28 אפריל 2014 | 09:17 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

אז מה יהיה סרטו הבא של ספילברג?

 

ספילברג

ספילברג

סטיבן ספילברג הוא במאי שעובד בתקופות של פרצי יצירה. בין 1997 ל-2005, למשל, הוא ביים תשעה סרטים. כמעט סרט בשנה, ולפעמים שניים בשנה אחת. מצד שני, אחת לכמה שנים הוא קצת נעלם. זה תמיד מרתק אותי לעקוב אחר התקופות האלה שבהם נראה לנו, מנקודת מבט תקשורתית, שספילברג נמצא בהפוגה. נראה לי שאלה הימים הכי צפופים שלו. בכל פעם שאנחנו קוראים כותרת ״סטיבן ספילברג מתכנן לביים את…״ אני מבין שמדובר בסופו של תהליך פיתוח שנמשך חודשים, עד שספילברג מצמיד את שמו לסרט עתידי. ואז, מרגע שיש את הכותרת, מתחיל השלב הפומבי יותר של העבודה על הסרט והמעקב התקשורתי עליו.

חלפה שנה וקצת מאז שספילברג הוציא את סרטו האחרון כבמאי, ״לינקולן״. ועל פי רוב, כשסרט אחד יוצא, אנחנו יודעים שהוא כבר עובד על סרט נוסף. לעיתים קרובות, כשסרט אחד יוצא הוא כבר בצילומים של הסרט הבא. אבל לא הפעם. אחרי ״לינקולן״ הוא לקח נשימה ארוכה. הסרט הבא שהיה לו בלו״ז הוא סרט ההרפתקאות המד״בי, ״רובואפוקליפסה״, אבל נראה שספילברג הרגיש לא נוח ללכת לעבוד על סרט רובוטים אחרי סרט כה עמוק ומשמעותי כמו ״לינקולן״, הזיגזג בוודאי נראה לו קיצוני מדי, אפילו בשביל האיש שביים את ״רשימת שינדלר״ ואת ״פארק היורה״ באותה שנה. ואולי אני סתם עושה כאן השלכה. הסיבה הרשמית לעיכוב של ״רובואפוקליפסה״: עוד לא סוכם התקציב. יש לו גם תוכניות על הדרמה ההיסטורית ״מונטזומה״. ובדרך הוא נגע לרגע ב״צלף אמריקאי״, פרויקט שטופח על ידי בראדלי קופר, אבל גם כאן הוא לא הצליח להשיג מהאולפנים את התקציב הנדרש, אז הוא העביר את הפרויקט לקלינט איסטווד, שמצא דרך לעשות אותו בזול (ספילברג דיבר על זה בראיונות לקראת ״לינקולן״, שהגענו לרגע שבו אפילו הוא, עם המוניטין שלו, מתקשה לגייס תקציבים לסרטים שאינם סרטי קיץ מרובי אפקטים).

אבל בשבועיים האחרונים, במה שנראה כמו מהלך תקשורתי מחושב מאוד, פורסמו כמה וכמה כותרות שמכריזות על הסרטים הבאים שספילברג מתכנן לביים, במה שעשוי להפוך לפרץ היצירתי הבא שלו.

הכותרות שפורסמו הן:

א. ספילברג וטוני קושנר, שכתב לו את ״מינכן״ ואת ״לינקולן״, מתכננים לשתף פעולה בשלישית בעיבוד לספרו של דיוויד קרצר, ״חטיפתו של אדגרו מורטרה״, סיפור אמיתי שהתרחש ב-1858, כשילד יהודי נלקח מביתו על ידי אנשי האפיפיור וגדל להיות כומר.

ב. ספילברג וטום הנקס מתכננים לשוב ולשתף פעולה במותחן המתרחש בימי המלחמה הקרה, כשהנקס יגלם עורך דין המגויס על ידי הסי.איי.איי כדי לסייע בשחרורו של טייס מטוס ריגול אמריקאי הנמצא בשבי הרוסים.

ג. וחדש מהשבוע: ספילברג מתכנן לשוב ולשתף פעולה עם התסריטאית מליסה מתיסון, שכתבה את ״אי.טי״, בעיבוד ל״העי״ג״ (״ענק ידידותי גדול״, או BFG, במקור), ספרו של רואלד דאל, שכבר היה אמור להפוך לסרט בבימויו של ג׳ון מאדן, אלא שהוא החליט לוותר על הבימוי והלך לצלם את סרט ההמשך ל״מלון מריגולד האקזוטי״. וכך, הפרויקט של מאדן עבר לידיו של ספילברג, שבזאת סוגר חשבון עם מאדן על שגנב לו עם ״שייקספיר מאוהב״ את האוסקר ל״להציל את טוראי ראיין״.

ולזה נוסיף את:

ד. ״רובואפוקליפסה״. ואת:

ה. ״מונטזומה״.

כלומר, חמישה פרויקטים בשלבי הבשלה מתקדמים. גם אם אחד או שניים מהם ייפלו בדרך, או יידחו לדורות (את ״לינקולן״ לקח לקושנר למעלה מחמש שנים לכתוב), זה עדיין מספיק סרטים כדי להחזיר את ספילברג למסכים מ-2015 ברצף.

עכשיו התעלומה היא: מה יהיה סרטו הבא.

על פי הדיווח הזה, מסתמן שהסרט עם טום הנקס יצולם ראשון, אולי עוד השנה, לקראת יציאה ב-2015, ואז בתחילת 2015 צילומים ל״העי״ג״, ליציאה ב-2016, ואז נראה. זה אומר שיש כמה סרטים שמצב בשל, עם תסריט מוכן, וכנראה גם בשלבי קדם הפקה מתקדמים של עיצוב ואולי אפילו בנייה. אבל עד שלא מגיעה הבשורה שספילברג בחר בסרט אחד, זה אומר שכולם מחכים לראות איזה פרויקט יבשיל ראשון.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “אז מה יהיה סרטו הבא של ספילברג?”

  1. איריסע 28 אפריל 2014 ב - 19:57 קישור ישיר

    אף סרט לא נשמע מעניין כולל העי"ג, למרות שזה הספר האהוב עלי של רואלד דאל.

  2. שלו 28 אפריל 2014 ב - 21:22 קישור ישיר

    לצערי אני חייב להגיד שאני לא מתלהב מאף אחד מהפרוייקטים שעל הפרק. הפסקתי להתלהב אחרי שיצאתי מ״סוס מלחמה״, לא לפני שנשארתי לקרוא את הקרדיטים ולוודא שמי שאני חושב שעבד על הסרט הזה אכן עבד עליו. גם ״לינקולן״ שיאיר נפל ממנו לא הזיז אותי יותר מדי, אני לא מחובר עד כדי כך לפוליטיקה האמריקאית כדי להתמוגג ממאבק פנים ממשלתי.

    באופן כללי, צריך לדעתי לדעת לפרוש בזמן. אני יודע, יאיר, להגיד את המילים שפילברג ופרישה באותו המשפט זה כואב. אני מחזיק ממנו לא פחות מהבמאי הכי חשוב של העת שלנו ואחד ממעטים שתרמו יותר מכל למדיום הנפלא הז שנקרא קולנוע. אבל עדיף שנזכור אותו בזכות יצירות המופת שלו ולא בזכות הקישקושים שהוא ייצר בשנים האחרונות (כולל טין טין, אינדיאנה ג׳ונס האחרון וכמובן סוס מלחמה). עוד אסופת סרטים מחורבניים תהרוס לגמרי את מה שהיה ועדיף שהמורשת תישאר. העולם התקדם לבימאים חדשים ומוצלחים. לפחות אחד בשם כריסטופר נולאן ממלא לי את החלל ששפילברג משאיר בצורה מיטבית.

  3. פידלר 29 אפריל 2014 ב - 9:46 קישור ישיר

    לשלו – כריסטופר נולאן הוא כנראה הבמאי הכי אוברייטד כיום. נכון, "התחלה" היה נחמד ו"יוקרה" היה טוב אבל טרילוגיית באטמן שלו היא קשקוש, במיוחד באטמן 3 שהיה איום ונורא

    • 3אורי 30 אפריל 2014 ב - 20:10 קישור ישיר

      לדעתך. אני מאוד לא מסכים איתך, נולאן הוא אחד הבמאים האוהבים עלי שעובדים כיום. דעתך לגיטימית אבל להבא בבקשה תרשום "לדעתי", אחרת זה מרגיש כמו הכללה של כולם.


השאירו תגובה