12 נובמבר 2012 | 12:30 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

אות המפיקים, שיחת הכוכבים, בלוג התיקונים

 

א.

בקרוב תראו בכותרות הפתיחה של סרטי הקולנוע ההוליוודיים שלוש אותיות קטנות חדשות שלא היו שם קודם.

בוודאי כבר שמתם לב שיש את האותיות ASC הצמודות לקרדיט של צלם ומציינות את העובדה שהוא חבר באיגוד הצלמים האמריקאי (או ראש תיבות אחרים אם הוא חבר איגוד צלמים ממדינה אחרת), או את האותיות ACE, הצמודות לעורכים שהם חברי איגוד העורכים. ובכן, בקרוב לחלק מהקרדיטים של מפיקי הסרטים יוצמדו האותיות pga (באות קטנה, כדי לא לבלבל עם איגוד הגולף המקצועי, שמצוין באותיות גדולות). הכוונה היא ליצור הבדלה בין קרדיט של מפיק (או מפיק אחראי או מפיק שותף) שעזר ותמך ביצירת הסרט ובין המפיקים שבאמת עבדו בהפקה של הסרט, ולא ברכישת הזכויות או עזרה במימון, אלא עבודת הפקה ממשית. גילדת המפיקים האמריקאית ניהלה משא ומתן ממושך עם האולפנים האמריקאים ובשבוע שעבר הסכימו רובם לכבד את בקשתם ולהצמיד לקרדיט את האותיות המזהות את אלה שבאמת הפיקו את הסרט (ומן הסתם הם יהיו אלה שאחר כך יהיו זכאים לאוסקר).

 

ב.
הצצה אל קופות ארצנו: "סקייפול" עדיין בראש בהפרש ניכר ובתום שלושה סופי שבוע הוא עובר את ה-250,000 כרטיסים. "למלא את החלל" ממשיך לעבוד, הוא הסרט השני הכי נצפה ברשת גלובוס מקס, בצמוד ל"הורג אותם ברכות" (הסרט השני הכי נצפה בסינמה סיטי) ו"חטופה 2" (הסרט השני ביס פלאנט). הסרט, מדווחים מפיקיו, מכר כבר 140,000 כרטיסים. ובסוף השבוע הוא גם זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאו-פאולו.

ג.

ה"הוליווד ריפורטר" מקיים כבר כמה שנים מפגשים של שחקנים ושל במאים שהם מאמינים שיהיו בולטים במירוץ האוסקר הקרוב לפאנל על עבודת השחקן והקו שבין כוכב לשחקן. השנה זה כבר לא רק כתבה במגזין, אלה ממש תוכנית טלוויזיה מצולמת וערוכה היטב שבה דנזל וושינגטון, ריצ'רד גיר, ג'יימי פוקס, מט דיימון, אלן ארקין וג'ון הוקס מדברים על החיים לפני ואחרי הפרסום. אני מאמין שמבין החמישיה הזאת רק וושינגטון והוקס יהיו מועמדים לאוסקר (הראשון על "Flight" והשני על "The Sessions"), ואני מניח שאם הם היו יכולים להשיג את דניאל דיי לואיס הם היו מביאים גם אותו.

היה לי מעניין במיוחד לשמוע את מט דיימון (שמשתתף בסרט החדש של גאס ון סאנט, "הארץ המובטחת") מספר מה היתה הסיבה בגללה הוא החליט לא לשחק בסרט מספר 4 של סדרת ג'ייסון בורן: "האולפן קודם כל קובע תאריך יציאה ואז הולך לחפש תסריט. ואם התסריט לא גמור אתה יוצא לצילומי הסרט ושם זו כבר הבעיה שלך, כי הדבר הכי חשוב הוא התאריך". והוא ופול גרינגרס רצו קודם לאשר תסריט ורק אז לקבוע תאריך יציאה. וגם: מט דיימון גלוח ראש נראה שתי טיפות מים יאיר קדר!

וגם: ג'ון הוקס (שכבר היה מועמד לאוסקר על "קר עד העצם") הוא האלמוני בחבורה, ועדיין זה שמנסה להיות שחקן טהור, שמחבק את האלמוניות כדי שמשחקו לא ייפגם על ידי הפרסום. הנה השיחה:

 

ד.

ענבל קידר, סמנכ"ל הבלוג לעניין לשון ויועצת תוכן בכירה לסינדיקט "סינמסקופ" כבר עשור וחצי, הקימה – כחכוח כחכוח – בלוג משלה. קוראים לו "אלפוני", אבל אני מתייחס אליו כאל בלוג התיקונים, ומדובר במשהו שעומד להפוך לאוצר לשוני כביר, אז כדאי לכם לעקוב אחריו: ענבל אוספת כבר שנים שיבושי שפה נפוצים והיא עכשיו מתחילה סוף סף להעלות אותם לבלוג שיהיה מסודר על פי הא'-ב' וינסה למגר את שגיאותינו. בשלב ההשקה היא מתחילה עם טעויות בא' עד ד'. נלמד, נפנים, נתקן.

 

ה.

רגע של פאנד-רייזינג. אני מזכיר לכם שאם אתם רוצים לתמוך ב"סינמסקופ" מבחינה כלכלית, יש לכם את תיבת "רוצים לתרום?" מצד שמאל. למה אני צריך את הכסף? קודם כל, תפעול שוטף: אחסון האתר עולה כסף. שנית, אני מתכנן בו כמה שדרוגים בקרוב: גרסה למובייל, שיהיה לכם נחמד ונעים לקרוא את הבלוג בסמאטרפון שלכם, וגם פתרון אחר לכל צד הווידיאו בבלוג. שני ענייני פיתוח שאני מקווה שנשיק בקרוב. וכפי שציינתי לפני שבועיים, בסוף כל חודש אגריל מתנות בין כל מי שהשקיע קצת כסף בבלוג, לא משנה כמה. החודש אחד מכם יוכל לזכות במנוי חודשי ל"האוזן השלישית" ועוד שניים יקבלו סרט די.וי.די במתנה. ותודה לכולכם – גם אלה שרק קוראים ומשתפים באמצעים החברתיים (פייסבוק וכו') – כל תמיכה כזאת חיונית לבלוג ואני אסיר תודה לה ולכם.

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “אות המפיקים, שיחת הכוכבים, בלוג התיקונים”

  1. צליל 13 נובמבר 2012 ב - 10:12 קישור ישיר

    יאיר – בראד בירד לא הבריק עם MI4 ואפילו אתה לא השתגעת על הסרט. נכון שיש לו קבלות על סרטי אנימציה אבל לא בטוח שזה מספיק להפקה בסדר גודל שכזה. גם לא הייתי נותן לותיקים דוגמת ספילברג ואפילו לא לג'יימס קמרון. הייתי הולך על "הדור הצעיר" של הבמאים – מישהו שינסה לתת לסדרה פרשנות חדשה ומסקרנת – רצוי רצינית ולא קומיקסית \ משעשעת. דוגמאות? מת'יו ווהן, כריסטופר נולאן כמובן, אולי אפילו מישהו כמו ראיין ג'ונסון (לא ראיתי את "לופר" אבל זו כנראה חתיכת הברקה). בטח יצוצו לי עוד שמות בהמשך…

  2. סטיבי 13 נובמבר 2012 ב - 17:45 קישור ישיר

    קן ברנז אצל קולבר:
    http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/421162/november-12-2012/ken-burns

  3. סטיבי 14 נובמבר 2012 ב - 1:00 קישור ישיר

    דיון קטן שקצת מתפתח ברשת ביומיים האחרונים – האם יש ביקורות על יותר מדי סרטים?
    http://www.sub-genre.com/post/35564443595/the-old-gray-lady
    באופן ספציפי עסקו בניו יורק טיימס:
    http://blogs.indiewire.com/criticwire/from-the-wire-does-the-new-york-times-review-too-many-movies


השאירו תגובה