25 יולי 2012 | 08:31 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

תל אביב-ונציה

 

בואו נעשה סדר בשלל הכותרות מהחודש האחרון על הנוכחות הישראלית בפסטיבל ונציה, שתהיה השנה עשירה במיוחד. אתמול כבר פורסמו הכותרות על מחווה לעמוס גיתאי, וקבלתם של פרויקט "מים" והסרט "חיותה וברל" לפסטיבל. אז ננסה לרכז הכל.

 

א. "למלא את החלל" של רמה בורשטיין בהפקת אסף אמיר יתחרה בתחרות הרשמית. זו התחרות שבה מוענק פרס אריה הזהב. סרטי בכורה זוכים בפרס הזה לעיתים רחוקות, אבל כשזה קורה, זה מסמן את הסרט כאירוע משמעותי. "נעורי איוון" של טרקובסקי, למשל. או "השיבה" של אנדריי זוויאגינצב. או "לבנון" של שמוליק מעוז.

 

ב. ארי פולמן יהיה אחד השופטים בתחרות הרשמית. בראש חבר השופטים יעמוד מייקל מאן.

 

ג. "מנתק המים" של עידן הובל בהפקת איתן מנצורי יוצג במסגרת השניה של הפסטיבל "אוריזונטה". המקבילה של ונציה ל"מבט מסוים" של קאן.

 

ד. Venice Days היא מסגרת עצמאית, עם ניהול אמנותי נפרד, שהוקם על ידי איגוד הבמאים האיטלקי ב-2004 כדי להיות התשובה של ונציה ל"השבועיים של הבמאים" של קאן. השנה יהיו במסגרת הזאת שני סרטים ישראליים: "הירושה" שביימה היאם עבאס בהפקת אריק ברנשטיין ו"חיותה וברל" שביים עמיר מנור (שזיכה בפסטיבל ירושלים את שני שחקניו, יוסף כרמון ורבקה גור, בפרסי המשחק). את "חיותה וברל", ממש כמו את "למלא את החלל", הפיק אסף אמיר. אגב, באנגלית קוראים ל"חיותה וברל" "אפילוג", שלטעמי זה שם הרבה יותר מוצלח ("חיותה וברל" נשמע לי כמו "ברל מאת אניטה שפירא").

 

ה. עמוס גיתאי יזכה למחווה מיוחדת בפסטיבל, ויוקרנו שם סרטיו העלילתיים שהוקרנו בעבר בתחרות בוונציה, ביניהם "ברלין-ירושלים", "עלילה" ו"התנתקות". אלברטו ברברה, שחוזר השנה לנהל את ונציה (הוא עזב לפני עשר שנים לטובת קאן), מחבב את סרטיו של גיתאי.

 

ו. שבוע המבקרים של ונציה, עוד מסגרת עצמאית שהוקמה בהשראת מסגרת מקבילה בקאן, תיפתח עם הקרנה מיוחדת (מחוץ לתחרות) של "פרויקט מים", מקבץ סרטים קצרים ישראליים-פלסטינאים שהופקו לקראת פסטיבל הסטודנטים בתל אביב, שערכה יעל פרלוב. הסרטים "טיפות עיניים" של מוחמד בכרי ו"טיפות" של פיני טבגר הוקרנו בפסטיבל ירושלים. סרטו של טבגר זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר.

 

ז. אריאל ורומן הוא ישראלי לשעבר שחי בארצות הברית וכתב וביים כעת את הסרט "אייסמן", הפקה של חברת מילניום בתקציב של 20 מיליון דולר בו מגלם ג'יימס פרנקו מחסל מאפיה. פרנקו נכנס לפרויקט אחרי שאל פצ'ינו פרש ממנו. ווינונה ריידר מגלמת את אשתו. גם הסרט הזה יהיה בוונציה.

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “תל אביב-ונציה”

  1. ערן 25 יולי 2012 ב - 9:20 קישור ישיר

    אני חושב שזה כריס אוונס שהחליף את ג'יימס פרנקו ולא פרנקו שהחליף את פצ'ינו.

  2. ORI 25 יולי 2012 ב - 12:04 קישור ישיר

    Yes! It's Chris Evans that replaced Franco, and Franco is playing another role.

    But the leads are Michael Shannon, Winona Ryder , Chris Evans , Ray Liota, Stephan Dorf, Robert Davi


השאירו תגובה