02 פברואר 2014 | 09:16 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הצלמים והתסריטאים מצדיעים

עוד בוקר של פרסים בהוליווד, הפעם מטעם אגודות שלא מהוות בהכרח אינדיקציה מהימנה למה שיקרה באוסקרים, ובכל זאת השמות מעניינים:

א.
אגודת הצלמים האמריקאית (asc) העניקה את הפרס השנתי שלה לעמנואל לובצקי על הצילום של "כוח משיכה" של אלפונסו קוארון. למרות שלובצקי הוא גם הפייבוריט לזכיה באוסקר פרסי ה-asc אינם מנבאים טובים לכך בהכרח. רק שליש מזוכי הפרס הזה זכו גם באוסקר. ולראיה: ב-85 השנים שבהם מחולק הפרס הזה, זו הפעם הראשונה שזוכה סרט בתלת מימד (באוסקרים כבר זכו "אוואטר" ו"חיי פיי" שצולמו בתלת מימד).

ב.
גילדת התסריטאים האמריקאית (wga) העניקה גם היא את פרסיה הבוקר. הבעיה עם פרסי הגילדה היא,שתקנון הזכאות למועמדות שונה לחלוטין מזה של האוסקרים ונכללים בו רק תסריטים של חברי האיגוד, אז יש התאמה חלקית בין המועמדים. ובכל זאת: ספייק ג'ונז זכה בפרס התסריט המקורי על "היא". זה מעניין, כי הוא כבר זכה בגלובוס הזהב ובפרס בחירת המבקרים, כך שזה דווקא כן מציב אותו כרגע כפייבוריט לאוסקר.
בפרס התסריט המעובד זכה בילי ריי על "קפטן פיליפס".

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הצלמים והתסריטאים מצדיעים”

  1. יואב 2 פברואר 2014 ב - 10:01 קישור ישיר

    האם באמת אפשר להגיד ש"גרביטי" צולם בתלת מימד? הרי התלת מימד הוכנס רק אחר כך, בפוסט פרודקשן. ואם כבר שואלים שאלות אז מה משקל אנשי האפקטים בסרט שחלקו צילום אבל רובו אנימציה ממוחשבת וקומפוזיטינג מחוכם?


השאירו תגובה