03 נובמבר 2008 | 11:30 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

אמש בקולנוע

אמש התקיימה הקרנת מיוחסים וסלבריטאים ל"קוונטום של נחמה", הסרט החדש של ג'יימס בונד. אחד מהם, חובב בונד ידוע, כתב לי בסוף הסרט: "איזה סרט מחורבן! איזה בימוי איום".
מישהו עוד היה ורוצה לשתף?
הקרנת העיתונאים של הסרט תתקיים ביום רביעי, יום לפני שהסרט יוצא למסכים. אני מניח שנקרא את תגובותיהם כאן כבר ברביעי בסביבות חצות. ולמרות שדעתו של המוזמן מאמש אמינה עליי מאוד – טעמנו זהה – אני מניח שגם אני, כמו לא מעט גברים ישראליים, לא נוכל שלא לרצות לבדוק את העסק בעצמו ולראות את הסרט כבר ביום יציאתו.

======

ואלה שאינם מיוחסים או סלבריטאים הוזמנו אמש להקרנת העיתונאים ל"הנשים", הפרויקט של דיאן אינגליש, שהיה מסקרן עד שהתברר שהוא פלופ. אבל לא בסרט עסקינן, אלא באולם הקולנוע בו הוא הוקרן – גלובוס עזריאלי.
לפני חודש וחצי דיווחתי כאן על שתי הקרנות בהן נכחתי ובהן הסאונד באולם 1 היה משובש (בגלל שזו היתה אותה תקלה בשני סרטים שונים הנחתי שהבעיה היא עם הקורא האופטי של המקרנה ולא עם העותק). כעבור כמה ימים עדכנה אותי יחצנית ג.ג שהבעיה תוקנה.
אתמול נמסר שאולמות גלובוס עזריאלי שופצו – המסכים הוגדלו, מערכות הסאונד שודרגו בכל האולמות.
ובערב: הצצה לאולמות 6 ו-8. כן, החליפו את המסכים. מפצפונים הם הפכו לבינוניים. לא ראיתי תמונה מוקרנת עליהם, כך שאין לי מושג האם גם הצליחו להגדיל את הפריים המוקרן מזעום לגדול יותר (האם הרחיקו את המקרנה מהמסך? האם החליפו עדשה? כי אם אפשר היה להקרין תמונה גדולה יותר מהמרחק הזה, למה לא הותקנו מסכים גדולים יותר מלכתחילה?). והאם עכשיו יש סאונד דיגיטלי בכל האולמות? ובאיזה מיקס? לא קיבלתי תשובה.

אבל כל אלה עדיין במסגרת החדשות הטובות. החדשות הרעות הן שהסאונד במקרנה באולם 1 הלך פייפן. יכול להיות שהוא מתקלקל רק כשאני בא לראות סרט, ואכן מאז אמצע ספטמבר לא הייתי שם. אבל אם ב"רעם טרופי" היו רק כמה סצינות עם סאונד מעוות, אתמול כל הסרט היה ככה. כלומר שהתקלה מלפני חודש וחצי לא רק שלא תוקנה, היא אף הוחמרה.

לבסוף, מישהו העביר את הסאונד למונו, הכל בקע מרמקול קטן אחד מאחורי המסך, עם דיסטורשן טרנזיסטורי מענג שליווה את המוזיקה, וככה צפינו בסרט. היה זוועה.

11 תגובות ל - “אמש בקולנוע”

  1. דן 3 נובמבר 2008 ב - 12:58 קישור ישיר

    זה פשוט לא יאומן, למה אולמי גלובוס הם פשוט ככה זוועה? גם אני שצפיתי ברעם טרופי ובלכודים ברשת (כן, כן… ראיתי את זה בקולנוע..) באולם גלובוס שבמודיעין, הסאונד היה מזוויע. למה אנחנו שמשלמים כמעט 40 שקל לסרט צריכים עוד לסבול מהשטויות האלה כאילו רק עכשיו המציאו את הסטריאו? אני כבר לא הולך לשם יותר.

  2. יובל אדם 3 נובמבר 2008 ב - 13:14 קישור ישיר

    אתמול הלכתי עם אשתי לראות את החדש של האחים כהן. הלכנו לקולנוע בקניון גבעתיים. כמו בימי הביניים, פתאום באמצע הסרט, באמצע סצנה, באמצע משפט, התמונה נעצרת ונדלקים האורות.

    הפסקה.

    כבר חשבתי שהשטות הזו הלכה לעולמה, אבל גם אם מתעקשים, גם ב2008 כל כך קשה לעשות את זה בין 2 סצנות ולא באמצע משפט???

  3. זיו 3 נובמבר 2008 ב - 21:07 קישור ישיר

    יובל, הגזמת קצת.
    אני בגבעתיים המון פעמים, והאולמות שלהם כל כך משובחים- שזה באמת קצת קטנוני להתלונן על סצנה.
    הרי זה לא כמו בירושלים, שהסרט ממשיך אחרי ההפסקה מרחק גדול ממה שהיה בתחילת ההפסקה.
    בגבעתיים הסרט ממשיך בדיוק היכן שעצר, ואני- כמו רבים- שמח על ההפסקה הזו, בין אם היא באמצע סצנות ובין אם היא בדיוק בקאט המפתיע שבין השתיים.
    מה זה באמת משנה? עשר שניות אחרי שהסרט שב להקרין כבר שוכחים מהסצנה שנעצרה.
    ואני שמח שיש קולנוע אחד איכותי במדינה הזאת שגם עוצר באמצע סרטים. יש אנשים עם שלפוחית קצת יותר עדינה מאחרים.

  4. הילה 3 נובמבר 2008 ב - 21:24 קישור ישיר

    אסור אסור ללכת לגלובוס, אפילו בחינם. היחס שהם מפגינים כלפי הסרטים שלהם וכלפי הצופים הוא פשוט ביזיון אחד גדול. מה שקרה ליובל קרה לי בעזריאלי, בהקרנה מפוצצת של ה"אביר האפל" ביום הראשון לצאתו לאקרנים. אחרי ההפסקה הסרט חזר ללא תמונה, רק סאונד ואחרי כמה דקות ההקרנה הופסקה לגמרי, האולם הואר ורק כעבור 10 דקות (שהם זמן נצח כשיושבים ומחכים) הסרט חזר לעצמו. פשוט ביזיון אחד גדול מה שהחברה הזאת מגישה לצופים. ולפי מה שהבנתי גלובוס ירושלים עוד יותר גרועים ולירושלמים אפילו אין אלטרנטיבה לסרטים שמגיעים רק לגלובוס.

  5. רותם 3 נובמבר 2008 ב - 21:33 קישור ישיר

    לגבי בונד:
    את הבונד הזה חובה לקחת ביחס לבונד הקודם ולא לעשרים שקדמו לו. לכן כשאתה כותב שהמקור שלך הוא חובב בונד – כל זה לא רלוונטי כמו היחס שלו ל"קזינו רויאל".
    אני ד"א חושב שיהיה מחורבן, כי הגימיק של שינוי בונד יחזיק בדיוק סרט אחד. אנחנו באנו לבונד כי ידענו מה אנחנו מקבלים. עכשיו אנחנו יודעים מה אנחנו מקבלים, וג'ייסון בורן יותר טוב בזה.

  6. אורי 1 3 נובמבר 2008 ב - 21:50 קישור ישיר

    אפרופו קולנועי גלובוס, השבוע נסגר קולנוע "גלובוס" בבאר שבע. זהו בית קולנוע שבו שרצתי ימים רבים. אירועים שונים ומשונים זכורים לי מקולנוע זה: קופאי שממליץ לי ללכת לסרט אחר מזה שאני רוצה, סרט שמוקרן מההפסקה ללא תמונה, סרט שלאורכו יש שריטה בצד הימני של המסך ובעיקר לא מעט "הקרנות פרטיות" – שבהם לא נכח איש מלבדי. אילו ימים.
    "גלובוס" יקימו קומפלקס חדש בבאר שבע בחודשים הקרובים.

  7. דרורית 3 נובמבר 2008 ב - 22:00 קישור ישיר

    יאיר, בזמן שאתה (ומין הסתם עוד כמה אנשים) נהנים בלורי אנדרסון, השעון מתקתק והבחירות בארה"ב מתקרבות! אז הנה שפילברג מביים כמה אנשים די מוכרים (הכי הורס בוראט) שיגידו רק משפט אחד don't vote
    http://www.youtube.com/watch?v=_TGf2o4qeBo

    רוה: היינו שם.

  8. סטיבי 4 נובמבר 2008 ב - 0:39 קישור ישיר

    אופטופיק: הזכרנו כבר את הרטרוספקטיבה לוויצ'ך האס בסינמטק (התוכנייה המודפסת של החודש, אגב, ערוכה גרוע כמעט כמו הקודמת. לא עברתי סרט סרט לראות אם חסרים חלקים שלמים מהתקצירים כמו בקודמת, אבל בנוכחית חסרים כמה סימונים של ימים/תאריכים). קצת מעצבן שאת מה שהוא פחות או יותר סרטו הידוע ביותר הם מביאים כסרט הפתיחה למוזמנים ("מספר המקומות מוגבל" מה שנקרא) – וזו הקרנה חד-פעמית.

  9. אודי 4 נובמבר 2008 ב - 8:08 קישור ישיר

    אני חושב שכל בית קולנוע שמזלזל בקהל שלו, אנחנו חייבים להחרים את בית הקולנוע ולא לחזור אליו גם אם יש הקרנות עיתונאים, לפי דעתי העיתונאים צריכים להודיע ליחצנית שעד שבתי הקולנוע לא ישפרו את התנאים הם לא מגיעים להקרנות, וזה גם לגבי הקהל, לא להגיע לאולמות שאין תנאים מקסימלים. בעלי בתי הקולנוע צריכים להבין שהם חייבים את זה לקהל וזה לא מובן מאליו שבאים לבית הקולנוע שלהם.

  10. 1 4 נובמבר 2008 ב - 12:41 קישור ישיר

    באופן כללי אני נמנע מלראות סרטים שעושים הצגות חינם למיוחסים (שאינם מבקרי קולנוע או עוסקים בקולנוע או קשורים לנושא הסרט). סרט זה לא חנות קוסמטיקה.

  11. אריקול 4 נובמבר 2008 ב - 15:04 קישור ישיר

    בכל זאת בעניין בונד (למרות שלהכנס בגלובוס זאת מצווה): איכשהו הגעתי לבונד של נחמה מרובה הסלבס שהוקרן בחסות איזה שעון ב-יס פלאנט. אני מניח שיש אנשים ששואבים הנאה עצומה מלהתחכך שעתיים וחצי במיינור סלבס א-לה האח הגדול ויון תומרקין וכאלה, אך האם זה מצדיק צפייה חוזרת ונשנית (הפסקנו ב-36) בפרסומת לשעון ההוא, בווליום רצחני, עד שכל הבוסקילות מוצאות מקום לשבת?

    לגופו של עניין, ארבע נקודות:
    1. שיר הפתיחה של הסרט, בביצוע אלישה קיז וג'ק וויט, גם בשמיעה רביעית וכאשר הוא במסגרת הסרט – אינו מלהיב או מסתורי ולכן לא יוצר כל סקרנות. סתם חבל.
    2. הסרט מתחיל בסערה ושומר על רוח הקרב בחצי השעה הראשונה אך לאחר מכן הולך ומאבד מתח, בהירות ואת עניין הצופה. סצנת האקשן הפותחת המסורתית אינה הסצנה המרשימה של הסרט – חכו רבע שעה למרדף על גגות סיאנה ומאבק קיר המוות שבעקבותיו – מופת לולייני כזה מזמן לא ראיתם.
    3. הנרטיב הנחמד שמתבהר בערך במחצית הסרט הוא שאין נוול אחד ברור, אלא אסופה של חורשי מזימות. אלא שהתסריט כושל בקידום הרעיון לכדי קונספירציה כלל-עולמית מותחת של ממש ופותר את העניין כלאחר יד בטיפול נקודתי בבד-גאי המיידי, וחבל שכך. אם כי נראה שבעלי הזיכיון השכילו להבין את הטעם בקישור רעיוני בין הנרטיבים ודמויות בין הסרטים הסדרה. נקווה שקו העלילה יימתח גם לפרקים הבאים.
    4. בונד מזמן לא נראה מזמן רצחני ואלים באחד-על-אחד כמו בפרק הזה. וזאת, אליבא דה ג'ייסון בורן – מבורך.


השאירו תגובה