20 אוקטובר 2013 | 17:59 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"קשת קולנוע 68": עמוס עוז עושה טרזן

זהו. פסטיבל הקשת גיליון הפקסימיליה של "קשת קולנוע", 45 שנה אחרי שראה אור, מגיע לסיומו. ביום חמישי התקיים אירוע השקה לספר בבית ביאליק, והערב ב-20:00 יתקיים אירוע השקה נוסף בסינמטק תל אביב שיכלול דיבורים של יגאל בורשטיין, שמוליק דובדבני וראובן הקר, והקרנת סרטיו התיעודיים הקצרים של דוד פרלוב, חלק מהם מוזכרים בשיחה של משה נתן עם פרלוב. הכניסה חינם.

באירוע ההשקה בבית ביאליק התבשרנו בשורה: החל מהשנה הבאה יוציא בית הספר לקולנוע סם שפיגל גיליון שנתי חדש של "קשת קולנוע" בשיתוף עם עיתון "הארץ". בטין אמיר, אלמנתו של אהרן אמיר, עורך רבעון "קשת" המקורי, נתנה את הסכמתה לשימוש במותג. רנן שור ודרור משעני יערכו את גיליונות "קשת קולנוע" הבאים ויישמרו על המבנה הקיים: במרכז הגיליון שיחה ארוכה עם יוצר, וסביבה כתיבה עיונית סביב סרטים ישראליים. רגע, מכללת ספיר עושה את זה כבר כמעט עשר שנים עם "אוצרות דרום" המשובח, לא? עכשיו יהיו לנו שני כתבי עת קולנועיים שנתיים. גיליון "קשת קולנוע" המחודש ייצא בנובמבר 2014, כחלק מחגיגות 25 לסם שפיגל (ומכיוון שזה בית ספר לקולנוע, אני מקווה שהראיונות יצולמו ויערכו וכתב העת יהיה גם זמין בגרסה אינטראקטיבית לאייפאד).

והנה טעימה אחרונה מתוך "קשת קולנוע" ההוא מ-1968, שחזר עכשיו לחנויות הספרים בהוצאה מוגבלת. היה לנו את עמוס קינן, היה לנו את נסים אלוני. והנה עמוס עוז, כותב על ילדותו בבתי הקולנוע בשנות הארבעים. זה טקסט אוטוביוגרפי מקסים בו הקולנוע והחיים זולגים זה לתוך זה, ועוז כותב על כך בנוסטלגיה של מי שנטש את הקולנוע, כמו חבר שנשאר מאחור בשעה שהוא מצא לו תחומי עניין אחרים.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה