22 אוקטובר 2012 | 18:33 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה צופים ראו את "למלא את החלל" בסוף השבוע?

הפוסט עודכן.

בהמשך הפוסט יש הרבה נתונים, אבל בואו נעשה סדר בבלאגן ונרכז את המידע הרשמי: מפיקי "למלא את החלל" מוסרים שבחמשת הימים שבין חמישי (18.10) עד לשני (אתמול) הסרט מכר ב-31 בתי קולנוע קרוב ל-30,000 כרטיסים. בניסוח הזה, הנתונים מסתדרים יותר טוב. זה עדיין מספר עצום, בייחוד בהתחשב בכך שהסרט לא מוקרן במהלך השבת.

הנה כל המידע שפרסמתי לפני כן:

את "למלא את החלל" מפיץ באופן עצמאי מפיק הסרט, אסף אמיר. בכל פעם שסרט ישראלי מופץ שלא על ידי יונייטד קינג, החברה של משה אדרי שבבעלותו גם סינמה סיטי, אני מחכה לשמוע דין וחשבון ופוסט-מורטם כדי להבין האם יחסו של בית הקולנוע לסרט שמופץ על ידי מפיץ אחר, שונה – כלומר, בלתי שיוויוני – מסרט שמופץ על ידי יונייטד קינג. זה נכון, אגב, לכל בעלי בתי הקולנוע. "למלא את החלל" מוצג ב-17 ב-33 בתי קולנוע בארץ, והוא מגיע עם מגבלה: במשך 25 השעות שמכניסת השבת ועד צאתה הוא לא מוקרן, דבר שמצמצם באופן משמעותי את כמות ההקרנות שלו בימים הכי צפופים בבתי הקולנוע (זה בעיקר נוגע לשישי בערב, ממילא שבת בבוקר מוקדשת בעיקר לסרטי ילדים).

עדכון: ספירת בתי הקולנוע שלי היתה שגויה. מתברר שהשבוע מוצג הסרט ב-31 בתי קולנוע ומסוף השבוע הקרוב הוא יוצג ב-33 בתי קולנוע. זו הפצה עצומת מימדים לסרט ישראלי, ובוודאי להפצה עצמאית. אני חייב לפשפש בזיכרון ובהיסטוריה של הבלוג כדי למצוא נתוני מהעבר, אבל אם אני זוכר נכון רק "סוף העולם שמאלה", "בופור" ו"זוהי סדום" הופצו בארץ בכ-30 עותקים.

אם בסיכום סוף השבוע הראשון של "העולם מצחיק", סרט שהופץ על ידי אדרי, ספרתי עשר הקרנות ביום, הרי ש"למלא את החלל" הוקרן בשבת רק ארבע פעמים, מצאת השבת (17:40) עד חצות. ההפתעה היא שההקרנות האלה במוצ"ש – בסינמה סיטי, יס פלאנט (רמת גן וחיפה, אבל לא בראשל"צ) ולב (כולל במנדרין) – היו מלאות עד כמעט מלאות.

מה שמעלה את השאלה: כמה כרטיסים מכר הסרט?

ברשת גלובוס מקס "למלא את החלל" היה הסרט השני הכי נצפה אחרי "חטופה 2". בשני הסינמה סיטי הוא הסרט הרביעי הכי נצפה. זה אומר להיט.

ההערכות בקרב אנשי הפצה שאינם קשורים לסרט מדברות על כ-10,000 כרטיסים, לפחות ברשתות הגדולות. גורמים אחרים בתחום מוסרים את המספר 19,000 כרטיסים.

להזכירנו, 19,000 כרטיסים היה המספר שדווח לסיכום סוף השבוע הראשון של "העולם מצחיק", שהוצג בלמעלה מ-20 בתי קולנוע, באולמות גדולים יותר ובסופי שבוע מלאים. האם 19,000 כרטיסים הוא מספר הגיוני?

מה שבטוח: מספרי כרטיסים בארץ אי אפשר לזייף. אפשר קצת לנפח לטובת כותרת נאה, או לצרף למספר רוכשי הכרטיסים את מספר הצופים בהקרנות טרום בכורה (כשתצא ההוגעה הרשמית צריך לשים לב האם מדובר ב"צופים" או ב"כרטיסים"). אבל תוך כמה שבועות המספר האמיתי מתייצב (שהרי אחרת המפיץ/המפיק יהיה חייב לשותפיו – מבעלי בתי הקולנוע, דרך היוצרים וכלה בקרנות הקולנוע – יותר כסף ממה שהוא באמת הכניס.

כך שהמספר 19,000 בוודאי מייצג נתון אמין כלשהו. אולי תחזית (הגיונית) למספר הכרטיסים בתום שבוע הקרנה ראשון, או מספר צופים כולל הקרנות טרום בכורה.

כך או כך, הסרט בוודאות להיט. ואם זכרוני אינו מטעני, זו גם הפתיחה החזקה ביותר לסרט ישראלי בהפצה עצמאית. עד כה, רק אדרי הצליח להביא מעל 10,000 צופים בסוף שבוע,ראשון.

===============

עדכון, שלישי: יחסי הציבור של "למלא את החלל" הוציאו עכשיו הודעה רשמית שבה הם מבשרים ש-30,000 כרטיסים נמכרו לסרט בסוף השבוע הראשון. קרי, כ-1,000 כרטיסים לקולנוע בממוצע. זה המון! זה כל כך המון שזה דורש ממני להיות איש מאוד מאמין כדי להאמין שזה נכון. 1,000 כרטיסים פר קולנוע בלי שישי בערב? זה אפילו עוד יותר מרשים. זה פי שלוש ופי שניים יותר מההערכות כי אופטימיות שניתנו לי אמש. על פי תגובתו של המגיב גיל, שמציג נתונים מעודכנים מעולם ההפצה (אני יודע מי זה. הוא לא קשור לסרט), אני מקבל את הרושם שהנתונים אמינים. מדהים.

==============

ובינתיים ב"גולד-דרבי" מתחילים מומחי האוסקר האמריקאים להמר למי יש את הסיכויים הכי טובים לזכות קטגוריית הסרט הזר. הקונסנזוס המוחלט הוא ש"אהבה" של מיכאל האנקה יזכה. מקום שני אחריו, "מחוברים לחיים". שניהם סרטים דוברי צרפתית המצולמים בצרפת, אלא שהראשון נציג אוסטריה. רק סקוט פיינברג בינתיים מציין את "למלא את החלל" כמועמד אפשרי.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “כמה צופים ראו את "למלא את החלל" בסוף השבוע?”

  1. איתן 22 אוקטובר 2012 ב - 19:18 קישור ישיר

    צ'מע, אדרי לא אידיוט. גם אם זה לא סרט שלו, הוא לא יתנכל לסרט הזה, שהרי כבר כמה שבועות אנשים באים לקופות של הסינמה סיטי ושואלים על "הסרט ההוא שזכה בונציה".

    ולאן תומפסון יש באתר שלה רשימה של מועמדים שכנראה יהיו מועמדים (Likely candiadtes) וחמישיה נוספת של שמות אפשריים (Possible candidates). "למלא את החלל" נמצא אצלה בחמישייה השניה. כך שלדעתי אפשר לסגור על זה ש"למלא את החלל" יהיה בשורט-ליסט של התשע. אח"כ נראה.

    ואם ננסה לרפרף על השמות שברשימות: קשה לי להאמין שקים קי דוק יהיה מועמד (סרט קשה מדי, וגם, אהם…לא ממש טוב), וכנ"ל לגבי "מעבר לגבעות" הרומני (גם הוא לא ממש קל), שאני מאוד אהבתי, אבל גם אני מודה שהוא פחות טוב מהקודם של אותו במאי. ואני לא ממש מבין מה המועמד הנורבגי עושה שם.
    ואיכשהו נדמה לי ש"סיפור מלכותי" הדני, למרות שהוא לכאורה תפור על האקדמיה, ובחלקו הוא גם מאוד מרשים, הוא גם קצת לוקה במחלקה הדרמטית, ואולי גם הוא לא ייכנס לחמישייה הסופית.
    אני הייתי בטוח ש"ברברה" הגרמני יהיה סגור בפנים. גם הוא מוזכר רק פעם אחת. אבל אני עדיין חושב שהוא יהיה מועמד. מה שבטוח: צרפת סגורה בפנים. גם אוסטריה. ונראה לי שגם צ'ילה. אני מאמין שגם "למלא את החלל" יגיע בסוף למועמדות.

    • Spartak 23 אוקטובר 2012 ב - 23:53 קישור ישיר

      בקשר לקים קי-דוק (שדרך אגב מאוד אהבתי),אל תשכח את "שן הכלב" ו"ראש שור",אז אני אניחושב שיש לו סיכויי מתוין להיות ב9 (ואולי אפילו מועמד)…

  2. גיל 23 אוקטובר 2012 ב - 2:29 קישור ישיר

    רק בתיאטרון ירושלים בחמישי עד שבת ראו את הסרט כ 1000 צופים
    והיום בשעה 17:30 היו כבר מעל 500 כרטיסים מוזמנים לשתי הצגות ערב.
    לעניות דעתי הסרט מציג ב 30 בתי קולנוע בשונה מאשר ציינת, ובחלקם גם במספר מסכים.
    ירושלים 3 אולמות
    יס פלנט 3 אולמות
    סינמה סיטי 2 אולמות
    פארק רעננה
    לב 4 אולמות דיזינגוף מנדרין אבן יהודה ורמת גן
    רב חן x6: גבעתיים אונו מודיעין הרצליה פתח תקווה וירושלים (שכבר נכלל בשלישיה של ירושלים)
    גלובוס x10: נתניה כפר סבא הוד השרון מודיעין באר שבע נהריה אשדוד עפולה אשקלון קריית ביאליק
    בית גבריאל
    חן רחובות

  3. גיל 23 אוקטובר 2012 ב - 2:32 קישור ישיר

    ובשונה מסרטים אחרים הסרט הזה עובד חזק גם בימי חול אתמול והיום, במיוחד בהצגה ראשונה
    גם היומיות המספרים יפים, בשנייה בפריפריה חלש.


השאירו תגובה