21 ינואר 2014 | 16:33 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

האם האוסקרים ישודרו השנה, סוף סוף, ב-HD?

אני לא מאמין שאנחנו עדיין מדברים על זה. אני לא מאמין שב-2014, כשכל הטלוויזיות שנמכרות בארץ הן אך ורק טלוויזיות פלזמה, LCD או LED וכולן באיכות שידור בהיי דפינישן, שהשאלה בכותרת עדיין בכלל צריכה להישאל. ובהזדמנות זו, אני לא מאמין שערוץ 2 עדיין משדר ב-SD (רזולוציה סטנדרטית, והמילה ״סטנדרטית״ היא כמובן יופימיזם ל״איכות גרועה״). אבל מילא ערוץ 2, מה אכפת להם, אבל מה התירוץ של יס וערוצי הפרימיום – פרימיום! – שלו שיכול בכלל להעיז לשדר משהו שאינו ב-HD?

אני יודע שתוך שנה, שנתיים, או גג שלוש שנים (או אולי חמש) נביט בפוסטים כאלה בשעשוע ונזכר בימים ההם שבהם עדיין שידרו בישראל ברזולוציה נמוכה. אני נזכר כמה טקסטים הקדשתי בשנות האלפיים לאיכות ההקרנה הירודה בבתי הקולנוע בארץ ולאיכות העותקים הנמוכה שהמפיצים היו מביאים במחירי סוף עונה, וכיום כשהכל עבר ל-DCP הטרוניות האלה כבר חלפו מהעולם (תכף יהיו כבר טרוניות אחרות).

אבל נחזור לשאלה מהכותרת. השאלה הזאת התעוררה כאן בבלוג לראשונה בדיוק לפני 11 חודשים ושבוע, אחרי תלונה של אחד מלקוחות יס על כך שהשידור החי של האוסקר לא שודר ב-HD. התשובה שהגיעה מיס אז היתה: ״אנו מקווים שבשנה הבאה נוכל להעביר גם את השידורים הישירים באיכות זו. yes עושה את מרב המאמצים להביא תכניות לשידור באיכות הגבוהה ביותר האפשרית, ובמסגרת זו אנו גם מתקדמים בכל הנוגע לאיכות שידור אודיו דולבי 5.1.״

חלפה כמעט שנה, ואת השידור החי של טקס גלובוס הזהב ששודר לפני שבועיים באופן בלעדי רק בערוצי הסרטים של יס, הם לא העבירו ב-HD (השידורים החוזרים כן משודרים ב-HD, רק השידורים החיים לא). האם זה רומז לנו שזה יהיה גם גורלו של טקס האוסקר המתקרב?

הפניתי את השאלה לדובר ערוצי הסרטים של יס, שחזר עם התשובה הבאה: "נושא השידור הישיר ב-HD  נמצא במו"מ מול הספקים. כאמור, אנחנו עושים את מירב המאמצים שהוא אכן ישודר באיכות המדוברת. במקביל, אנחנו ממשיכים, כבשנה שעברה, לשדר את הטקס הערוך והמתורגם באיכות HD״.

וזה, אם אני מבין נכון, הוא האופן שבו כותבים ״אולי״ ב-31 מילים.

המשימה של יס לשבועות הקרובים, מבחינתי, היא לבער כל מה שאינו ב-HD מהממיר שלה. כל הערוצים של טלעד, מ-E ועד MGM, חייבים לעבור ל-HD. ואם ערוץ 1 יכול להעביר את המונדיאל ואת האירוויזיון בשידור חי ב-HD, ואם ערוצי הספורט יכולים להעביר משחקים שלמים בשידור חי ב-HD אני בטוח שיש ל-יס את כל היכולת הטכנית לעשות את זה גם, אם זה רק היה מספיק חשוב להם.

נמשיך לעקוב ונחכה לבשורות טובות.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “האם האוסקרים ישודרו השנה, סוף סוף, ב-HD?”

  1. hamlet 21 ינואר 2014 ב - 17:16 קישור ישיר

    ראיתי לפני שנה….
    שעמום מחץ
    עדיף לישון

  2. נתי 21 ינואר 2014 ב - 17:55 קישור ישיר

    אני לא רואה את יס שמים את זה בראש סדר העדיפויות שלהם, במיוחד שזה למשך כמה שעות פעם בשנה. לדעתי, הם יעשו את זה שזה יבוא להם במינימום מאמץ.

  3. עדן 22 ינואר 2014 ב - 9:35 קישור ישיר

    מבין למה חשוב לראות סרטים וסדרות מסוימות ב-HD. אבל טקס פרסים? מה דחוף כ"כ לראות אותו באיכות הזו?

  4. בני שוקרון 22 ינואר 2014 ב - 16:05 קישור ישיר

    אני תוהה מה סוד כוכבותה של ג'ניפר לורנס? היא מייצגת משהו גשמי ומציאותי לגמרי, הניגוד המוחלט לכוכבת אניגמטית ושמימית.


השאירו תגובה