05 נובמבר 2013 | 21:52 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

19 סרטי אנימציה יתחרו על האוסקר

הדדליין להגשת סרט האנימציה באורך מלא שלכם נסגר. אם הסרט שלכם הופץ, או עומד להיות מופץ, מסחרית בלוס אנג׳לס בין 1 בינואר ועד 31 בדצמבר, ואם הוא מכיל לפחות 75 אחוז אנימציה, הרי שניתן להגיש אותו כמועמד לאוסקר בקטגוריית סרטי האנימציה. ועדה מטעם ענף האנימציה של האקדמיה תצפה בסרטים ומתוכם תבחר את חמשת המועמדים לאוסקר (את הזוכה יבחרו כלל חברי האקדמיה). אלה 19 הסרטים שהוגשו בזמן. האם תוכלו להמר מי יהיה מועמד ומי יזכה?

“Cloudy with a Chance of Meatballs 2” (״גשם של פלאפל 2״)
“The Croods” (״הקרודים״)
“Despicable Me 2” (״גנוב על המיניונים״)
“Epic” (״הממלכה הסודית״)
“Ernest and Celestine” (״ארנסט וסלסטין״, סרט אנימציה קלאסית מקסים מצרפת שהוקרן בפסטיבל חיפה לפני שנה)
“The Fake”
“Free Birds“ (״לעוף על הזמן״)
“Frozen” (״לשבור את הקרח״)
“Khumba”
“The Legend of Sarila”
“A Letter to Momo”
“Monsters University” (״בית ספר למפלצות״)
“O Apostolo”
“Planes” (״מטוסים״)
“Puella Magi Madoka Magica the Movie – Rebellion”
“Rio: 2096 A Story of Love and Fury”
“The Smurfs 2” (״הדרדסים 2״)
“Turbo” (״טורבו״)
“The Wind Rises” (החדש של מיאזאקי).

 

ובכן, מי יהיה מועמד? ״לשבור את הקרח״ של דיסני, ״הקרודים״ של דרימוורקס ו״הרוח נושבת״ של מיאזאקי נראים לי בטוח בפנים. אני הולך גם על ״גנוב על המיניונים״. נשאלת השאלה מה יהיה החמישי? הגיוני להמר על ״בית ספר למפלצות״, אבל אני רוצה להמר דווקא על ״הממלכה הסודית״, שהיה סרט האנימציה האהוב עליי השנה (עד כה). הוא לא זכה להצלחה גדולה, ולא קיבל ביקורות מעולות, אבל יש לי תחושה (כלומר, תקווה) שאנימטורים יעריכו אותו ויכניסו אותו לחמישיה. מכיוון שמיאזאקי – שהיה מועמד פעמיים וכבר זכה באוסקר אחד – יהיה בטוח בפנים ובכך ימלא את תפקיד המועמד הלא-הוליוודי, זה מחליש את סיכויי ״ארנסט וסלסטין״, אבל הייתי חושב גם עליו כעל מועמד אופציונלי במשבצת ״המועמד המפתיע שאיש לא שמע עליו, אבל שזוכה להערכת הברנז׳ה״.

ואיפה ״כנס העתידנים״ אתם שואלים? הוא יופץ מסחרית בארצות הברית רק באביב 2014, כך שכל מהלך האוסקרים שלו יהיה בשנה הבאה. נשאלת השאלה: איזה מהלך. ״כנס העתידנים״ מכיל רק כ-55 אחוזי אנימציה, ולכן לכאורה לא עומד בתקנון הקטגוריה. מצד שני, אני מתקשה לחשוב שב״הדרדסים 2״ יש יותר אנימציה מאשר ב״כנס העתידנים״, אז אולי המדידה אינה קפדנית.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “19 סרטי אנימציה יתחרו על האוסקר”

  1. Eran 6 נובמבר 2013 ב - 7:02 קישור ישיר

    סרט האנימציה הכי טוב השנה הוא Gravity


השאירו תגובה