20 אוקטובר 2013 | 20:42 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

ספרדי כפול

פסטיבל סיטג'ס בספרד הוא-הוא כנס העתידנים. הפסטיבל הקטלוני הזה הוא אחד מפסטיבלי הז'אנר – אימה ומד"ב – הגדולים בעולם, לא מקום אליו מגיעים הרבה סרטים ישראליים בשגרה. והשנה, שניים. שני נציגים ישראליים הוצגו בתחרות הרשמית בפסטיבל שהתקיים השבוע: "מי מפחד מהזאב הרע" ו"כנס העתידנים" ושניהם יצאו ממנו עם פרסים. הבכיר שבהם הוא "מי מפחד מהזאב הרע" שיצא מסיטג'ס עם הפרס השני בחשיבותו בפסטיבל: פרס הבימוי. "כנס העתידנים" זכה בפרס הביקורת. אבל "וראייטי" מדווח ששני הסרטים היו מהאטרקציות הכי מדוברות ומבוקשות בפסטיבל, לצד "אנחנו מי שאנחנו" של ג'ים מיקל, שכבר הוקרן בארץ בפסטיבלים בחיפה ובאוטופיה (ובסינמטקים אחר כך). הסרט שזכה בפרס הראשון הוא "בורגמן" (גם הוא הוצג בפסטיבל חיפה), נציג הולנד לאוסקרים. ג'ונו טמפל זכתה בפרס השחקנית על "קסם קסם" של סבסטיאן סילווה (גם היה בחיפה) ואנדי לאו זכה בפרס השחקן על "הבלש העיוור" של ג'וני טו. פרס הצילום הלך ל"רק אלוהים סולח". "וראייטי" מפרטים את כל הזוכים וכל הפרסים, ומזכירים ש"מי מפחד מהזאב הרע" הגיע לסיטג'ס אחרי שקיבל תמיכה פומבית מידי קוונטין טרנטינו בבוסאן.

נבות פפושדו (מימין) ואהרון קשלס עם פרס הבימוי של פסטיבל סיטג'ס בספרד

במקביל להקרנותיו של "כנס העתידנים" בסיטג'ס הוא הוצג גם בפסטיבל הקולנוע בלונדון, שם הוא הוצג לצד "הנוער" של תום שובל. פסטיבל לונדון ננעל הערב עם הקרנת הבכורה המאוד מדוברת של "להציל את מר בנקס", הסיפור מאחורי עיבוד "מרי פופינס" מספר לסרט, עם טום הנקס בתפקיד וולט דיסני, בסרט שביים ג'ון לי הנקוק ושנבנה סביבו באז אוסקרים עצום בשבועות האחרונים, שבשעה הקרובה נגלה – עם פרסום הביקורות – האם יש בהם אמת.

הפרסים בפסטיבל לונדון חולקו אתמול. "איידה" של פאוול פאבליקובסקי – במאי פולני שעובד באנגליה וכעת חזר לצלם את סרטו החדש במולדתו – זכה בפרס הסרט הטוב. "אילו אילו" זכה בפרס סרט הביכורים, קטגוריה בה התחרה מול "הנוער".

===================

גם ב"וראייטי" מתרגשים לקראת הופעתה של ריהאנה בישראל מחרתיים וכותבים על מסע הלחצים שהופעל עליה לבטל את הגעתה ארצה, על ידי ארגונים התומכים בחרם על ישראל. הם מפרסמים שמירה נאיר הוזמנה לפסטיבל חיפה האחרון עם סרטה "פונדמנטליסט בעל כורחו" אבל סירבה להגיע, מתוך תמיכה בחרם על ישראל, ופרסמה בטוויטר שלה שהיא תגיע לישראל כשהאפרטהייד יסתיים. יצאה פונדמנטליסטית בעל כורחה. ג'ון בון ג'וני, אלוויס קוסטלו והפיקסיז כולם סרבו להצעות להופיע בישראל בעקבות לחץ שהופעל עליהם על ידי פעילים למען החרם על ישראל.

===================

ומה קרה בקופות בסוף השבוע? "קפטן פיליפס" ו"יסמין הכחולה" מעוררים דיבורים על אוסקרים אבל מה הסרט שמשך אליו הכי הרבה קהל? "תוכנית בריחה", המאש-אפ הגדול של ארנולד שווארצנגר וסילווסטר סטאלון. אחריו "המשרת" ואז, במקום השלישי, "קפטן פיליפס". "אסירים" במקום הרביעי. "יסמין הכחולה", שמילא במוצאי שבת את אולם 1 בלב דיזנגוף עד אפס מקום, במקום החמישי. "בית לחם" עדיין מילא במוצאי שבת את האולמות בסינמה סיטי, אבל הוא עבר עכשיו לאולמות הקטנים ולכן יצא השבוע מהחמישיה הראשונה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “ספרדי כפול”

  1. איתן 20 אוקטובר 2013 ב - 21:41 קישור ישיר

    תיקון – "בורגמן" הוא נציג הולנד לאוסקר. דנמרק שלחה את "ניצוד".

    ו"אילו אילו" הוא נציג סינגפור דהשתא, והוא כבר לקח את מצלמת הזהב בקאן השנה. נראה לי שיש לו סיכוי לא קטן.


השאירו תגובה