26 מרץ 2013 | 19:27 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

פריוויו קיץ 2013: "סופר" או "סטאר"?

המון סרטי מדע בדיוני עומדים לנחות על כדור הארץ בקיץ הקרוב (בין מאי לאוגוסט). וסרטי גיבורי על. ואנימציה. וסרטים ישראליים. אבל מי מהם יהיה אלוף הקופות של העונה החמה? הרי התחזית (כולל: לוח ההפצה הישראלי המעודכן לקיץ 2013).

 

פורסם ב"פנאי פלוס", 20.3.2013

אכן, זו מין מסורת לסירוגין שכזאת אצלנו. פעם כן, פעם לא. בשנת 2012, למשל, לא עשיתי פריוויו סרטי קיץ. הפעם כן: כשפסח נופל על סוף מרץ זה תזמון מצוין לעצור את הרדיפה אחרי הביקורות לסרטים החדשים ולהתבונן קדימה מה הולך להתנפל על מסכי הקולנוע של היקום בשלושת החודשים שבין תחילת מאי ועד סוף אוגוסט. הימים החמים, בהם סרטי הקולנוע הגדולים של הוליווד יוצאים על פי רוב בו-בזמן גם בישראל (להבדיל מעונת האוסקרים, בה הסרטים מגיעים לישראל בינואר-פברואר, איחור של חודשיים מאמריקה). וכדי שזה יהיה טיפה יותר מעניין, אני מצרף לכך עניין של משחק/תחזית/נבואה. האם נצליח לנחש מי מבין הסרטים האלה יהיה הכי מצליח, יביא הכי הרבה צופים, יכניס הכי הרבה כסף? בסתיו אנו שואלים מי מהסרטים יביא הכי הרבה אוסקרים, בקיץ השאלה היא מי יביא הכי הרבה כסף. כי זו מהותה של העונה: סרטים יקרים מאוד שמנסים ללכוד ברשתם הכי הרבה צופים. בשנים האחרונות השאלה השתדרגה לרמה הגלובלית: אילו סרטים יצליחו לחצות את קו מיליארד הדולר בהכנסות עולמיות. בקיץ שעבר זה היה "הנוקמים". והקיץ, מי יעשה את זה? תכף אנסה לנחש.

לכאורה, זו תקופה שקל להיות ציני בה. נדמה שכל מה שמעסיק את הוליווד ועולם הקולנוע זה כסף, פיצוצים ומרדפי מכוניות. אבל אני רוצה לסנגר כאן קצת על אולפני הוליווד ועל סרטי הקיץ: הביטו ברשימת הסרטים הכי מצליחים בקיץ ותגלו שהסרטים הבאמת מצליחים היו טובים. אכן, הם היו גדושי תקציב, מבוססי קומיקס, הרבה אפקטים, יריות וכו'. אבל הם היו לא רק עשויים היטב, אלא גם כתובים טוב. ובעיקר: היה להם משהו להגיד על העולם. סרטי הקיץ, ממש כמו סרטי האוסקר, הפכו לסרטים שמנוהלים על ידי יוצרים בעלי חזון, הספילברגים החדשים: ג'יי.ג'יי אברמס, ג'וס ווידון וכמובן כריסטופר נולן. אז כן, קיץ היא גם העונה בה כמות הרעש והג'אנק, יחסית למוצרי האיכות, גדול מכל עונה אחרת, אבל זו טעות לא לחשוב שזו עונה נטולת יצירות מופת. וכן, זו גם עונה שבה דווקא סרטי איכות קטנים יותר יוצאים, כדי להציע תרופת נגד לאלה מהצופים שלא מתעניינים בסרטי הקומיקס. וודי אלן, למשל, ייצא בקיץ.

איך אני קובע מי יהיה אלוף הקופות של הקיץ? בפשטות: על ידי ניחוש. ולא מעט משאלות לב. אני די משוכנע, למשל, ששני הסרטים שהצבתי במקום הראשון והשני יהיו באמת שני הסרטים הכי קופתיים של הקיץ (ואולי של השנה) באמריקה – טוב, זו לא חוכמה גדולה, מי לא חושב ככה. אבל מי מהם יהיה במקום הראשון ומי בשני? זה כבר הימור פרטי המבוסס על חוש ריח בלבד. התוצאה יכולה להיות הפוכה. אבל בהנחה שלא יהיו שם פדיחות נוראיות, נראה לי שזו תמונת המצב הצפויה לנו הקיץ.

קיץ מהעתיד

באופן אישי, אני מפנטז שקיץ 2013 עומד להיות מהאהובים עליי זה שנים. בעיקר מהסיבה שצפויים לנו הנה המון סרטי מדע בדיוני. יותר מסרטי קומיקס, הולך להיות לנו קיץ מד"בי. הוא יתחיל מוקדם עם "Oblivion” עם טום קרוז ומורגן פרימן. ובהמשך צפוי "After Earth”, שמציג עלילה דומה – בשניהם כוכב קולנוע מתמודד עם החיים אחרי חורבן כדור הארץ. ויש גם את "סטאר טרק 2” המתרחש בעתיד הרחוק. ואת "פסיפיק רים" של גיירמו דל טורו, על רובוטים נגד מפלצות/חיזרים. ואת "אליסיום" של ניל בלומקמפ ("מחוז 9") בו מט דיימון גלוח הראש מתרוצץ בעתיד. וקצת אחרי הקיץ צפוי להגיע סרט המד"ב הכי מסקרן השנה: “Gravity”, של אלפונסו קוארון. ובין לבין, “כנס העתידנים" (או "הקונגרס") של ארי פולמן.

ועכשיו ההימורים.

האם אלה יהיו שוברי הקופות הגדולים של הקיץ?

1.

“איש הפלדה"

במאי: זאק סניידר

אני שובר את הראש לגבי זהותו של הסרט הכי קופתי של הקיץ, ואולי של השנה. האם זה יהיה "איש הפלדה" או "סטאר טרק 2”. אני די משוכנע שזה יהיה אחד מהם. במשך רוב שעות הכנת הפריוויו הזה זה היה "סטאר טרק" שתכננתי לשים במקום הראשון, וברגע האחרון אני מחליף. השאלה, בסופו של דבר, תהיה באמת מי מהם יהיה סרט טוב יותר. היתרונות של "איש הפלדה": אולפני וורנר מנסים שוב להחיות את מותג סופרמן שלהם, וסופרמן הוא במקור גיבור העל הכי פופולרי (בשנים האחרונות באטמן קצת עקף אותו). הייתרון הכי גדול מבחינתם הוא שמו של כריסטופר נולן שאחראי על הסרט כמפיק טכשותף לכתיבה. עם נולן יביא משהו מהמגע שהוא הביא לבאטמן לתוך סופרמן – גם אקשן עצום, וגם כתיבה חכמה – הסרט הזה יהיה ענק. החסרונות של "איש הפלדה": זאק סניידר. במאי מאוד לא יציב שהתחיל כתגלית מפתיעה (עם "300” ו"שחר המתים"), אבל אז יצר כמה אכזבות ברצף. אם הוא קילקל את הסרט, אז סיכוייו להצליח קטנים יותר. אבל נאמר זאת כך: לפני שבע שנים ניסו אולפני וורנר להחיות את מותג סופרמן באמצעות הבמאי בריאן סינגר. הסרט הזה נחשב (לדעתי, שלא בצדק) לאכזבה גדולה. אלא שהוא בכל זאת הכניס 200 מיליון דולר. עד כדי כך המותג הזה חזק, ש-200 מיליון דולר הוא הסכום שמביא סרט מאכזב בסדרה. אז אם הסרט החדש יהיה מצוין, הוא יכניס לפחות כפול, לא?

הצפי שלי: 350 מיליון דולר. אולי אפילו 400 מיליון, אם הוא יהיה גם סרט שיזכה לביקורות טובות.

2.

“סטאר טרק 2”

במאי: ג'יי.ג'יי אברמס

לפני שלוש שנים ג'יי.ג'יי אברמס הפתיע עם האיתחול שלו לסדרת "סטאר טרק". כבר חשבנו שמדובר בפגר, אבל הוא הביא גרסה מחודשת, שנונה, מצחיקה ומלאת אדרנלין. פשוט סרט מהנה וטוב, ואחת ההפתעות של הקיץ ההוא. הבעיה עם סרט המשך היא שאלמנט ההפתעה ניטל ובמקומו מגיעות הציפיות, שאף פעם לא עוזרות לסרט. מצד שני, הצחה של סרט מגדילה את פוטנציאל הצופים של סרט ההמשך. ההצלחה של "סטאר טרק" הראשון תביא לסרט השני יותר צופים, שנהיו חובבי "מסע בין כוכבים" רק עכשיו, והעובדה שאברמס צילם חלקים מסרטו במצלמות איימקס משדרת לנו שהסרט הזה עשוי להיות גדול יותר מהקודם, ושהוא צועד במסלול שהתווה כריסטופר נולן עם סרטי באטמן (כלומר, שלא משנה מי יהיה הסרט הקופתי הקיץ, זה איכשהו יהיה קשור – במישרין או בעקיפין – למורשתו של נולן). ל"סטאר טרק 2” יש אפילו יתרון נוסף: הוא יוצא למסכים חודשים אחרי שהתבשרנו שאברמס יהיה הבמאי הבא של סרטי בסדרת "מלחמת הכוכבים", אחרי פרישתו לפנסיה של ג'ורג' לוקאס. כלומר, שגם מעריצי "מלחמת הכוכבים" ימחלו על כבודם ויבואו לראות סרט של "מסע בין כוכבים", הסדרה המתחרה, כדי לנסות להבין איך ייראה הסרט הבא שאברמס יביים. המירוץ בין "איש הפלדה" ובין "סטאר טרק 2” עשוי להיות צמוד, ויוכרע בפשטות: איזה מהם יהיה סרט טוב יותר?

הצפי שלי: 300 מיליון דולר

3.

“איירון מן 3”

במאי: שיין בלאק

אחרי פרישתו של ג'ון פברו מתפקיד הבמאי, אחרי שני סרטים שהצליחו יפה, מביא רוברט דאוני ג'וניור את ידידו שיין בלאק (תסריטאי סרטי "נשק קטלני") לכסא הבמאי, אחרי שביים אותו ב"קיס קיס בנג בנג" המוצלח. האם בסרט שלישי, עם במאי חדש, הסדרה הזאת, שהתחילה באופן כה משעשע, תצליח לשגשג או שהיא תדעך? אני מהמר שבעקבות "הנוקמים" מהשנה שעברה, היא לפחות תשמור על כוחה.

הצפי שלי: 280 מיליון דולר

4.

“פסיפיק רים"

במאי: גיירמו דל טורו

גיירמו דל טורו ("המבוך של פן") פרש מבימוי "ההוביט" ופנה לביים את הסרט הזה שהוא בוודאי מקווה שיזכה להרבה סרטי המשך. על פניו זה נשמע ונראה כמו "גודזילה" נגד "רובוטריקים" – מפלצות ענק עולות מהים ורובוטי ענק נלחמים בהם. אבל אנחנו חייבים להאמין כאן בדל טורו שהוא יודע מה הוא עושה והסרט הזה יפתיע את כולם. אז נאמין בו ודמיין הצלחה עצומה:

הצפי שלי: 250 מיליון דולר.

5.

“בית ספר למפלצות"

במאי: דן סקנלון

סרט ההמשך ל"מפלצות בע"מ" למעשה מספר את הסיפור שלפני הסרט ההוא: כיצד נפגשו מייק וסולי בקולג' להפחדות. אם אני צריך להמר, אז זה יהיה הסרט הכי נצפה בישראל בקיץ הקרוב. אבל בארמות הברית סרטי פיקסאר הסבירים מכניסים כמות די קבועה של כסף, כך שקל לנחש שכך יהיה גם הפעם.

הצפי שלי: 245 מיליון דולר

6.

“גנוב על הירח 2”

במאי: כריס רנו ופייר קופן

“גנוב על הירח" היה אחת ההפתעות המקסימות של עולם האנימציה ב-2010, והכניס לחיינו אולפן אנימציה חדש בשם אילומיניישן. האם סרט ההמשך יעמוד בסטנדרט שהציב הסרט הראשון? הטריילרים מבטיחים שכן. אם כך:

הצפי שלי: 230 מיליון דולר

6.

“הפרש הבודד"

במאי: גור ורבינסקי

גור ורבינסקי חוזר לשתף פעלה עם ג'וני דפ ועם המפיק ג'רי ברוקהיימר בעיבוד לסרת המערבונים הטלוויזיונית. ארמי האמר (“הרשת החברתית") הוא הפרש הבודד ודפ הוא טונטו, הסייד-קיק האינדיאני שלו, שכאן הופך לכוכב ההצגה. בדיסני מן הסתם מקווים שזו תהיה התחלה של סדרת "שודדי הקריביים" חדשה. אני דווקא מריח אכזבה ומיאוס מכל השטיק הזה.

הצפי שלי: 200 מיליון דולר

7.

“After Earth”

במאי: מ. נייט שמאלאן

טוב, זו חידה אמיתית. מ. נייט שמאלאן היה לרגע אחד יצרן הלהיטים הגדול של הוליווד, ושנייה אחר כך הוא הפך לבמאי שכל מה שהוא נוגע בו מתרסק. עכשיו הוא חוזר עם תגבורת: וויל סמית והבן שלו, ג'יידן. חושיו המסחריים של וויל סמית חדים מאוד, הוא לא מתקרב לפלופים, כך שצריך להאמין שהסרט הזה אולי ישקם את המוניטין המסחרי של שאמאלאן (בתקווה ששמאלאן לא יתגלה כמי שהורס לסמית את הממוצע שלו לסרט). נהמר לטובתו.

הצפי שלי: 180 מיליון דולר

ופלופים? נראה לי ש"בדרך לחתונה" השלישי יהרוג את הסדרה הזאת סופית וגם ייכשל כלכלית. ל"מלחמת העולם Z" יהיה אתגר כלכלי מסובך: להחזיר את הוצאות ההפקה האסטרונומיות שלו תוך לחימה בשמועות שהסרט הזה סבל מצרות צרורות בזמן ההפקה. זה שבראד פיט שם יעזור לסרט להצליח לפחות בזירה הבינלאומית.

ומה ההימורים שלכם? שתפו בתגובות בהמשך.

 =======================

ישראלים בהוליווד

המון שמות ישראליים נראה הקיץ בכותרות הפתיחה והסיום של הלהיטים הגדולים. איילת זורר תופיע ב"איש הפלדה". נועם מורו, ישראלי לשעבר שהפך אחד מבכירי במאי הפרסומות באמריקה, יביא הקיץ את סרט ההמשך ל"300” (את הסרט הראשון ביים זק סניידר, שעכשיו ביים את "איש הפלדה"). גל גדות חוזרת ל"מהיר ועצבני 6”. באוגוסט ייצא באמריקה סרט בשם "Getaway” עם סלינה גומז שמביים מישהו בשם ירון לוי. וכאילו שכל זה לא מספיק, הרי שב"מלחמת העולם z”, סרט הזומבים של בראד פיט, לצה"ל יש תפקיד נרחב בסרט, ובזכות זה גם לכמה שחקנים ישראליים ביניהם ג'וליה לוי בוקן ודניאלה קרטס.

התאריכון.

אם אתם אוהבים את הסרטים שלכם מהירים, עצבניים וחסרי מעצורים. זה תאריכון הקיץ שאתם צריכים לשריין לעצמכם (לפי תארכי ההפצה המתוכננים בישראל):

2.5

“איירון מן 3”

9.5

“טראנס"

16.5

“גטסבי הגדול"

23.5

“מהיר ועצבני 6”

30.5

“בדרך לחתונה 3”

6.6

“After Earth”

13.6

“סטאר טרק 2”

20.6

“איש הפלדה"

“בית ספר למפלצות"

27.6

“מלחמת העולם z”

“ההתמחות"

7.4

“הפרש הבודד"

“גנוב על הירח 2”

11.7

“הממלכה הסודית"

25.7

“וולברין"

1.8

“פסיפיק רים"

“הדרדסים 2”

Red 2

סרטים ישראליים:

לא רק סרטים הוליוודיים. קיץ זה גם סרטים תוצרת הארץ. למשל:

“כידון", 9.5

עמנואל נקש מביים סרט ביון על פי פרשת חיסולו של מבחוח בדובאי, עם בר רפאלי בתפקיד מחסלת מוסד וששון גבאי בתפקיד ראש המוסד.

“מי מפחד מהזאב הרע". סוף מאי?

סרטם השני של אהרון קשלס ונבות פפושדו אחרי "כלבת"

“פלאות", 6.6

סרטו החדש של אבי נשר, שכתב את התסריט עם שאנן סטריט וביים בירושלים פילם נואר קומי. עם אורי חזקיה ואדיר מילר.

“לצוד פילים", 4.7

סרטו השני כבמאי של רשף לוי (“איים אבודים"), שהביא את פטריק סטיוארט לישראל אחרי שג'ון קליז הבריז לו.

“כנס העתידנים". קיץ?

סרט חצי-אנימציה מאת ארי פולמן, על פי ספרו של סטניסלב לם. עם רובין רייט בתפקיד הראשי. קל לנחש שהוא יוצג בבכורה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. ובישראל? פסטיבל קולנוע נדרום? פסטיבל סרטי הסטודנטים? פסטיבל ירושלים? פולמן יהיה מחוזר מאוד בשבועות הקרובים.

וגם פסטיבלים.

פסטיבל הקולנוע בירושלים ייפתח ב-4.7, ולפניו יתקיימו פסטיבל דוק-אביב (מאי), פסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב (תחילת יוני), שעובר מהשנה למתכונת שנתית (הוא התקיים עד כה פעם בשנתיים), ופסטיבל קולנוע דרום בשדרות (אמצע יוני), שהפך בשנתיים האחרונות לבית של הקולנוע הישראלי העצמאי (“מעשיה אורבנית" ו"לא בתל אביב" הוצגו בו בשנה שעברה).

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “פריוויו קיץ 2013: "סופר" או "סטאר"?”

  1. רוברט קראמב 26 מרץ 2013 ב - 20:40 קישור ישיר

    ראיתי במקרה טריילר לסרט "הייסט" שנקרא now you see me, שנראה מסוג סרטי הקיץ האלה שמרוויחים הרבה מאוד כסף בלי שאף אחד ספר אותם בתחילת העונה. הבמאי לטרייר לא עשה משהו מרשים מאוד בקריירה, אבל אולי הפעם הוא יצליח.
    אחד התסריטאים, אגב, הוא בועז יכין, עוד איש עם זיקה לארץ.

  2. שלו 27 מרץ 2013 ב - 9:16 קישור ישיר

    לסופרמן יש סיכוי מאוד גבוה להתרסק לתהומות. סניידר אכן לא יציב בשנים האחרונות, השומרים לצורך העניין היה פלופ מאכזב גם לחובבי הקומיקס האדוקים (ואני בניהם). מצד שני, הוא טוב באפקטים ובאקשן בהילוך איטי ויש מעליו את נולן בתפקיד פקח התנועה. יש מצב שההתמסרות בניהם תוליד משהו חדש וטוב, אבל הסיכון פה מאוד גבוה. גם מאוד תלוי מי יהיה הרע בסרט, וזה עוד לא ברור לי. אם הם שוב הולכים על לקס לותר, זה נידון לכישלון חרפתי. לי אישית נמאס מהנוול הזה, הוא לא מעניין, הוא לא ראוותני מספיק ולא מגרה את החושים כמו האויבים של באטמן למשל. אני מאוד מקווה שנולן השכיל לעשות סוויץ׳ כי לסופרמן בקומיקס יש עוד הרבה אויבים שלא זכו לייצוג קולנועי.

    סטאר טרק מצד שני הוא בעל פוטנציאל גדול יותר לסרט קיץ מעולה. אברהמס אמנם עיצבן בשמונה מ״מ עם המחוות השפילברגיות והסינוור התמידי במסך וסטאר טרק הראשון לא גמל אותנו מהתופעות הללו. אבל ההתייחסות שלו לדמויות המיתולוגיות, בההתמודדות עם העלילה המעט דבילית (ספוק המבוגר פוגש את ספוק הצעיר? נו, באמת) כל אלו היו ענייניים ויצרו סרט מהנה מאוד ומתגמל. קשה לי להאמין שהוא יתרסק עם הסרט החדש, הוא ונולן הם כרגע השמות החמים בהוליווד ואם הוא בונה עצמו למלחמת הכוכבים הוא צריך לתת שואו טוב עכשיו כי יזכרו לו את זה בעוד שנתיים. מצד שני, דיסני הם בעלי הבית החדשים שלו ואם הם הולכים לפקח על מלחמת הכוכבים הבא , אני זוכר את הפלופ של ג׳ון קארטר ופוחד פחד מוות שצאצאיו של לוק סקייוולקר יפתחו לפתע בזימרה. הם מסוגלים לכך בבית העכבר.

    • JNH 27 מרץ 2013 ב - 13:52 קישור ישיר

      "סופר 8". שמונה מ״מ זה של ג'ואל שומאכר.
      ולפי הקאסט של "איש הברזל" אין זכר ללקס לותר, אז אתה יכול להפסיק לדאוג.

    • השתחוו בפני 29 מרץ 2013 ב - 15:49 קישור ישיר

      הרשע בסופרמן החדש הוא זוד, נולאן וסניידר מנסים לשחק אותה כמו בטרילוגית באטמן בכך שהם נותנים לנו רשע "פחות מוכר", נקרא לזה ככה, כשבסוף הסרט תהיה "רמיזה" שהרשע בסרט השני יהיה כמובן לות'ור. נולאן עושה את אותו שטיק של האביר האפל, שזה טריק חכם במהותו. לתת לנו סרט אחד להכיר את הדמויות והעולם החדש שהוא בנה להן וכל הרעש שמסביב, ואז אחרי שהכרנו והתאהבנו בגרסה החדשה של העולם המוכר הזה הוא נותן לנו טוויסט מודרני ומעניין לרשע הכי אייקוני של הסדרה. זו אסטרטגיה טובה, שהוכיחה את עצמה עם האביר האפל, ובגלל שלנולאן יש המון יד על ההגה היצירתי של איש הפלדה אתה יכול להיות בטוח שהדימיון לבאטמן מתחיל יהיה שם. הקטע הוא שבניגוד למה שצופה פה בכתבה, נולאן וסניידר לא באים בשביל ב400 מיליון, הם באים בשביל הבסיס לפרנצ'ייז ולסיקוולים. הסרט הזה יהיה מה שיקבע האם סרט של ליגת הצדק יצא לאור או לא, ואיך.

  3. שלו 27 מרץ 2013 ב - 19:58 קישור ישיר

    וואוו, תודה JNH. לא יכלתי להעביר את החג בלי שמישהו ישקיע זמן בלתקן אותי על שם הסרט. פסח שמח וכשר!

  4. ד. 27 מרץ 2013 ב - 21:09 קישור ישיר

    אחלה פוסט, כרגיל רוה.

    מה לטעמי הכי מבטיח מבחינת במאים שאהבתי דברים קודמים שלהם לפחות:
    “סטאר טרק 2” של אברמס (אהבתי את 'סטאר טרק' הקודם וגם "סופר 8" חמוד לגמרי. (אבודים הסדרה התחילה נהדר אבל איבדה אותי אחרי עונה 2).

    “איירון מן 3”- רק בגלל הבמאי שיין בלאק, כי הוא יצר את הסרט הכי אנדר רייטד של העשור- 'קיס קיס בנג בנג', אפילו שלא אהבתי את שני הקודמים בסדרת "איירון".

    "אפטר אורת'" של שאמאלאן, שמעו זה לא שבלתי שביר וגם החוש השישי היו איזה יצירות מופת, אבל כן במאי יומי מבדר שיוצא מהשטיקים של איירון מאן 1 ו 2.
    השאר מאת במאים שאני לא אוהב אישית.

  5. יעקב 28 מרץ 2013 ב - 14:35 קישור ישיר

    יאיר. איך יתכן שזה מצבו של הקולנוע הישראלי. הרי אנחנו שומעים מכל כיוון איך הוא מצליח בעולם ועל הפקות חדשות שצצות כל הזמן (במיוחד בירושלים, עם המיזם המבורך שלהם). אז לאן נעלמים כל הסרטים? כבר משנת 2012 קראתי על כמה סרטים שכבר היו צריכים לצאת באותה שנה, ופשוט נעלמו. יש הסבר לדלות הזאת?

    אז נכון שהם לא יכולים להתחרות בשיווק המסיבי של סופר-מן וכל גיבורי העל המעופפים למינייהם. אבל אני בטוח שהקהל הישראלי צמא לקולנוע מקומי, ואני באמת מקווה שזה לא רק אני שאוהב לראות סרטים ישראליים.

    הייתי מאוד שמח לראות באתר שלך שכל כך אוהב סרטים ישראליים , אזה תאריכון , גם אם לא מדויק לקולנוע הישראלי של השנה הקרובה.

    חג שמח.


השאירו תגובה