23 אפריל 2013 | 07:35 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

הזאב הטוב

ליאור אשכנזי (משמאל) ורותם קינן ב"מי מפחד מהזאב הרע"

הקרנת הבכורה העולמית של "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו התקיימה הלילה בפסטיבל טרייבקה והיתה הצליחה מרהיבה. בבת אחת הסרט הזה דוחק הצידה את רוב הסרטים שעל שולחן הקולנוע הישראלי והופך לסרט שאני הכי מצפה לראותו. שתי הביקורות הראשונות שהתפרסמו עליו מחאו לו כפיים בהתלהבות נרגשת. סקוט וויינברג, אולי המבקר/בלוגר הכי חשוב באמריקה לסרטי אימה, הריע לסרט והישווה אותו ל"פארגו" של האחים כהן ול"שתיקת הכבשים" של ג'ונתן דמי. זה פילם נואר אלים, הוא אומר, והוא מלא הפתעות אפילות. וויינברג משבח את הכתיבה את המשחק של שלושת השחקנים הראשיים, את הצילום של גיורא ביח ואת הפסקול של פרנק אילפמן.

וב"אינדי-ווייר", דרו טיילור משבח את הסרט עם לא פחות סופרלטיבים. מכתיר את "מי מפחד מהזאב הרע" כמותחן נקמה מפתיע ומבריק, ומשווה את הצפייה בו לזו ב"הכניסו את האדם הנכון" הדני מ-2009 שהפך לסנסציה עולמית.

וכשאני מדמיין שאולי בפרסי אופיר יתחרו "מי מפחד מהזאב הרע" נגד "פלאות" ונגד "לצוד פילים", פי מתמלא רוק מהמחשבה על השנה האמריקאית שמצטיירת לקולנוע הישראלי (ויש גם את "כנס העתידנים", הכמעט-אמריקאי-ממש).

===================

אפרופו "כנס העתידנים". אנחנו כבר יודעים שהוא יהיה סרט הפתיחה של מסגרת "השבועיים של הבמאים" בקאן. היום תתפרסם התוכנית המלאה של המשבצת ואני מבין, מאנשי הסרט, שגם "מעל לגבעה" של רפאל נדג'ארי יהיה שם. ככה שמניין הסרטים הישראליים בקאן השנה יהיה שניים בשבועיים של הבמאים, אחד קצר בסינפונדסיון ואם נרצה להכליל גם אותו, אז פלסטיני אחד שצולם בנצרת ב"מבט מסוים".

בהמשך היום נלמד גם מה יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל קולנוע דרום. המרו על ארי פולמן. נדע היום גם מי הם הסרטים העצמאיים שיוקרנו במסגרת התחרות לקולנוע העצמאי שתתקיים השנה בשדרות בפעם השלישית, אחרי שכבר חשפה את "ג'ו ובל" לפני שנתיים ואת "לא בתל אביב" בשנה שעברה.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “הזאב הטוב”

  1. איתן 23 אפריל 2013 ב - 8:39 קישור ישיר

    "הכניסו את האדם הנכון" הוא שבדי, לא דני. ואבי נשר אולי יקבל הרבה מועמדויות לאופיר, אבל הוא לא באמת יאיים על הפרס. גם לא הפפושלסים. אני יותר מהמר על כך שיוסי מדמוני יעשה את אותו מסלול של "למלא את החלל" מהשנה שעברה – ונציה ואח"כ אופיר (ואח"כ הצלחה קופתית).

  2. רז 23 אפריל 2013 ב - 8:49 קישור ישיר

    משהו שהתלוננתי עליו בעין הדג – לקבל דיווחים נלהבים מפסטיבלים זה נחמד, אבל כשמדובר בסרטי ז'אנר מהסוג של "מי מפחד מהזאב הרע" או "כנס העתידנים" היה יכול להיות נחמד עוד יותר לקבל טריילר, במיוחד כשצילומי הסרטים האלה הושלמו. במדינות אחרות, סרטי ז'אנר מקבלים טריילרים הרבה לפני השלב הזה, זה חלק חשוב בבניית הציפיות של הקהל. חבל שבשני המקרים האלה עדיין אין.

  3. hamlet 23 אפריל 2013 ב - 8:49 קישור ישיר

    Also Fangoria gave Big Bad Wolves very good review
    Those 2 guys have it

  4. קוף 23 אפריל 2013 ב - 13:08 קישור ישיר

    אכן נג׳ארי בפנים. וגם חדש של חודורובסקי (!!!!!)
    שניים ארוכים ואחד קצר זה בכל זאת לא 0. זה די הסטנדרט ישראלי של העשור האחרון כמעט ובכל זאת הגיוני לאור סרטי הז׳אנר הרבים שמכים בנו השנה ללא רחמים. פתיחה צנועה אבל מבטיחה רבות לשנה מעניינת מאוד בקולנוע הישראלי.

  5. איתן 23 אפריל 2013 ב - 13:26 קישור ישיר

    אכן, עברתי על הרשימה. נדמה שהשנה פסטיבל קאן מנסה למצוא כוכבים חדשים. יש כמה שמות גדולים, אבל בעיקר יש הרבה סימני שאלה. שמות לא מוכרים. בכוח-כוח הצלחתי לדוג את שמו של מרסל אופולס במסגרת "השבועיים של הבמאים", וגם של יולנד מורו, שחקנית צרפתייה עם רזומה די נכבד, שביימה רק סרט אחד בעבר ("כשהים גואה", סרט יפה שהופץ בעבר בישראל). גם קליו ברנארד, שהביאה לפני שנתיים דוקומנטרי-מבויים מעניין בשם The Arbor נמצאת ברשימה. ובסרטים הקצרים – "שחיין" של לין רמזי. ועוד בערך 20-30 שמות עלומים. פסטיבל קצת אפור השנה, קאן.

  6. קוף 23 אפריל 2013 ב - 13:29 קישור ישיר

    אפור?!? הכי משעמם- הסרט החדש של בלה בלה בלה הנודע. הכי מעניין- הסרט הראשון של… כל הכבוד לכל המסגרות השנה על הבחירות הלא פופוליסטיות. דברים מעניינים מאוד.

  7. קוף 23 אפריל 2013 ב - 13:31 קישור ישיר

    מה שכן. ממש חבל על מיה דרייפוס וטלי שלום עזר. בשנה של כל הרבה במאיות ראשונות חבל שלא מצאו להן מקום.


השאירו תגובה