07 אוקטובר 2008 | 17:11 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

בשיר מפשיר

איי.ג'יי שנק, הבמאי של "קורט קוביין: ילד נצחי" הוא גם בעל בלוג משובח לענייני קולנוע תיעודי, והוא היה הראשון שדיווח ש"ואלס עם בשיר" לא יהיה כשיר להתמודד על האוסקר בקטגוריית סרט התעודה. ולא בגלל האנימציה או השימוש בשחקנים בסרט (נושא שהתקנון בקטגורייה מתיר במידה מסוימת, ומעניק לוועדה את שיקול הדעת הסופי האם הסרט "אינו מספיק תיעודי"), אלא בגלל שהדד-ליין להפצת סרטים תיעודיים השתנה השנה ו"בשיר" יופץ באמריקה אחריו (אנשי סוני פיקצ'רס קלאסיקס העדיפו להביא את הסרט לבכורה אמריקאית בפסטיבל ניו יורק ולוותר על הפצה מוקדמת, ובכך למעשה ויתרו ביודעין על הקטגוריה התיעודית).

ואתמול: כריסטופר קמפבל בבלוג של "ספאוט" מנתח את סיכוייו של "ואלס עם בשיר" באוסקר, והוא מגיע למסקנות אליהם הגעתי גם אני די מזמן: סוני פיקצ'רז קלאסיקס רצו לדחוף אותו למועמדויות גם בסרט הזר, גם באנימציה וגם בסרט התיעודי. ירדה קטגוריה אחת, נשארו שתיים. קמפבל די משוכנע שהוא יקבל מועמדות באחת הקטגוריות, רוב הסיכויים שבקטגוריית האנימציה (בול מה שאמרתי גם), אבל עם סיכוי מסוים שאולי אפילו שתי מועמדויות בשתי הקטגוריות. בכל מקרה הוא צופה שלמרות שסיכוייו להיות מועמד גבוהים, סיכויים לזכות נמוכים: בקטגוריית הסרט הזר הוא מנבא זכייה ל"בין הקירות" הצרפתי ובקטגוריית סרט האנימציה קשה לדמיין מצב בו "וול-E" לא יזכה.

7 תגובות ל - “בשיר מפשיר”

  1. ט.ל. 7 אוקטובר 2008 ב - 19:09 קישור ישיר

    יהיה מותח השנה..
    המתח בשיאו גם לגבי השאלה האם יאיר רוה ימצא לו מסמסים מתוך טקס האוסקר?

  2. איתן 7 אוקטובר 2008 ב - 19:34 קישור ישיר

    כן, אבל : כש"בין הקירות" לקח את דקל הזהב, וכולם תהו איך "בשיר" יצא בלי כלום, שון פן אמר, בין היתר ש "I also believe that it is a film that is going to find its audience with or without us.” (ציטוט מפוסט שלך מה-26 במאי). כלומר, אולי פן האמין ש"בין הקירות" (שעדיין לא ראיתי) צריך את הדחיפה של הפרס בקאן יותר מאשר פולמן. באוסקר השיקולים אחרים. וגם : יש לזכור שיש שינוי קל בשיטת בחירת הסרטים (השורטליסט של 9 הסופיים). לאחר ש-6 סרטים ייבחרו, ועדה מיוחדת אמורה להוסיף עוד שלושה שמות מבין אלו שבלטו בפסטיבלים ובעולם בכלל השנה (חוק "4 חודשים, 3 שבועות וכו'"). אני חושב ש"בשיר" יכול לתפוס את המשבצת של הסרט הרומני מהשנה שעברה, ולהיכנס לרשימה. לגבי זכייה – יש לא מעט סרטים טובים בעולם השנה, אבל "בשיר" מצוין בפני עצמו, ועצם העובדה שכותבים עליו בבלוגים חו"ליים מוכיחה בעיניי שיש לו גם "באזז", כך שאין לבטל את הסיכויים שלו בקטגוריית הסרט הזר. לגבי האנימציה, במאמר המלונקק, מועלית גם האפשרות (הקלושה, אמנם) ש"וול-אי" יקבל גם מועמדות לסרט הטוב ביותר, דבר שיכול לטרוף את הקלפים בקטגורית האנימציה.

    רוה לאיתן: אני חושב שמקומו של "בשיר" בתשיעייה הסופית לסרט הזר מובטח, אבל להגיע משם לחמישייה יהיה לו יותר קשה. לחברי ועדת הבחירה של הסרטים הזרים, חבורה יחסית מבוגרת, יש משהו עקבי נגד סרטי אנימציה. וגם אם "וול-E" יהיה מועמד לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, הוא עדיין יזכה באוסקר רק על סרט האנימציה.

  3. אודי 7 אוקטובר 2008 ב - 23:48 קישור ישיר

    “וול-E” יפתיע ויהיה מועמד לסרט הטוב, לסרט האנימציה, לתסריט, ויכול להיות גם בימוי, מה שיתן לו פרס בטוח לסרט האנימציה הטוב, אם "באשיר" יכנס למועמדות הסרט הזר, לדעתי יהיה לו יותר סיכוי מ"בין הקירות", אבל כמו שאמר יאיר, זה יהיה מאוד קשה, אני מסכים, אני חושב שלא היה סרט זר מועמד שהיה באנימציה, אבל מי יודע אולי זה יהיה בפעם הראשונה.

  4. חןחן 8 אוקטובר 2008 ב - 0:20 קישור ישיר

    אחרי שראית את בין הקירות איך אתה מעריך את סיכויי האוסקר שלו?

    רוה לחן חן: גרועים.

  5. חןחן 8 אוקטובר 2008 ב - 2:14 קישור ישיר

    אני גם מעריך אותך כגרועים
    מה שכן, לדעתי הפולני יהיה מועמד

  6. חןחן 8 אוקטובר 2008 ב - 2:15 קישור ישיר

    סליחה – מעריך אותם כגרועים! לא מעריך אותך כגרועים
    הכוונה: מעריך את הסיכויים כגרועים
    וגם הסרט גרוע

  7. אורי (האמיתי) 8 אוקטובר 2008 ב - 8:49 קישור ישיר

    אני גם מעריך אותך כגרועים!
    סליחה!
    וחתימה טובה!


השאירו תגובה