09 מאי 2014 | 13:48 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 8.5.2014

תנו רבנן: האם להתייחס ל״נימפומנית״ של לארס פון-טרייר כסרט אחד או כאל שני סרטים? בהחלטה שלי, שהיא דעת יחיד ולכן לא נפסקה להלכה ולכן עשויה עוד להתהפך בשבועות הבאים, ״נימפומנית״ מוצג כשני סרטים שונים. הרי לשניהם צריך לקנות כרטיס בנפרד. ויש מבקרים שראו חלק אחד ולא את השני. ויש מבקרים שחשבו שחלק אחד טוב באופן משמעותי מהשני. ואני מניח שיהיו לא מעט צופים שינסו את חלק א׳, ולא יטרחו עם חלק ב׳. ולכן, החלטתי כך. עם זאת, שניים מהמבקרים בטבלה התייחסו לסרט כאל יצירה אחת שלמה ונתנו ציון שלם והומוגני לשני חלקיו. נראה איך זה ימשיך בשבועות הבאים. (ביוני תגיע ארצה העורכת של הסרט לפסטיבל סרטי הסטודנטים, נוכל לשאול אותה, האם זה סרט אחד או שניים).

וגם אם נחשיב את ״נימפומנית״ כסרט אחד, עדיין יש השבוע ארבעה סרטים חדשים. כמות נאה. גם הסרטים, לפחות מבחוץ, נראים נחמדים. זאת אומרת, עד שמביטים בדעת המבקרים עליהם.

הבכיר מבין סרטי השבוע הוא ״שכנים״, שביים ניקולס סטולר, עם סת רוגן וזק אפרון בתפקידים היהודים הראשיים. והאמת, אני מקנא בעמיתיי. נראה שכולם נורא נהנו בסרט, ורק אני ישבתי בו חמוץ כמו כדור מציצה נגד כאב גרון. אם זה היה סרט של מייק לי או קן לואץ׳ או האחים דארדן, הייתי מבין את ההבדל. אבל בקומדיית קולג׳ עם פלוצים? מה השתבש?

ואיזה קטע: ״נימפומנית״ נצמדה בטבלה ל״רק ג׳יגולו״. אולי הם יוכלו לדבר על זה ביניהם.

הנה הטבלה:

 

יצאו מהטבלה השבוע: ״נברסקה״ של אלכסנדר פיין (אחד הסרטים שהכי חיבבתי השנה), הוא יוצא כדי לפנות מקום בקולנוע לב ל״נימפומנית״ ול״פריז פינת ניו יורק״. ״השורד האחרון״, אחד הלהיטים הגדולים של החודשים האחרונים, גם יצא.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 8.5.2014”

  1. איתן 10 מאי 2014 ב - 12:00 קישור ישיר

    טרם הספיקותי לראות את חלק 2, אבל את "נימפומנית" חלק 1 הצלחתי איכשהו לדחוס ללו"ז העמוס שלי. ולהפתעתי מדובר בסרט משעשע מאוד. לא הדבר הכי טוב שפון טרייר עשה בקריירה, אבל בהחלט סרט של 4 כוכבים לטעמי.

  2. איתן 13 מאי 2014 ב - 8:25 קישור ישיר

    תנו מבקרין: האם בבואך לכתוב ביקורת על "נימפומנית" תכתוב בנפרד על חלק א' ועל חלק ב'?
    התשובה, אני חושב, ברורה. ועכשיו, לאחר שראיתי גם את חלק ב', אני אומר: שני החלקים אכן קצת שונים באופיים (את חלק ב' מצאתי הרבה פחות משעשע), ועדיין, שני החלקים מרכיבים יצירה אחת הומוגנית, למרות השוני בין החלקים. ואני עומד על דעתי: לא הדבר הכי טוב שפון טרייר עשה בקריירה שלו, אבל יצירה ראויה בהחלט. על שני חלקיה. 4 כוכבים (לכל היצירה).

  3. דודי מיכאלוב 1 ספטמבר 2014 ב - 13:36 קישור ישיר

    שכנים היה כיפי, כמה כיפי ככה נשכח. לסרטים אלו הומצא הציון 3.5
    כוכבים. מהנה, אבל גם סתמי, חסר קצת ברגש ואמינות.
    ועם זאת- מהנה כמוצר צריכה המוני. מהנה מאוד אפילו, "שכנים".

    סת' רוגאן הוא חתכ'ת אחלה יוצר לקומדיות באמריקה. גם והכי הרבה- הסרטים שהוא כתב, בראשם האחרון "סוף"- סרט מצחיק ומהנה, כמו קופסת שוקולדים מופתית. "פיינאפל אקספרס" גם.

  4. דודי מיכאלוב 3 אוקטובר 2014 ב - 6:22 קישור ישיר

    אז ראיתי את "נימפומנית" (החלק הראשון), תישמעו, כנראה שמדובר ביוצר-במאי המטורלל ומוערך מידי בהיסטוריה.
    אפשר להסביר איך בכל שוט הוא חיפש לעשות רק את מה ש"יפתיע", שום חשיבות לאמינות, רגש, או שכל ישר.

    אולי במוקדמים שלו (לא ראיתי שנים)- "ממלכה" ו"אירופה" היה יותר חן וקסם, אבל אחריהם, מדובר פשוט בבמאי של כאבי ראש ומהסוג המעייף.

    העניין הוא, שלא התעצבנתי או הפסקתי את הצפייה (אחרי 40 דקות) בגלל שזה "זעזע" אותי. זה לא האישו איתי או אתו. הרבה פעמים הוא סתם סתמי ופשטני,
    והעלילה והדיאלוגים לא נוגעים, מעניינים או סוחפים.

    • דורון (אחר) 3 אוקטובר 2014 ב - 16:10 קישור ישיר

      דודי, הרגשתי כמוך כשראיתי את החלק הראשון, וגמעתי אותו בחתיכות קטנות, כי פשוט השתעממתי נורא. אבל בצירוף החלק השני (הטוב בהרבה) מצטברת תוצאה מעניינת שבסה"כ הופכת את הסרט לטוב.


השאירו תגובה