11 אוקטובר 2008 | 10:00 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

"מלחמת הכוכבים: מלחמות המשובטים", הביקורת

clone wars

כאילו שלא די שג'ורג' לוקאס הורס לנו כל אסוציאציה טובה מהמותג "מלחמת הכוכבים" עכשיו הוא מתחיל לבלבל אותנו עם השמות? "מתקפת המשובטים" היה השם של הפרק השני בטרילוגיה השניה (אבל הראשונה כרונולוגית) ועכשיו "מלחמות המשובטים" הוא שמו של הניסיון של לוקאס להמיר את הפרנצ'ייז שלו לתחום האנימציה. כאן יש להודות לאלי הקפיטליזם שבלמו את המהלך הזה: הסרט עשה בושות בקופות ולימד את ג'ורג' לוקאס – כך אני מקווה – שיש גבול. הנה ביקורתצ'יקית על הסרט, שדווקא מתחיל לא רע לפני שמתחוור שהוא דווקא כן רע:

פורסם ב"פנאי פלוס" ב-8.10.2008

מלחמת המשורבטים

אני אוהב את "מלחמת הכוכבים". כבר כתבתי את זה כל כך הרבה פעמים. הטרילוגיה המקורית שג'ורג' לוקאס הפיק ב-1977-1982 טילטלה אותי כהוגן. עד כדי כך שבטרילוגיה השניה, שהוא יצר ב-1999-2006 עשיתי הכל כדי לחבב אותה, למצוא בה את השארם שמצאתי בנעוריי. כשהמשימה היתה קשה עליי לא יכולתי שלא לתהות במי האשם? בעובדה שאני התבגרתי, או בעובדה שג'ורג' לוקאס הזדקן ואיבד את זה? אני מעדיף את האופציה השנייה, כמובן. ועכשיו אני מקבל הוכחה נוספת: בשעה שלי ולבני דורי למותג "מלחמת הכוכבים" יש חשיבות עצומה, נדמה שלוקאס אדיש לעסק. הוא הביא לו את הונו, אבל הוא לא טילטל את חייו כפי שהסרט עשה למאות מיליוני צופים בטרום גיל ההתבגרות. לכן ללוקאס אין בעיה להמשיך ולדלל את המותג "מלחמת הכוכבים" בשעה שכל מעשה כזה הוא עוד שברון לב עבור המעריצים. ועכשיו הוא מנפיק בושה חדשה עם סרט האנימציה הדי קטן וזול, שהונפש ברובו בסין, “מלחמת הכוכבים: מלחמות המשובטים", שעלילתו מתרחשת בין פרק 2 (“מתקפת המשובטים") לפרק 3 (“נקמת הסית"). כל עוד הסרט עוסק בקטעי אקשן – יריות, קרבות לייט-סייברס, תקיפות חלליות – הוא סביר בהחלט. הרי ממילא כל האפקטים בטרילוגיה האחרונה היו ממוחשבים ומונפשים, אז הם נראים בסדר. אבל איור הדמויות נראה כמו פסלונים מימי האימפריה היוונית, והעלילה – שמחברת את אנקין סקייווקר עם מתלמדת ג'דיי צעירה וחצופה איתה הוא אמור להציל את בנו (!) של ג'אבה ההאט (!!) – היא לא רק מהמופרכות, היא גם מאפשרת לגיבורים לנהל דיאולגים בלתי אפשריים במגוחכותם, מהסוג שגם במשחק מחשב יהיה קשה לקבלם כלגיטימיות.

נושאים: אנימציה, ביקורת

8 תגובות ל - “"מלחמת הכוכבים: מלחמות המשובטים", הביקורת”

  1. חובבן 11 אוקטובר 2008 ב - 12:26 קישור ישיר

    זה לא באמת סרט, זה פרולוג לסידרת הטלוויזיה שמוקרנת בימיים אלו ותכלול מאות פרקים. האנימציה צריכה להשפט לפי קרטריונים של סדרת טלויזיה (כמו, נגיד דרגון בול).

  2. יניב אידלשטיין 11 אוקטובר 2008 ב - 13:00 קישור ישיר

    ואם אפשר, לא להישפט בכלל.

  3. פרנק 11 אוקטובר 2008 ב - 13:16 קישור ישיר

    מצד אחד "חובבן" צודק, כי הסרט אכן הופק כפרק הפיילוט של הסדרה החדשה ורק אחר כך החליטו שהוא יהפוך לסרט קולנוע. ומצד שני הוא לא צודק, כי אם החליטו שהוא סרט, אז מותר ואף כדאי לשפוט אותו בכל קריטריון אותו הצופה מוצא לנכון.

    ולגבי לוקאס והבלבולים שלו… אם מה שכתבת לא מספיק, אז כבר הייתה סדרת אנימציה בשם Clone Wars. וגם היא התרחשה בין הסרט השני לשלישי. היא הייתה לא ממוחשבת ונעשתה ע"י גנדי טרטקובסקי, הגאון שאחראי ל"סמוראי ג'ק" ו"המעבדה של דקסטר". מה שמבדיל בין הסדרה ההיא, מלפני 5 שנים, לזו החדשה, היא שבסדרה החדשה נוספה המילה The. ותאמינו או לא, הסדרה החדשה מתרחשת בזמן "חור עלילתי" שהיה בתוך הסדרה הקודמת.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Clone_Wars_(2003_TV_series)

  4. סטיבי 11 אוקטובר 2008 ב - 13:19 קישור ישיר

    הו, סמוראי ג'ק ~לב~!

  5. Roly 11 אוקטובר 2008 ב - 13:23 קישור ישיר

    אני קצת מבולבל..

    ב2002, בסינכרון עם הסרט השני בטרילוגיית הפריקוולים יצא משחק וידאו (לפלייסטיישן2, אקסבוקס, גיים-בוי ועוד שכאלה) שנקרא The Cone wars

    http://www.gamespot.com/ps2/action/starwarstheclonewars/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary;read-review

    הפרמיס של המשחק ההוא היה להשלים לחנוני מלחמת כוכבים רציניים את הפער העלילתי שבין הסרט השני לשלישי.
    עכשיו לוקאס Cashes in על אותו סיפור כביכול עם הסרט שכל קשר עלילתי בינו לבין המשחק המדובר מקרי בהחלט?

    עצוב קצת, אבל זה מלמד אותנו שמשחקי וידאו הלכו בדרכם של הקומיקסים ואינם נתפסים כלל ועיקר כחומר קאנוני.

  6. חובבן 11 אוקטובר 2008 ב - 13:38 קישור ישיר

    אגב, לא הצלחתי לחצות את הפרק הראשון בסידרה. יכול להיות שיש לי משיכה לצד האפל, כי אחרי 5 דקות ייחלתי שמיהוא יהרוג כבר את יודה.

  7. דיגי דיגי 11 אוקטובר 2008 ב - 23:31 קישור ישיר

    1) לא יפה לרדת על דיאלוגים של משחקי מחשב. שיחקת לאחרונה במשהו? אתה עוקב אחרי הדיאלוגים שנכתבים לסדרת GTA? חווית את עיצוב הדמות הראשית ב- portal? חווית את עשרות המיני עלילות של משחקים כמו oblivion ו- baldurs gate או שאתה קוטל על עיוור?

    2) ג'ורג' לוקאס עבר מזמן מזמן לצד האפל. לא עקבתי אחרי הטרילוגיה החדשה כי לא היה בה כלום מהמקורית. זה לא אנחנו, זה הוא. אגב, הוא הרי באמת גם בביזנס של משחקי מחשב ובמשחקים שלו באמת יש דיאלוגים מגוחכים מהסוג שגם במשחק מחשב קשה לקבלם

  8. עידו 12 אוקטובר 2008 ב - 14:19 קישור ישיר

    http://www.youtube.com/watch?v=OiuxG_PQCoU&feature=rec-fresh

    הספוף הזה עדיף על כל מה שלוקאס ינפיק אי פעם. וגם יותר מקצועי.


השאירו תגובה