי חיבה לשדרני רדיו). התמונה שהיתה לי בראש היא עטיפת "The Nightfly" של דונלד פייגן (באחד השוטים בסרט היא משוחזרת אחד לאחד, כולל עטיפת התקליט של סוני רולינס שמונחת ליד הפטפון). ומשם התחלנו. כמה ימים לפני הצילומים צירפתי לעסק את רועי צהר, אז תסריטאי בתחילת דרכו, שהכניס לתסריט כמה מהמשפטים היותר שנונים בסרט. חוץ מבראבא מופיעים בסרט גם סשה דמידוב (בסצינת וואן-שוט שאני הכי אוהב בסרט), איגור מירקורבנוב, שלום אסייג ויאנה חודריקר בתפקיד הגופה.
הסרט שודר בערוץ 3 של הכבלים פעם אחת לפני עשור ומאז נעלם. אני חושב שהם די שנאו אותו. אבל מדי פעם אני משום מה שומע אנשים שמדברים עליו בחיבה. והנה, במלאת עשור לבכורתו החד פעמית מארגנים באוזן השלישית עוד הקרנה חד-פעמית (שתתקיים פעמיים) של הסרט, שאורכו 45 דקות. אני כמובן חושש שזה יקלקל את הרושם הראשוני החיובי אצל אלה שזוכרים אותו בחיבה, אבל ניחא. זה יקרה מחר, רביעי, ב-19:30 בחדרי ההקרנה של האוזן השלישית. כרטיס עולה 20 שקל.

נוסף על "מותה של רקדנית דיסקו" יוקרן גם לקט של המיטב של "ברונו", הפינות שאותו צוות – וינר, בראבא ואני – יצר לפני 15 שנה (את שלוש הפינות הראשונות של "ברונו" כתב אבי שמש, את הפינה האחרונה כתבו רשף ורגב לוי וביים שחר סגל, אבל הן לא נכללות בלקט). את פינת "לילה של יום מפרך" וקטעים מתוך "הקרב על הפוטאש" אני גם צילמתי. כל אלה יוקרנו גם.

אגב, ב-1998 הופקה עונה שנייה ל"ברונו" לרגל חגיגות ה-50 למדינה. אלא שבעוד שבסיבוב הראשון אנשי טלעד היו בהלם ולא התערבו בכלל בתכנים (לכן הפינות הלכו ונהיו אזוטריות משבוע לשבוע), בנגלה השנייה הזכיין כבר היה מעורב הרבה יותר. מבחינת תסריטים אני די משוכנע שוינר, בראבא ואני כתבנו כמה מהדברים הכי מבריקים שהייתי שותף להם, אבל איש מלבדנו לא יודע את זה. אני את שלי סיימתי אחרי לילות הכתיבה, ומשם זה היה העסק של וינר ובראבא לצלם ולהפיק את הכל, ואז לערוך. אבל את הסיפורים בדיעבד שמעתי בזמן אמת: מנהל התוכניות של טלעד דאז היה נכנס לחדרי העריכה ורוב החומרים היותר סאטיריים, טיפה יותר חריפים, יותר גיקיים, פחות עממיים, מעולם לא הגיעו למסך. נמחק מראשי לגמרי מי היה האיש ההוא ואיפה הוא כיום. למרבה הטרגדיה, אף אחד לא מוצא את הגרסאות המקוריות (גרסאות הבמאי), לפני הצנזורה, של הפינות האלה, עם כל מיני בדיחות "מסע בין כוכבים" ו"גברים בשחור", כך שהן לא נכללות בלקט. את הגרסאות הערוכות על ידי הזכיין איש לא רוצה לראות שוב.

בקיצור, מחר, רביעי, 19:30, חדרי ההקרנה של האוזן השלישית בקינג ג'ורג' 48. שעה ורבע עם בראבא. אירוע משעשע ומשונה שיהיה מעניין לראות איך אנשים יגיבו אליו כיום. האם הסרט יכול לתפקד כסרט פולחן ששווה צפיות חוזרות? אין לי מושג. אם אתם הולכים, ספרו כאן איך היה לכם.

דף האירוע באתר האוזן השלישית
דף האירוע בפייסבוק

Categories: כללי

19 אוגוסט 2008 | 10:10 ~ 13 Comments | תגובות פייסבוק

מן הארכיון: "כמעט מפורסמים", הביקורת

אני עדיין בחופשה. והנה עוד קצת פשפושים בארכיון. הפעם: "כמעט מפורסמים", הסרט שהביא לקמרון קרואו את האוסקר על התסריט. וכבונוס, אני מוסיף גם את שאר המדור (המדורים שלי ב"העיר" היו ארוכים ואסוציאטיביים).

almost famous

אגב, היום אחרי הצהריים: ספיישל ברידרז. כאן.

continue reading…

Categories: ארכיון

18 אוגוסט 2008 | 16:00 ~ 0 Comments | תגובות פייסבוק

היצ'קוק/טריפו, פרק 24

זהו הפרק הלפני אחרון בסדרה. והפעם על "הציפורים" מ-1963. מחר הפרק האחרון.

ht24.mp3

(ויה Tom Sutpen)

הפרקים הקודמים.

18 אוגוסט 2008 | 10:10 ~ 29 Comments | תגובות פייסבוק

"רקוויאם לחלום", הביקורת

אני לוקח לי כמה ימי חופש בהם אבקר את הבלוג רק מאוחר בלילה. וזו הזדמנות להציץ בארכיון ולהיזכר בסרטים שאהבתי ובביקורות שכתבתי. הנה, מתוך הארכיון שלי ב"העיר", דיון ב"רקוויאם לחלום" של דארן ארונופסקי שנפרש על פני שבועיים.

continue reading…

Categories: ארכיון

17 אוגוסט 2008 | 16:00 ~ 0 Comments | תגובות פייסבוק

היצ'קוק/טריפו, פרק 23

היום, מחר ומחרתיים בשעה 16:00 אעלה את שלושת הפרקים האחרונים של הסדרה "היצ'קוק/טריפו". כזכור, אלה ההקלטות המקוריות של הראיון הארוך שערך פרנסואה טריפו עם אלפרד היצ'קוק בתחילת שנות הששים ושממנו תומלל הספר הנפלא "היצ'קוק/טריפו" (אותו אתם יכולים לקנות בעברית או באנגלית). הקולות בהקלטה הם של טריפו, בשלב זה של חייו כבר הבמאי של "400 המלקות", "ז'יל וג'ים" ו"תירו בפסנתרן"; אלפרד היצ'קוק, הבמאי הכי מצליח והכי מסחרי בעולם באותו רגע שזכה ליחס מזלזל מצד הביקורת האמריקאית אבל שהפך למופת של תיאוריית האוטר בקרב מבקרי הקולנוע הצרפתיים, תחילה בספר מאת קלוד שברול וז'אק ריווט; והלן סקוט, מזכירתו של טריפו והמתרגמת.

פרק 23: "פסיכו", 1960

ht23.mp3

(ויה Tom Sutpen)

אם אתם נתקלים בסדרה הזאת בפעם הראשונה, הנה כל הפרקים הקודמים.