19 ינואר 2014 | 07:21 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״חלום אמריקאי״ זכה בפרס גילדת השחקנים

ההימורים שלי מאמש היו מדויקים, ובפרסי גילדת השחקנים שהסתיימו לפני שעה קלה לא היו הפתעות. הנה הזוכים:

פרס האנסמבל: ״חלום אמריקאי״

השחקן: מתיו מקונוהיי, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״

שחקן משנה: ג׳ארד לטו, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״

שחקנית: קייט בלאנשט, ״יסמין הכחולה״

שחקנית משנה: לופיטה ניונגו, ״12 שנים של עבדות״

כל הזוכים.

אבל מה שמעניין אותנו בטקס הזה הוא איך והאם הוא מבשר את מה שיקרה באוסקרים ב-2 במרץ. וזו שאלה טובה. מקונוהיי, לטו ובלנשט יזכו באוסקר, זה נראה לי בטוח. מבחינה סטטיסטית, שלושה מארבעת זוכי פרסי גילדת השחקנים, יזכה גם באוסקר. בפרס שחקנית המשנה, יש לג׳ניפר לורנס עדין סיכוי לנצח את לופיטה ניונגו. אם כן, זה יהיה שידור חוזר (בערך) מהשנה שעברה: בשנה שעברה טומי לי ג׳ונס זכה בפרס גילדת השחקנים על ״לינקולן״ (ואני הייתי בטוח שהוא יזכה גם באוסקר), אבל באוסקר זכה לבסוף כריסטוף וולץ על ״ג׳נגו ללא מעצורים״. זה היה האוסקר השני שלו. יתכן וג׳ניפר לןרנס היא כרגע הכריסטוף וולץ מבין השחקניות, מישהי שהאקדמיה כל כך אוהבת שהיא תיתן לה, בגיל 24, אוסקר שני ברציפות.

לגבי פרס הסרט: כאמור, זה אכן שם את ״חלום אמריקאי״ בעמדת הובלה כרגע. בשנה שעברה זכה בפרס הזה ״ארגו״, שזכה לבסוף גם באוסקר. אבל ״ארגו״ זכה באותו שבוע גם בגלובוס הזהב ובפרס בחירת המבקרים, ואילו ״חלום אמריקאי״ זכה הלילה אחרי שהפסיד ל״12 שנים של עבדות״ בגלובוסים ובפרסי בחירת המבקרים. זה בעיקר אומר שהמירוץ צמוד ויהיה לנו מה לדווח ועל מה להמר בשבועות הקרובים.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״חלום אמריקאי״ זכה בפרס גילדת השחקנים”

  1. צביקה 19 ינואר 2014 ב - 7:55 קישור ישיר

    שתי הערות קטנות:
    1. לא הייתי אומר ש"חלום אמריקאי" הפסיד בגלובוסים, להיפך – הוא היה המנצח הגדול של הערב (זכה בפרס הסרט הקומי-מוזיקלי).
    2. "חלום אמריקאי" נכנס לרשימה של הסרטים שמועמדים לאוסקר בכל ארבע קטגוריות המשחק. הסטטיסטיקה מראה שברוב רובם של המקרים סרטים אלה יוצאים עם פרס משחק אחד לפחות, כך שאולי סטטיסטית יש ללורנס סיכוי לא רע לזכות גם השנה.

  2. איתן 19 ינואר 2014 ב - 9:02 קישור ישיר

    ג'ניפר לורנס היא, להרגשתי, המריל סטריפ החדשה. מישהי שכולם אוהבים ללא תנאי. מישהי שתהיה מועמדת כמעט על כל דבר שהיא עושה (טוב, חוץ מ"משחקי רעב"). בתחילת דרכה זכתה סטריפ בשני אוסקרים ("קרמר נגד קרמר" ו"בחירתה של סופי"). עברו עוד 30 שנה (והרבה מועמדויות אחרות) עד שהיא זכתה בשלישי שלה. אני מעריך שזה יהיה הסיפור גם עם לורנס. אני מהמר שהיא תזכה השנה, למרות שיש הערכה רבה (ומוצדקת) כלפי ניונגו. ומעכשיו ועד הפעם הבאה שהיא באמת תדהים את כולנו, היא רק תהיה מועמדת אין ספור פעמים.


השאירו תגובה