30 דצמבר 2012 | 23:52 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

סיכום 2012: סיכומים מהעולם

 

אז היה לנו כבר את סרטי השנה. ואת הסרטים הקופתיים של השנה. פרויקט סיכום 2012  יגיע לסיומו מחרתיים, אבל לפני כן: הבה נעיף מבט מה קורה בשאר עולם הסיכומים:

 

א.

לא רק ישראל רשמה שיאים בקופות, גם בארצות הברית 2012 היתה שנת שיא. ביום חמישי חצו ההכנסות של הקולנוע באמריקה את אלה של השנה שעברה והגיעו עד כה ל-10.8 מיליארד דולר. זו גם השנה הראשונה מזה זמן מה שרשמה לא רק גידול בכמות הכסף (גידול הקשור בעליית מחירי הכרטיסים) אלא גם גידול בכמות הכרטיסים שנמכרה. המסקנה מהנתונים האלה בישראל ובאמריקה היא שהיו השנה סרטים שהקהל רצה לראות. הסרטים הכי קופתיים באמריקה השנה היו:

1. "הנוקמים": 623 מיליון דולר.

2. "עלייתו של האביר האפל": 443 מיליון. (מיליארד דולר תוך שני סרטים).

3. "משחקי רעב": 408 מיליון.

4. "סקייפול": 285 מיליון.

5. "דמדומים 4, חלק ב'": 283 מיליון.

 

ב.

גם לצרפתים היתה שנה טובה. "סקייפול" היה הסרט הכי קופתי שם עם 6.6 מיליון כרטיסים. "עידן הקרח 4" היה במקום השני עם 6.5 מיליון כרטיסים. ובמקום השלישי סרט צרפתי שביים אלן שבה, "HOUBA! On the Trail of the Marsupilami", הסרט הצרפתי הכי נצפה השנה, עם 5.2 מיליון כרטיסים (לפי הטריילר זו קומדיית הרפתקאות לכל המשפחה עם לאמה שיורקת ואיש שיורק עליה בחזרה). ובכלל, 16 סרטים צרפתיים מכרו השנה למעלה ממיליון כרטיסים. אחריו מגיע הפרק החדש בהרפתקאות אסטריקס, הפעם בבימויו של לורן טיראר ("מולייר") עם 3.7 מיליון כרטיסים. "שם פרטי", שהוצג גם בישראל, הוא הסרט הצרפתי הרביעי הכי נצפה השנה עם 3.3 כרטיסים.

עוד סרטים שהוצגו בארץ, או יוצגו בקרוב מצרפת. "חלודה ועצם" של ז'אק אודיאר (בקרוב בארץ) עם 1.9 מיליון. "בתוך הבית" של פרנסואה אוזון עם 1.1 מיליון. ומגרדים את המיליון הם "הטבחית של הנשיא" (בקרוב בארץ) עם 986 אלף. ו"פופולרית" (בקרוב בארץ) עם 900,000 צופים אחרי חודש בהפצה (יעבור את המיליון בחודש הבא, מן הסתם).

 

ג.

ביש מזל אצל רוג'ר איברט. הוא משתקם שנים מסרטן ומניתוח שנטל ממנו את כושר הדיבור, ובתמורה הפך אותו לאחד הבלוגרים והמבקרים הפעלתנים ברשת – הוא כתב השנה למעלה מ-300 ביקורות קולנוע, יותר מכל שנה קודמת בקריירה שלו . אבל כדי להקשות עליו עוד קצת, הוא סובל עכשיו מסדק בעצם הירך שמסב לו כאבים ומרתק אותו למיטתו. ומשם הוא שיגר את סיכום השנה שלו. סרט השנה של איברט: "ארגו" של בן אפלק.

ד.

ובישראל. סיכום השנה של חברי "רוזבאד" מציב את סרט השנה שלי, "הוגו", גם בראש הרשימה שלהם. אורון שמיר ואור סיגולי מסכמים ב"סריטה" בפרטנות רבה את סרטי השנה שלהם – מבין אלה שהופצו ואלה שלא הופצו. "עלייתו של האביר האפל" ו"זה בוודאי המקום" מנצחים. וב"עין הדג" מזמינים אתכם להשתתף בסקר השנתי המסורתי שלהם לבחירת סרט השנה (ופרויקט שאני תמיד מחכה לו כדי לראות מולי את רשימת כל סרטי השנה החולפת ולהבין מה פספסתי בסיכומים שלי). אני חש בחושי הספיידי שלי ש"עלייתו של האביר האפל" הולך לקחת שם.

החמצתי משהו? עדכנו.

 

ה.

היה נכון לשים כאן גם קצת סטטיסטיקות של הבלוג: מה היה הפוסט הכי נקרא ומילות החיפוש הכי נפוצות. אבל בגלל שעד ספטמבר הייתי עדיין תחת חסות אורנג' ולהתחיל לעבור עכשיו על כל הסטטיסטיקות שלהם זה חתיכת סיפור בשבילי, אין לי נתונים מלאים. מה שכן, מאז 2 בספטמבר, כשעברתי חזרה לפורמט העצמאי, איתור הנתונים נהיה קל יותר. ולהפתעתי מילות החיפוש שהביאו הכי הרבה גולשים אליי מגוגל היו "עסקה מגונה ביקורת" (במקום השני "למלא את החלל"). הביקורת על "עסקה מגונה", סרט שלא אהבתי בכלל, היתה הפוסט הכי נקרא בבלוג ברבעון האחרון. את הסרט, אגב, ראו בארץ 160,000 איש. רובם, מתברר, רצו בתום ההקרנה לחפש ביקורת לקרוא על הסרט שהם הרגע ראו.

 

ו.

והנה מתנה לסוף השנה: פסקול "המאסטר" להאזנה במלואו. וגם התסריט להורדה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “סיכום 2012: סיכומים מהעולם”

  1. מר קולנוע 23 דצמבר 2015 ב - 23:14 קישור ישיר

    הנה סרטי 2012 שלי :
    1. עלייתו של האביר האפל
    2. ג'אנגו ללא מעצורים
    3. אופטימיות הוא שם המשחק
    4. הוגו
    5. לופר
    6. הנוקמים
    7. ג'ק ריצ'ר
    8. פרנקוויני


השאירו תגובה