16 דצמבר 2012 | 23:44 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

שלושה ישראלים מתוך עשרה (וגם: מחכים לנתונים על "ההוביט")

מקום רביעי

אחרי המבקרים של "הניו יורק טיימס" הגיע תורו של ה"לוס אנג'לס טיימס": קנת טוראן, מבקר הקולנוע הוותיק של העיתון, פרסם הערב את רשימת עשרת סרטי השנה שלו. במקום הראשון: "אהבה" של מיכאל האנקה (סרט שצריך להיות מעל גיל 70 כדי באמת להעריץ אותו). אבל במקום הרביעי: "הערת שוליים" של יוסף סידר. רגע, וזה לא הכל. במקום החמישי: "שומרי הסף" של דרור מורה ו"שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ.

=================

אני מחכה לשמוע דיווחים על נתוני הקופה של "ההוביט: מסע בלתי צפוי" בישראל בסוף השבוע האחרון. נדמה לי שזה מאותם סופי שבוע שבהם המפיצים בארץ מצטערים שכשהם כבר מדווחים על נתוני מכירות כרטיסים הם עושים זאת על ידי מסירת מספר הכרטיסים שנמכרו ולא מספר השקלים שנכנסו לקופה, כי זה היה מאותם סופי שבוע – כך אני אומד – שבו כמות הכסף תהיה מרשימה בהרבה מכמות הכרטיסים.

בסינמה סיטי, למשל, מדווחים ש"ההוביט" היה רק הסרט השני הכי נצפה בסוף השבוע, אחרי "ראלף ההורס" בגרסה המדובבת. ברשת גלובוס גרופ מדווחים באתרם ש"ההוביט" היה רק הסרט השני הכי נצפה בסוף השבוע, אחרי "שומרי האגדות". ואילו ברשת יס פלאנט מופיע "ההוביט" בגרסת התלת מימד במקום הראשון ובגרסת הדו מימד במקום הרביעי.

בגלל שנראה שהביקוש בסוף השבוע היה ער במיוחד לגרסאות התלת מימד והאיימקס, שמחיריהם יקרים יותר, יכול להיות שמבחינת שקלים שנאספו אולי יש כאן שיא. אבל למרות שהיו לסרט המון הקרנות בכל קולנוע בהמון פורמטי הקרנה, ורוב ההקרנות שדגמתי היו מלאות, כנראה שלהבדיל ממה שקרה בסוף השבוע בארצות הברית – שם שבר "ההוביט" של שיאי דצמבר – לא יהיה לנו שיא ישראלי. "סקייפול" לפני חודשיים הביא 80,000 צופים בסוף השבוע הראשון בארץ. "ההוביט" כנראה פחות. נתוני אמת יגיעו כנראה הלילה או מחר.

==================

בתחילת הקרנות האיימקס של "ההוביט" בראשון לציון אמורות להיות מצורפות תשע דקות מתוך "סטאר טרק: אל תוך האפילה". טיזר לקטעים שצולמו באיימקס. כך לפחות הבטיחו לנו היחצנים. אנשים שהיו באיימקס דיווחו שלא ראו זכר ל"סטאר טרק" לפני "ההוביט". האם מישהו כאן היה בהקרנת איימקס ביס פלאנט ראשל"צ וראה תשע דקות של "סטאר טרק"? אם כן, איך זה היה? כך, בכל אופן, מתארים אנשי "אינדי-ווייר" את הטיזר הסטאר-טרקי.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה