13 פברואר 2013 | 23:30 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2012: שימו לב ל"חיי פיי"

עוד עשרה ימים לאוסקר. זהו זה. הרגע מתקרב שבו אני צריך כבר להתחיל לסגור את הימורי האוסקר שלי. המדור האחרון שלי לפני האוסקרים ב"פנאי פלוס" תכף יורד לדפוס, וגם אם אחליט לשנות את דעתי לקראת פרסום הימוריי בבלוג, זה ישאיר לי רק כמה ימים בודדים. ועדיין, באופן משונה ושהיה מעט מאוד כמותו בשנים האחרונות, יש עדיין כמה וכמה קטגוריות בכירות מאוד שאני ממש לא יודע מה יקרה בהן. למשל, בימוי. תעלומה מוחלטת. או שחקן משנה. או תסריט מקורי. מירוץ צמוד לחלוטין.

אני עובר על כל הפרסים שחולקו בשבועות האחרונים ופתאום מתחילה להתבהר לה תמונה כזאת: "ארגו" הולך לזכות באוסקר. זה כבר ידוע די מזמן – לרגע איבדנו את הבטחון לגבי זה, אבל הוא חזר. אבל הסרט שהולך לצאת הזוכה הגדול מהאוסקרים השנה הולך להיות דווקא… "חיי פיי". אני מתחיל לחשוב ש"חיי פיי" ייצא מהאוסקרים עם ארבעה או חמישה פרסים, ויהיה הסרט עם הכי הרבה פסלונים. בשעה ש"ארגו" ייצא עם שני פסלונים בלבד, אם יהיה לו מזל אולי שלושה.

התובנה השניה היא ש"לינקולן" – אני מתחיל להפנים – הוא לא סרט עד כדי כך אהוב כפי שרציתי לחשוב. זה הסרט שאני הכי אוהב מבין כל סרטי האוסקר, והיה רגע שבו חשבתי שהוא גם יזכה. אבל עכשיו אני כבר בכלל לא בטוח אם כל מה שהימרתי לגביו לפני כמה ימים – בימוי, שחקן משנה, אפילו תסריט מעובד – באמת יקרה. "חיי פיי", אני אומר לכם, הוא הולך להפתיע את כולנו בעוד עשרה ימים. זה אנג לי נגד ספילברג בקטגוריית הבימוי. אני הולך להטיל מטבע.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “אוסקר 2012: שימו לב ל"חיי פיי"”

  1. רותם 13 פברואר 2013 ב - 23:56 קישור ישיר

    יש לי שאלה רצינית לחלוטין. למה זה כזה חשוב? אני מבין שאוסקר בקטגוריות כמו סרט זר או פסקול יכולים לשנות את מהלך חייהם של במאים מקומיים ולהפוך אותם לבינ"ל, או לשדרג את הקריירה של עורכי פסקול מוכשרים. אבל בקטגוריות דלהלן, אני מתקשה להבין מה ההבדל (לנו, לקוסמוס) בין אנג לי או סטיבן שפילברג מקבלים את האוסקר. בשני המקרים מדובר במליונרים שחשיפה לא חסרה להם, אז למה זה כזה חשוב?

    ====================

    רוה לרותם: זה לא באמת כזה חשוב. זה פשוט כיף.

    • קמרלינג 14 פברואר 2013 ב - 11:08 קישור ישיר

      רותם, עוד מילה מעבר לתשובה המצוינת של יאיר: זה גם משמר את הגודל והזוהר, שהם היתרונות הכי גדולים של הקולנוע על פני המדיה שמזנבת בו – הטלוויזיה ומשחקי המחשב. אז מהבחינה הזאת זה גם טיפה חשוב.

  2. רותם 14 פברואר 2013 ב - 0:29 קישור ישיר

    זה בערך משנה כמו האם ברצלונה או ריאל מדריד יזכו בליגת האלופות. לשתיהן לא חסר גביעים בארון, אבל המעריצים עדיין רוצים לראות עוד אחד. וגם מי שלא מעריץ אבל מתעניין בכדורגל יהנה להמר על הסיכויים של כל אחת מהן.

  3. שלו 14 פברואר 2013 ב - 5:51 קישור ישיר

    חיי פיי זו פנטזיה פלצנית וקשה לי להאמין שהיא תזכה באהדה גדולה כל כך של האקדמיה. לצערי, זה יהיה ארגו בתור ברירת המחדל של הטקס. פשוט, אין מישהו יותר מעניין שם.

    ורותם, אנחנו דנים בזה, קמים בלילה כדי לראות את זה וחושבים ומתכוננים כי אנחנו אוהבים את זה. האוסקר, על כמה שהוא מנופח וגרנדיוזי ומוטה ברוב הפעמים לא על ידי שיקולים מקצועיים, הוא עדיין ההצגה הכי טובה בעיר.

    • דודי 15 פברואר 2013 ב - 16:06 קישור ישיר

      צודק (חיי פיי וכמוהו אנג לי- יותר קיטשיים וקלו לס מהדיסקים האחרונים של להקת אבבא) ..
      מלבד הדבר הבא- אופטימיות של ראסל וג'נגו של טרנטינו
      לא יותר מהנים וראויים מארגו ?????
      (שאמנם יש לו שליש אחרון מותח, אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי, ונקווה שראסל או טרנטינהו ייזכו בספלון על הסרט הטוב ביותר, בקלות היחידים ששווים את זה, לטעמי)

  4. עודד גרנות 14 פברואר 2013 ב - 6:21 קישור ישיר

    עצוב לומר שחיי פיי כנראה ייקח את האוסקר לאפקטים המיוחדים ולא יהיה מי שיקבל אותו כי רית׳ם פשטה רכל השבוע עקב חזירות היתר של האולפנים הגדולים…


השאירו תגובה