27 ינואר 2013 | 20:22 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

פסטיבל סאנדאנס, הווידיאו: טקס הנעילה ואחד הסרטים הזוכים

"Fruitvale", הזוכה בפסטיבל סאנדאנס. מועמד לאוסקר בשנה הבאה?

אתמול בלילה ננעל פסטיבל סאנדאנס בטקס הענקת פרסים בהנחיית ג'וזף גורדון לוויט. מכיוון שהנוכחות הישראלית השנה היתה דלה למדי ("למלא את החלל" הוקרן שם מחוץ לתחרות) אין לנו כותרת ישראלית מטקס הנעילה. יותר בעייתי: מכיוון שפסטיבל סאנדאנס מוקדש בעיקר לסרטי בכורה עצמאיים, הזוכים שם אלמוניים לגמרי. היום. אבל קל לנחש שבשנה הקרובה הם יהפכו למדוברים מאוד, בין אם יזכו בפסטיבלים נוספים (ברלין, קאן וכו') ובין אם יהפכו ללהיטי אינדי מפורסמים. כשם ש"חיות הדרום הפראי", הזוכה של סאנדאנס בשנה שעברה, הוא כיום מועמד לאוסקר (על סרט, במאי ושחקנית), ואחד הסרטים הכי מהוללים של השנה החולפת, למרות תקציב של מיליון דולר וצוות אלמוני לחלוטין, כך יש להניח שיהיה גורלו של לפחות אחד מזוכי השנה.

הסרט שזכה בפרס הראשון מטעם חבר השופטים, וגם בפרס חביב הקהל הוא "Fruitvale", בבימויו של ריאן קוגלר בן ה-26. "Fruitvale" מספר את סיפורו האמיתי של אוסקר גרנט, צעיר בן 22 שנרצח בתחנת הרכבת הנושאת את שם הסרט באיזור סן פרנסיסקו. הרצח שלו, שאירע בערב הסילבסטר של שנת 2009, תועד על ידי מצלמה סלולרית של עובר אורח. וכבר תוך כדי הפסטיבל הסרט הזה הסתמן כבולט בו: הארווי וויינסטין קנה את זכויות ההפצה שלו, והעיתונאים בפסטיבל התחלקו ביניהם בין אלה שהצליחו להיכנס להקרנה ובין אלה שנשארו בחוץ.

הנה, למי שהיה סקרן לראות איך נראה טקס הפרסים בפסטיבל סאנדאנס, הווידיאו של הטקס שהתקיים הלילה:


הנה רשימת הפרסים המלאה. מישהו יכול לנחש מה משם יהפוך לסרט שכולנו נכיר בשנה הקרובה?

בשבוע האחרון העלו ביו-טיוב כמה מהסרטים הקצרים שהוקרנו והתחרו בסאנדאנס (ביניהם "מה יש לנו בכיסים" של גורן דוקיץ' על פי אתגר קרת, עליו כבר כתבנו בעבר). אחד מהם, "Irish Folk Furniture", סרט תיעודי באנימציית סטופ-מושן, זכה בפרס. הנה הוא לצפייה:


 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “פסטיבל סאנדאנס, הווידיאו: טקס הנעילה ואחד הסרטים הזוכים”

  1. איתן 27 ינואר 2013 ב - 20:34 קישור ישיר

    אני שומע דברים טובים מאוד על "העכשיו הנפלא" שהיה בסאנדאנס. על פניו זה נראה לי כמו הגרסה של 2013 ל"כמה טוב להיות פרח קיר", סרט שמאוד ריגש אותי למרות המגרעות שלו. ומאוד מסקרן לראות לאן שיילין וודלי (הבת של ג'ורג' קלוני מ"היורשים") הולכת מכאן.

    וב Oscar Talk בסוף השבוע קריס טייפלי חזה ש"לפני חצות", השלישי בסדרה של לינקלייטר-ז'ולי דלפי-איתן הוק יגיע עד האוסקר (תסריט, משחק, ואולי אפילו סרט). הסרט נעדר לחלוטין מרשימת הפרסים, אבל אני מבין שהתגובות היו חיוביות מאוד (טוענים שהוא הטוב בטרילוגיה. אני בעד. מאוד אהבתי את השניים האחרים).


השאירו תגובה